Fiene_ Geplaatst: 4 augustus 2022 Delen Geplaatst: 4 augustus 2022 Hallo, 😊 ik heb mijn konijnen gekoppeld en het gaat heel erg goed. Ik heb een vraagje over 2 konijnen bij elkaar. Hoe letten jullie op de konijnen of ze allebei genoeg eten en gekeuteld hebben.  groetjes Fiene : ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 4 augustus 2022 Delen Geplaatst: 4 augustus 2022 Als je het echt wilt weten, zul je een webcam op moeten hangen. Dan kun je zien wie wat en hoeveel eet. Ik weet dat Flo sneller eet. Dat zie ik als ik erbij sta. Maar zolang Rosie actief is en er geen rare keutels in het hok liggen, maak ik me geen zorgen. Ik voer ze ook wel eens uit de hand. Dat is ook leuk om te doen. Soms via een spelletje en zit ik erbij. Soms strooi ik het voer door de ren en zie je ze beiden zoeken. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 4 augustus 2022 Delen Geplaatst: 4 augustus 2022 Als ze lekker op de brokjes en het groenvoer aanvallen (konijnen doen dan altijd alsof ze uitgehongerd zijn) dan weet je in feite al wel dat het goed gaat met ze. Als je ze dan ook nog regelmatig hooi ziet eten, dan kun je ervan uitgaan dat beide konijnen genoeg eten. Dan vind je ook heel veel van die mooie, ronde keuteltjes.  Andersvormige keutels zijn altijd even een punt van aandacht, want dan kan er iets mis zijn.  En als je merkt dat een konijn niet wil eten dan moet je direct bij de dierenarts aan de bel trekken, niet eten is bij een konijn spoed. Niet even een dagje aanzien dus.   Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 5 augustus 2022 Delen Geplaatst: 5 augustus 2022 Inderdaad vallen konijnen op brokjes aan. Ook een mooie manier om ze een keer in het hok te lokken als ze naar de DA moeten. Ik geef nu het groenvoer na het koffie drinken 's avonds. Dan zit er ongeveer 12 uur tussen de maaltijden. Er wordt volop hooi tussendoor gegeten en ik zag nu dat ze beiden aan het groenvoer beginnen maar het niet achter elkaar opeten. 's Avonds laat, ging ik ze een appelschil brengen en was de bak halfleeg. Vanmorgen helemaal leeg. Rosie die weinig groen zou eten, eet nu ook meer groen. Ik sta er soms een poosje bij te kijken of loop de zandbak op te ruimen. Haha, terwijl ik dat deed. liep Flo binkies om me heen te maken en Rosie zat aan de witlof. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 5 augustus 2022 Delen Geplaatst: 5 augustus 2022 Ik geef de eerste paar brokjes uit de hand. Dan zie je of ze komen eten en hoe ze eten. De rest strooi ik uit in het verblijf. Wat keuvelen betreft, als je konijnen verschillend formaat hebben kun je wel zien wat van wie is. Zo niet, dan is dat lastiger. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 5 augustus 2022 Delen Geplaatst: 5 augustus 2022 28 minuten geleden, Evee zei: Wat keuvelen betreft, als je konijnen verschillend formaat hebben kun je wel zien wat van wie is. Zo niet, dan is dat lastiger. Ik heb Fluffy en Pip nog nooit zien keuvelen 😂 keutelen doen ze echter als de beste 😉 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 5 augustus 2022 Delen Geplaatst: 5 augustus 2022 4 uren geleden, Evee zei: Wat keuvelen betreft, Humor. Hahaha. Wat is taal toch leuk. Ik zag ze in gedachten al lekker zitten klessebessen. Ik doe dat inderdaad ook vaak, de eerste brokjes uit de hand want ze komen gelijk naar de voerbus toe en dan krijgen ze al een brokje. Wat een leuke beesten zijn het toch. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten