Ga naar inhoud

Voedster knaagt liever aan een palmblad dan dat ze groenten eet na castratie


Dee_Dee

Aanbevolen berichten

Zoals het onderwerp het wederom zegt. 😀

 

Gisteren is mijn voedster gecastreerd (toch laten doorgaan ondanks warmte). Ze is nu weer wat levendiger dan gisteren, maar ze zit nog steeds liever in een hoekje mij te negeren. (Ze is weer bang van mij, dus straks mezelf maar weer naar boven verbannen en ze met de camera in de gaten houden.)


Eten wilt ze nog niet echt, dus geef ik haar dwangvoer. Peterselie heeft ze net 1 takje van op, maar dat ging niet van harte. Andijvie, Beaphar brokjes, selective hoops, tijm, hooi eet ze niet. Wel knaagt ze af en toe aan het van palmblad gemaakte servies (normaal worden ze daar beide heel heel enthousiast van en is het in 15 min weg).


Nu is mijn vraag: valt dat ook onder “voedsel”? Of moet ik die paar hapjes hieruit negeren?

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voedsel zou ik het niet noemen, maar het is vulling voor de darmen. Dus in theorie blijven die er denk ik ook wel door werken, hoewel er natuurlijk niet echt voedingsstoffen in zitten. Gelukkig heeft ze ook al een takje peterselie op. Blijven proberen hoor, ik heb ook wel voedsters gehad die de eerste dag na castratie echt bijna niet aten, maar het is altijd nog goed gekomen hier. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt 😃 Ik had zo’n vermoeden dat er geen voedingswaarde aanzat, wel fijn dat het de darmen opgang houdt. Gisteravond de pijnstilling op selective hoops gedaan en dat werd goed gegeten. 

 

ik heb helaas geen gras 😕 Ik ben het wel aan het kweken. 

 

Vanochtend is ze meer rustig/neerslachtig dan gisteravond. Ze heeft wel selderij op en een beetje peterselie. En weer selective hoops met de pijnstilling. Hoop dat zodra de pijnstillers weer weken ze zich weer wat levendiger gaat voelen. Even in de gaten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah gossie wat sneu, arme snuffel. Fijn dat er iig wel iets naar binnen gaat, heb je nog andere verse kruiden in huis die ze kan proberen? Als die wat nat maakt, krijgt ze ook meteen nog wat vocht binnen als ze ze opeet. Basilicum of munt zijn ook vaak een grote hit.

 

Als je geen verbetering ziet, zou ik misschien toch aan de dierenarts vragen of je ook lactulose en ciscaral kunt ophalen. Ik heb bij mijn voedster daar toen te lang mee gewacht, waardoor ze veel langer nodig had om te herstellen van haar castratie uiteindelijk. Hiermee in combinatie met de pijnstilling werd ze geforceerd om goed te eten en was ze binnen een week weer opgeknapt (waar ze 2 weken daarvoor heel weinig at en ontzettend veel gewicht was verloren, achteraf dus veel te lang aangemodderd).

 

Jouw konijn is natuurlijk niet hetzelfde als die van mij, maar wou het je toch meegeven. Sterkte! Hoop dat ze snel opknapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-8-2022 om 08:13, MarieElsa zei:

Ah gossie wat sneu, arme snuffel. Fijn dat er iig wel iets naar binnen gaat, heb je nog andere verse kruiden in huis die ze kan proberen? Als die wat nat maakt, krijgt ze ook meteen nog wat vocht binnen als ze ze opeet. Basilicum of munt zijn ook vaak een grote hit.

 

Als je geen verbetering ziet, zou ik misschien toch aan de dierenarts vragen of je ook lactulose en ciscaral kunt ophalen. Ik heb bij mijn voedster daar toen te lang mee gewacht, waardoor ze veel langer nodig had om te herstellen van haar castratie uiteindelijk. Hiermee in combinatie met de pijnstilling werd ze geforceerd om goed te eten en was ze binnen een week weer opgeknapt (waar ze 2 weken daarvoor heel weinig at en ontzettend veel gewicht was verloren, achteraf dus veel te lang aangemodderd).

 

Jouw konijn is natuurlijk niet hetzelfde als die van mij, maar wou het je toch meegeven. Sterkte! Hoop dat ze snel opknapt.

Bedankt (en sorry voor niet reageren; ik had geen melding gekregen of gemist door migraine 😳)

 

Ik heb ze inderdaad munt gegeven (en tijm). Basilicum eet ze niet, nadat ik dat gebruikte om de medicatie te verdoezelen na het slijpen van de kiezen. Ze eet op dit moment ook de selective hoops niet, omdat ze toch doorhad dat ik de pijnstilling daar op deed (sometimes she is too smart for her own good). In kort: als ik het aan ze geef dan nope. Leg ik het ergens neer, geen probleem. 😅


Ze is nog steeds erg rustig en ze eet, mijn inziens, nog niet zoveel als dat ze voorheen deed. De keutels daarentegen hebben weer hun oude formaat. 
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .