Ga naar inhoud

Mijn konijn eet te weinig


Noortje de Roos

Aanbevolen berichten

Hallo, 

 

mijn konijntje van bijna 5 jaar heeft recent een haakje gehad. Ze hebben die bij de dierenarts weglaten halen en dat ging allemaal prima. Ze heeft dit al wel eens eerder gehad, en toen begon ze na een paar dagen helpen met dwangvoeden alweer helemaal zelf te eten. 

 

Maar nu is het al 1,5/2 weken later en ze eet nog maar heel weinig. Ze zou na een dag of twee alweer helemaal zelf moeten kunnen eten volgens de dierenarts, maar aangezien het de vorige keren ook langer duurde, hadden we dat niet verwacht, maar het duurt nu wel heel lang. Af en toe dachten we dat het beter ging, maar dan wou ze de volgende weer bijna niks eten. 

 

We hebben al een paar keer geprobeerd helemaal te stoppen met dwangvoeding, maar dan valt ze echt te veel af. We zijn na een weekje nog een keer naar de dierenarts geweest om te kijken of er misschien niet nog iets anders was, maar ze konden echt niks vinden.

 

Verder is ze wel redelijk levendig en rent ze meestal op het eten af, om vervolgens na een paar hapjes te stoppen. Ze drinkt ook wel prima en hooi eet ze ook wel, maar niet zo veel als normaal 

 

Weet iemand misschien wat we zouden kunnen doen om haar meer te laten eten? Ze overleeft het nu wel, maar we kunnen hier niet eeuwig mee doorgaan. We gaan ook binnenkort op vakantie en dan kunnen we dus niet voor haar zorgen. Bovendien moet ze wel zelf kunnen leven zonder ondersteuning van ons.

 

Alvast bedankt 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ze er op af komt rennen en weer stopt wijst op pijn bij het eten. Ik neem aan dat je konijn onder narcose geweest is en toen het gehele gebit goed bekeken is? Ik zou denken dat er toch nog ergens een haakje zit. Zou heel klein kunnen zijn. Als er schade aan tong of mond was geweest door het haakje dat nu verwijderd is zou dat inmiddels hersteld moeten zijn, dus dan is het waarschijnlijker dat er toch nog wat zit. 

  • Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er gebitsfoto's gemaakt? Het kan zijn dat er bijv. problemen zijn met de kieswortels, dat kun je niet van buitenaf zien, maar kan wel de reden zijn dat ze niet goed eten omdat er toch nog pijn is bij het eten. 

Eet ze wel als je pijnstillers geeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenartsen wisten het bij ons ook niet helemaal.. Ze hadden haar bloed geprikt en daaruit bleek dat ze iets van anti bacteriële infectie had, waarschijnlijk door verstoorde bloedwaarden ofzo. Ze kreeg daar toen antibiotica voor en t gaat nu een stuk beter gelukkig. 

 

Ik kan je dus helaas niet echt verder helpen denk ik..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .