Ga naar inhoud

Dwerghangoor of toch een ander ras?

Suze1234
 Delen

Aanbevolen berichten

Hi! Ik ben nieuw hier op het forum (👋) en heb (nu nog) één konijn, geboren begin april van dit jaar. Ik heb hem als dwerghangoor gekocht maar vraag me nu af of het echt een dwerg is. Niet dat het uitmaakt hoor, ben gewoon benieuwd en wie weet waarvoor het ooit handig is om te weten! Het is een mannetje en hij woog begin juli 1,4 kilo. Zie bijgaand een paar foto’s. Wat denken jullie? Dwerghangoor, Duitse hangoor of toch iets anders? 

5B1938F9-0A36-4BFF-B7B4-DFD1A119F457.jpeg

6224A48E-C7F5-4EF8-84F5-01F4CA84D056.jpeg

B52EB394-EA84-41D0-95F8-F16BC663C548.jpeg

5F34D222-B508-464D-A2A9-F3ED029CD45E.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar heb je het konijn gekocht? Enkel bij een echte fokker weet je zeker dat het een raskonijn is. Is het van een dierenwinkel, of gewoon iemand die voor de lol een nestje heeft genomen, dan kun je er vanuit gaan dat het gewoon een schattig gemixt hangoorkonijntje is, dat misschien wel of misschien niet onder de 2 kg zal blijven (dat is volgens mij wanneer ze tot de categorie dwergkonijnen horen).

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is het altijd even afwachten. Mijn dwerghangoor voedster van een tuincentrum weegt ruim 3 kilo, heeft staande oren en is een ram. Die van jou zal geen reus worden, denk ik.

Misschien goed om te weten dat dierenwinkels het geslacht vaak verkeerd hebben. Maar daar komt je dierenarts vanzelf achter als je hem laat castreren. 

• Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

En heeft of krijgt hij ook nog een lief vriendinnetje via een konijnenopvang? Dat is erg belangrijk en echt dat is dubbel genieten.

Ooit kreeg ik als kind een kater uit het dierenasiel. O wat was ik gelukkig en blij. Hij werd door mij Peter genoemd. Maar in maart bleek hij een Petra te zijn en hebben mijn ouders hem weggedaan. Ze zeiden naar het asiel terug. 

• Verdrietig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt dat wordt zo leuk als je er een tweede bij hebt. Niet alleen voor het konijn zelf maar ook voor jou. Er gebeurt gewoon veel wat leuk kan zijn. Hoe ze elkaar wassen en lief doen. Maar soms de ander een brokje niet gunnen. 

Ik ben blij dat de castratie achter de rug was. Nu voor het eerst hebben we een gecastreerde voedster. Dit kwam omdat we een koppeltje genomen hebben.

Dus met zieke gecastreerde konijnen heb ik gelukkig geen ervaring.

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb met dierenarts afgesproken dat ik bij 5 maanden even terug zou komen om te kijken of ze al voldoende ingedaald zijn. Maar goed om te weten dat het dus vaak al eerder dan 6 maanden kan! Hoe sneller het kan, hoe beter want dan krijg hij een vriendin 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring is dat ze gemiddeld rond 16 weken wel indalen. Konijnen kunnen in principe vanaf 16 weken ook gekoppeld worden, dus als je het allemaal een beetje slim inplant, dan hoeft hij niet zo heel lang alleen te zitten (tot week 3 na castratie, maar dat wist je vast al).

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .