Ga naar inhoud

Papaya Oxbow tabletten


EmilyV

Aanbevolen berichten

Hallo! Een vraagje van twee trotse konijnenouders 😊 We zijn gestart met papaya oxbow tabletten te geven. Bij het ene konijn ging het heel vlot naar binnen, tussen de brokjes geven door. Bij het andere konijn lukt dat niet goed. Eerst wel, hij beet er een stukje af maar liet het dan liggen. Ik probeerde het in een kommetje met brokjes, de tablet en blaadjes van een notenboom. Ook gerold in een blaadje. Maar telkens is hij slim genoeg om het tabletje eruit te vissen. Hebben jullie tips?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alternatieven proberen? Die zijn er genoeg als het om de spijsvertering / verhaartijd gaat. Bijvoorbeeld verse papaja, verse ananas, gedroogde papaja, lijnzaadbrokjes?

 

Als een konijn iets echt niet lust, gaat hij het niet eten ook is mijn ervaring. En als het nou echt medicijnen zijn, dan moet je dwingen. Maar in dit geval is het ondersteunend, en zijn er alternatieven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen zijn vaak argwanend naar nieuwe etenswaren. Soms helpt het als je het een tijdje laat liggen, maar aangezien de ander het wel lust ga ik er vanuit dat die het dan al op heeft gegeten. Ik zou ook op zoek gaan naar alternatieven. De meeste konijnen lusten wel lijnzaadbrokjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-8-2022 om 11:30, Kolino zei:

lusten wel lijnzaadbrokjes.

Haha, lusten wel? Alle konijnen die wij gehad hebben, waren er stapelgek op. Ik durf het bijna niet uit de hand te voeren (doe het wel) maar je moet uitkijken voor je vingers. En als ze de kans krijgen, halen ze het bij elkaar uit de bek. Zouden er echt konijnen zijn die het niet lusten?

Wel jammer dat die stukjes verschillend zijn. Dan dik en dan weer heel dun. Ik weet dat ze er ook in een andere vorm zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .