Ga naar inhoud

Konijn verhaart

Jain
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Wij zijn op vakantie geweest en zijn weer blij om onze Charlie te zien. Alleen bij terugkomst zag ik allemaal uitstekende haren. Nu ben ik aan het plukken en aaien geweest maar hij lijkt alsof ik hem kaal pluk. Dit gaat om zijn rug. Verder heeft hij hier en daar ook wel wat plukken maar daar wordt die niet 'kaal' van. Hij lijkt verder nergens last van te hebben. Lijkt blij te zijn dat we weer terug zijn maar ik twijfel of ik dit moet aankijken of direct naar de dierenarts hiermee moet. Iemand een idee? 

Ik heb geprobeert om de foto bij te voegen alleen lukt dit niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zijn dat je teveel hebt geplukt, of dat er een beestje in de vacht zit, bijvoorbeeld mijt. Als je het niet vertrouwd kun je alleen maar naar de dierenarts. Die kan onder de microscoop kijken of er sprake is van mijt en de benodigde behandeling voorschrijven. Meestal wordt bij een verdenking van vachtmijt al een middeltje voorgeschreven. Ga niet zelf aan de slag, want de meeste middelen zijn ongeschikt voor konijnen.

Hier kun je lezen hoe je een foto op het forum kunt plaatsen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .