Ga naar inhoud

Droomren

Muisie
 Delen

Aanbevolen berichten

Dit is mijn droomren met een grootte van 5m² bij 2m²met in het midden een heuvel van gras en die buiten zie je van boven niet die zitten er onder. Ook en plek waar ze omhoog kunnen met 2 trappen en daar kunnen zitten (of eronder). En een zandbak natuurlijk. Hopelijk snappen jullie de tekening want mijn tekenskills zijn- uh laten we het er niet over hebben. 20220804_184813.thumb.jpg.cfd87757d367b8a3934ae1f776865262.jpg ik zou het ook leuk vinden als jullie beschrijven hoe jullie je droomden willen als je die nog niet hebt.

• Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke tekening! Een droomren? Bij mij bestaat die niet echt. Staan ze in de woonkamer dan zou dat er echt anders uitzien dan buiten. Hoe het caviahok nu is ben ik er blij mee. Hij staat op de slaapkamer dus voor deze ruimte vond ik het belangrijk dat hij slim gebruik maakt van de ruimte die er is, zodat de cavia's genoeg ruimte hebben maar ik er zelf ook nog bij pas 😄. En vrij van belletjes en dergelijke zodat ik ook nog kan slapen. Als ze in de woonkamer stonden waren de eisen heel anders; dan had ik bijvoorbeeld meer ruimte maar wel meer rekening moeten houden met de hond. En bescherming tegen harde geluiden, want die heb je beneden gewoon veel meer. Stonden ze buiten zou ik ineens rekening moeten houden met extreme temperaturen en roofdieren, wat weer tot iets heel anders zou leiden. Zoals ik het nu heb vind ik het prima; het staat mooi, is praktisch, de cavia's hebben meer dan genoeg ruimte, mijn eigen meubels passen ook nog in de kamer en een groter hok o.i.d. zou ook niet meer passen. Maar even met heel veel fantasie een konijnenren. Misschien een flinke konijnenkamer met catcube-wand of zo 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, met een catcube-wand hoef je geen televisie meer te kijken. Dan heb je genoeg aan de konijnenwand! Welk gat gaan ze in en waar komen ze weer uit?

Ik blijf het leuk vinden om te zien. Ik heb er drie aan elkaar gekoppeld. Ze gaan er links in en ineens komt er rechts een om de hoek. Ze kunnen ook achterlangs.

Wat heb jij trouwens een leuke avatar. Is dat een eigen opname?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-8-2022 om 00:58, To van de Veluwe zei:

Wat heb jij trouwens een leuke avatar. Is dat een eigen opname?

Haha, dank! Nee, daar heb je google voor 😉. Ik geloof trouwens dat het een animatie was 😄

Op 12-8-2022 om 00:58, To van de Veluwe zei:

Haha, met een catcube-wand hoef je geen televisie meer te kijken. Dan heb je genoeg aan de konijnenwand!

Ik keek vanmiddag iets wat ik saai vond, ik heb toen letterlijk heel lang naast mijn scherm naar de cavia's gekeken, dat was interessanter 🤣!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Lollie zei:

ik heb toen letterlijk heel lang naast mijn scherm naar de cavia's gekeken, dat was interessanter 🤣!

Hahaha, ik heb nooit geweten dat cavia's ook zo leuk kunnen zijn. Cavia's kun je dus ook met meer houden. Daarom vind ik hamsters zo zielig. Die moet je solitair houden maar hun leven bestaat alleen maar uit in zo'n molentje lopen. Het voordeel is wel dat je dan 's nachts ergens naar kunt kijken als je niet kunt slapen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Annasbeestenbende zei:

Maar hamsters moet je absoluut solitair houden.

Er zijn ook wel hamster soorten die je samen kan houden. Ik zelf heb een campbelli hamster. En zit erover na te denken om die met zn tween te gaan houden. Omdat ik merk dat Robin heel veel toenadering zoekt bij ons. En ik denk dat het voor Robin wel leuk is om een maatje te hebben. De kooi is groot genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, Iris_1D zei:

Er zijn ook wel hamster soorten die je samen kan houden. Ik zelf heb een campbelli hamster. En zit erover na te denken om die met zn tween te gaan houden. Omdat ik merk dat Robin heel veel toenadering zoekt bij ons. En ik denk dat het voor Robin wel leuk is om een maatje te hebben. De kooi is groot genoeg.

Ik was geïnteresseerd door je verhaal en heb even gegoogled, maar er staat wel dat dit niet vaak kan. Ze moeten allebei jong en raszuivere zijn. Blijkbaar is raszuivere ook echt een dingetje en komt dat niet zo heel vaak voor... (verder verstand heb ik er dus niet van) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Miekmoek zei:

Ik was geïnteresseerd door je verhaal en heb even gegoogled, maar er staat wel dat dit niet vaak kan. Ze moeten allebei jong en raszuivere zijn. Blijkbaar is raszuivere ook echt een dingetje en komt dat niet zo heel vaak voor... (verder verstand heb ik er dus niet van) 

Robin komt van een fokker en is als het goed is raszuiver. Robin is nu 6 maanden. En ik wil haar gaan koppelen aan een ander jong raszuiver hamstertje van dezelfde fokker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Lollie zei:

Maar of dat nou een voordeel voor de hamster is..? Ik kan me best voorstellen dat je een leuk leven hebt als hamster. Maar dan gewoon in het wild. Geen dier wordt blij van in zijn eentje in een kooitje rondjes lopen.

Maar dan kunnen konijnen en cavia's ook niet die zitten ook in een kooi of afgesloten ruimte. Indd zijn hamsters gelukkiger alleen omdat ze solitair zijn. Je kunt ze echt wel een leuk leven geven zolang ze veel uitdaging in de kooi krijgen zoals met een hamsterscaping en een ruime kooi. Hoe de meeste hamsters gehouden worden is wel zielig ja 

aangepast door Jonna
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Lollie zei:

Volgens mij leven hamsters in het wild ook samen. Maar dan hebben ze alle ruimte die ze maar willen. Als het fout gaat rennen ze gewoon weg. In een kooi kan dat niet. Dus moeten ze maar alleen 😪

Edit: de campbelli hamsters leven in groepen in het wild maar de Russische dwerghamster of goudhamster leven solitair

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ik heb me even doorgelezen ik dacht dat de Russische dwerghamster solitair was maar het schijnt een koppeldier te zijn 😱 (leeft in het wild met een hamster van het andere geslacht). Inderdaad gaat het in een kooitje alleen vaak niet goed. Alleen de syrische hamster leeft echt solitair in het wild. 

https://www.dwerghamster.nl/algemeen/sociaal_en_solitair/index.php

aangepast door Jonna
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-8-2022 om 23:12, Jonna zei:

Maar dan kunnen konijnen en cavia's ook niet die zitten ook in een kooi of afgesloten ruimte. Indd zijn hamsters gelukkiger alleen omdat ze solitair zijn. Je kunt ze echt wel een leuk leven geven zolang ze veel uitdaging in de kooi krijgen zoals met een hamsterscaping en een ruime kooi. Hoe de meeste hamsters gehouden worden is wel zielig ja 

Konijnen en cavia's zijn wel wat minder agressief op sociaal gebied. Dus die hoeven niet direct alleen omdat ze in een kooi zouden zitten. En dierenwinkelkooitjes, idd nee. Daar valt op BunnyBunch genoeg over te lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Lollie zei:

Konijnen en cavia's zijn wel wat minder agressief op sociaal gebied. Dus die hoeven niet direct alleen omdat ze in een kooi zouden zitten. En dierenwinkelkooitjes, idd nee. Daar valt op BunnyBunch genoeg over te lezen.

Ja ik dacht dat de meeste hamsters solitair waren maar dan is het indd wel zielig. Tenzij je dus de goudhamster/syrische hamster hebt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .