Ga naar inhoud

Snot


Sjenien88

Aanbevolen berichten

Thea, afgelopen jaar nieste ze veel. Overal werd aangegeven dat als ze veel snot had enzo we er wat mee moesten. 
Ze was heel levendig, at en dronk goed dus lieten we haar gaan. In mei werd het niezen heel erg. Naar de dierenarts geweest. Ik hoorde haar zwaar ademen en ze heeft toen metacam gekregen en antibiotica. Hierdoor knapte ze op, alleen nieste ze nog wel af en toe.

Afgelopen week met het nieuwe verblijf voor de konijnen bezig geweest. Daarna was ze stil, zat ze veel in een hoekje en begon ze ook meer te niezen.
Vanmorgen was het zo erg, dat ik toch de dierenarts weer heb gebeld. Deze gaf aan dat ze last heeft van Snot. Antibiotica gekregen en Metacam. Deze had ik thuis al gegeven vanmorgen maar had de arts ook nog een keer gegeven.

Ze is gewogen en was sinds mei wel van 2 naar 2,8 kilo gegaan. Positief. Nu heb ik 5 injecties meegekregen voor de komende weken, elke 3 dagen moet ze er 1 hebben. En komende week mag ze 2 keer per dag metacam hebben. Als na 3 injecties het beter gaat stoppen we naar deze 5 injecties. Gaat het nog niet beter na 3 injecties, dan gaan we naar deze 5 nog verder met 5. Net zolang tot ze helemaal niet meer niest en dan al even over is.

 

Heb zojuist een medicatielijst gemaakt, zodat we geen medicijnen vergeten. 🙂 Ik hou van overzicht en zo weet ik zeker dat ze al haar medicijnen binnen krijgt.


De stress van het nieuwe hok en los lopen enzo heeft ervoor gezorgd dat ze weer meer last heeft gekregen. Hopelijk is het hierna helemaal klaar. Stress van verbouwen kan ze hierna gelukkig niet meer krijgen. Heb het laatste wat er gedaan moest worden (wat op de planning stond voor over een poosje) vandaag al gedaan. Dus nu rust en beter worden. 

aangepast door Sjenien88
Toevoeging
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .