Ga naar inhoud

Afdeknet

Muisie
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb het hok avoriaz(als je het opzoekt snap je miss beter wat ik bedoel) en muis springt steeds op het rechter dak. Nu ben ik bang dat ze straks ook over de ren springt en echt ontsnapt. Ik laat haar nu niet alleen buiten wat ze niet erg vindt omdat het in de middag toch te heet is. Ik ben opzoek naar een afdeknet en vroeg me af welke het beste is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een tijdje een aanhangernet gebruikt. Dat is redelijk stevig, maar beschermt niet tegen roofdieren en biedt ook geen 100% garantie tegen ontsnappen. Daarvoor zou je toch iets van gaas moeten maken, bijvoorbeeld houten frames met gaas erin, en dan bevestigen met scharnieren zodat je een deel open kunt klappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat @Marjoleink zegt vind ik een goed idee. Je zou ook nog een vogelnet kunnen overwegen, dat heeft een fijnere maas dan een aanhangernet en kost bijna niks. Maar dat is ook zeker niet ideaal, echt meer als tijdelijke oplossing. Misschien heb je ook nog wel plastic zeil liggen, maak je dat vast met tieraps bijvoorbeeld. Maar op lange termijn zou ik echt wel voor stevig, roofdierveilig konijnengaas gaan. Ik geloof dat er ook nog een ander topic was waar ook nog wel tips in stonden? Dat weet ik even niet meer, maar zou je ook naar kunnen zoeken.

aangepast door Lollie
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Ik vind netten persoonlijk ondingen. Wij hebben ze eerder voor meerdere doeleinden gebruikt. Hoe vaak er geen vogel in vast kwam te zitten! Dan moesten we die er weer uitknippen en was het net beschadigd. Ik zou bang zijn dat Muis er in vast komt te zitten. Met gaas speel je meer op safe.

Ik heb een 1 keer een vogelnet gebruikt over de bessenstruik, tot er een keer een vogel in vastzat. Daarna nooit meer gebruikt. Maar ik dacht dat een hoge uitzondering was. Niet dus. Of een konijntje er ook echt in vast zou komen te zitten betwijfel ik. Maar ik zou ook echt voor gaas gaan en misschien voor een paar dagen (als er geen andere optie is) vogelnet. Ik denk dat vogelnet in elk geval beter is voor dit doeleind dan aanhangernet, als ze wil gaat Muis daar echt wel doorheen denk ik. Maar een aanrader, nee.

@Muisie volgens mij was het topic dat ik noemde "meedenken buitenren". Verder kun je ook nog kijken bij het foto's van buitenhokken topic. Ik geloof dat jij een vrij basic model ren had? Daar heb je ook nog wel speciale konijnennetten voor overheen voor in de handel. Erg stevig vind ik dat er persoonlijk nooit uitzien, maar het lijkt me alvast beter dan vogel- of aanhangernet. Voor lange termijn zou ik ook die niet aanraden, maar je kunt even kijken of het wat is. Misschien kun je samen een van je ouders wel een hele nieuwe ren bouwen, met gaas en houten tuinpalen (gaas aan de binnenkant). Dan kun je een veilige ren op maat maken zodat je optimaal gebruik kunt maken van de ruimte die je hebt. Al kost dat wel wat meer tijd natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .