Ga naar inhoud

Het eten van vinyl


To van de Veluwe

Aanbevolen berichten

Omdat de bodem van het hok uit planken bestaat met kieren ertussen had ik een soort vinyl op de bodem gelegd. Buiten was dit hok geen probleem maar in de ren op de tegelvloer wel. Dan wordt het daaronder een troep en onder dat hok is het lastiger schoonhouden.

Zelf vind ik dat Flo en Rosie in een ***** hotel leven. Natje en droogje op zijn tijd, uitgebreid menu en een speeltuin om aan te knagen.

Ga ik ze vanmorgen eten geven en wat zie ik. Hebben ze aan de randen van het vinyl zitten knagen. Een hele rand weg. Ik heb er nu wat bakstenen opgelegd maar dat verkleint weer het hok.

Ik hoop niet dat het kwaad kan. Ze lijken nog in goede doen. Wel een extra lijnzaadkoekje gegeven.

Wat zouden jullie als alternatief aanraden?

linoleum.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook vinyl op de bodem omdat het houten planken met kieren zijn. Maar de randen zijn goed weggestopt en ik heb er hennepvezel overheen en het hooi wat uit de ruif op de steenklinkers valt leg ik er ook in. Maar nou moet ik wel zeggen dat ze het hok niet bijster veel gebruiken.  Behalve dus om hooi te eten

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Evee zei:

Metalen hoekprofieltjes (anti knaagstrips) zodat ze niet bij de randen kunnen? 

Dat is wellicht een goed idee. 

 

1 uur geleden, Cheeta26 zei:

Maar nou moet ik wel zeggen dat ze het hok niet bijster veel gebruiken.  Behalve dus om hooi te eten

Bij mij ook alleen om te eten en er hangt een ruif met hooi maar nu dus ook om te knagen 😞. En je wilt niet weten wat ze allemaal wel niet voor knaagmateriaal ze hebben.

 

Vanavond kwam ik met laarzen aan in de ren en Flo begon gelijk aan mijn laars. Nu weet ik niet of het likken of knagen was maar ik ging maar gauw weg.

Toch leuk konijnen! Er is geen dag hetzelfde.😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-8-2022 om 22:53, To van de Veluwe zei:

Dat is wellicht een goed idee. 

 

Bij mij ook alleen om te eten en er hangt een ruif met hooi maar nu dus ook om te knagen 😞. En je wilt niet weten wat ze allemaal wel niet voor knaagmateriaal ze hebben.

 

Vanavond kwam ik met laarzen aan in de ren en Flo begon gelijk aan mijn laars. Nu weet ik niet of het likken of knagen was maar ik ging maar gauw weg.

Toch leuk konijnen! Er is geen dag hetzelfde.😊

 

Hahaha je verteld dat ze je laarzen opknagen vervolgens: "toch leuk konijnen"! Ik ben het wel met je eens, maar wie op BunnyBunch houdt er niet van konijnen? Mocht ik ooit de ruimte hebben, dan zou ik sowieso konijnen "nemen"! Ik ben lang en breed overtuigd 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, To van de Veluwe zei:

Ach, ik liet hem niet verder knabbelen of likken. Je brengt zo allerlei ziektes mee. Maar konijnen zijn zo leuk maar dat merk je pas als je ze hebt en er wat mee doet. Ze hebben zo hun eigen karakter.

 

Ik heb het al gemerkt hoor, konijnen zijn fantastisch! 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-8-2022 om 22:53, To van de Veluwe zei:

Vanavond kwam ik met laarzen aan in de ren en Flo begon gelijk aan mijn laars. Nu weet ik niet of het likken of knagen was maar ik ging maar gauw weg.

Toch leuk konijnen! Er is geen dag hetzelfde.😊

Rubber heeft op konijnen een superaantrekkingskracht. Ik heb een konijn gehad die altijd aan mijn slippers knaagde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .