Suze1234 Geplaatst: 6 augustus 2022 Delen Geplaatst: 6 augustus 2022 Hi! Ik ben nieuw hier op het forum (👋) en heb (nu nog) één konijn, geboren begin april van dit jaar. Ik heb hem als dwerghangoor gekocht maar vraag me nu af of het echt een dwerg is. Niet dat het uitmaakt hoor, ben gewoon benieuwd en wie weet waarvoor het ooit handig is om te weten! Het is een mannetje en hij woog begin juli 1,4 kilo. Zie bijgaand een paar foto’s. Wat denken jullie? Dwerghangoor, Duitse hangoor of toch iets anders? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suze1234 Geplaatst: 6 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2022 Heb de vraag ook bij een ander topic gesteld, was logischer 🙂 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 6 augustus 2022 Delen Geplaatst: 6 augustus 2022 Ik heb de topics samengevoegd, het bericht stond eerst inderdaad op de verkeerde plek. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 6 augustus 2022 Delen Geplaatst: 6 augustus 2022 Waar heb je het konijn gekocht? Enkel bij een echte fokker weet je zeker dat het een raskonijn is. Is het van een dierenwinkel, of gewoon iemand die voor de lol een nestje heeft genomen, dan kun je er vanuit gaan dat het gewoon een schattig gemixt hangoorkonijntje is, dat misschien wel of misschien niet onder de 2 kg zal blijven (dat is volgens mij wanneer ze tot de categorie dwergkonijnen horen). 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suze1234 Geplaatst: 6 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2022 Gewoon in de dierenwinkel! Dus zal dan inderdaad gewoon een mix zijn, wat voor ons ook helemaal prima is! 🙂 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 6 augustus 2022 Delen Geplaatst: 6 augustus 2022 Dan is het altijd even afwachten. Mijn dwerghangoor voedster van een tuincentrum weegt ruim 3 kilo, heeft staande oren en is een ram. Die van jou zal geen reus worden, denk ik. Misschien goed om te weten dat dierenwinkels het geslacht vaak verkeerd hebben. Maar daar komt je dierenarts vanzelf achter als je hem laat castreren. 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suze1234 Geplaatst: 7 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2022 Haha Marjoleink! Onze Koos is wel echt een mannetje hebben we al ontdekt 😅 Maar we wachten het gewoon af, hij heeft gelukkig een groot hok dus geen probleem als hij wat groter wordt 😄 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 8 augustus 2022 Delen Geplaatst: 8 augustus 2022 En heeft of krijgt hij ook nog een lief vriendinnetje via een konijnenopvang? Dat is erg belangrijk en echt dat is dubbel genieten. Ooit kreeg ik als kind een kater uit het dierenasiel. O wat was ik gelukkig en blij. Hij werd door mij Peter genoemd. Maar in maart bleek hij een Petra te zijn en hebben mijn ouders hem weggedaan. Ze zeiden naar het asiel terug. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suze1234 Geplaatst: 8 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2022 Hij krijgt inderdaad een vriendin, maar pas nadat hij gecastreerd is dus hij is helaas nog heel eventjes alleen 😞 Ga bij 5 maanden naar de dierenarts om te kijken of hij al gecastreerd kan worden, zo niet dan bij 6 maanden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 8 augustus 2022 Delen Geplaatst: 8 augustus 2022 Echt dat wordt zo leuk als je er een tweede bij hebt. Niet alleen voor het konijn zelf maar ook voor jou. Er gebeurt gewoon veel wat leuk kan zijn. Hoe ze elkaar wassen en lief doen. Maar soms de ander een brokje niet gunnen. Ik ben blij dat de castratie achter de rug was. Nu voor het eerst hebben we een gecastreerde voedster. Dit kwam omdat we een koppeltje genomen hebben. Dus met zieke gecastreerde konijnen heb ik gelukkig geen ervaring. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 9 augustus 2022 Delen Geplaatst: 9 augustus 2022 Eerder castreren kan ook hoor, zodra de ballen ingedaald zijn. Hij is nu 4 maanden als ik het goed heb, dan zou het al moeten kunnen. Wat oudere dierenartsen zeggen vaak dat het pas bij 6 maanden kan, maar dat zijn achterhaalde inzichten. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suze1234 Geplaatst: 9 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2022 Heb met dierenarts afgesproken dat ik bij 5 maanden even terug zou komen om te kijken of ze al voldoende ingedaald zijn. Maar goed om te weten dat het dus vaak al eerder dan 6 maanden kan! Hoe sneller het kan, hoe beter want dan krijg hij een vriendin 🙂 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 9 augustus 2022 Delen Geplaatst: 9 augustus 2022 Mijn ervaring is dat ze gemiddeld rond 16 weken wel indalen. Konijnen kunnen in principe vanaf 16 weken ook gekoppeld worden, dus als je het allemaal een beetje slim inplant, dan hoeft hij niet zo heel lang alleen te zitten (tot week 3 na castratie, maar dat wist je vast al). 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suze1234 Geplaatst: 10 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2022 3 weken al! De dierenarts zei 6 weken 😳 Goed om te horen want hij wil wel een vriendin denk ik, want hij komt zo hard en enthousiast aanrennen als we naar hem toekomen… Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 10 augustus 2022 Delen Geplaatst: 10 augustus 2022 Na 14 dagen (dus het begin van de derde week) zijn ze niet meer vruchtbaar. Na een week of 6 zijn de hormonen afgenomen, maar daar hoef je voor het koppelen niet op te wachten. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 11 augustus 2022 Delen Geplaatst: 11 augustus 2022 6 weken wachten na castratie is voor katers. Niet voor konijnen. Veel dierenartsen halen dat door elkaar. De hormonen nemen af in de drie maanden na de castratie. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suze1234 Geplaatst: 11 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2022 Dank jullie, goed om te weten!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 15 augustus 2022 Delen Geplaatst: 15 augustus 2022 Op 11-8-2022 om 07:41, Evee zei: 6 weken wachten na castratie is voor katers. Niet voor konijnen. Veel dierenartsen halen dat door elkaar. Dan lijkt het me dat je bij zo'n dierenarts niet met je konijn moet zijn. Haha dan krijgt hij/zij een kattenbehandeling!!! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten