Ga naar inhoud

Hoeveel geld heb jij uitgegeven aan het huidige verblijf voor jouw konijnen?

Evee
 Delen

Kosten konijnenverblijf  

75 leden hebben gestemd

1. 1. Hoeveel geld heb jij uitgegeven aan het huidige verblijf van jouw konijnen?

• 0-50 euro
      6
    • 51-100 euro
      7
    • 100-250 euro
      14
    • 251-500 euro
      25
    • 501-750 euro
      9
    • 751-999 euro
      2
    • 1000 euro of meer
      12

Aanbevolen berichten

Deze vraag is in 2016 ook al eens gesteld, en ik ben wel benieuwd of de antwoorden inmiddels gewijzigd zijn. 

Hoeveel heb jij uitgegeven aan het huidige verblijf van jouw konijnen?

Dan bedoel ik niet alle accessoires, speeltjes en spulletjes er in, maar de basis aankleding, het daadwerkelijke verblijf, meestal zal dit een schuilhok + ren zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb meer dan 1000 euro ingevuld. Maar ik realiseer mij dat ik er misschien iets meer in ben doorgeslagen dan het gemiddelde konijnenbaasje 😄 

Wij hebben een schuur van 32 vierkante meter achterin de tuin gebouwd. De helft, 16 vierkante meter dus, is voor de konijnen. 8 vierkante meter per koppeltje. 

konijnenren.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 100-250 euro aangevinkt. Het gaas was nog het duurste, ik denk ongeveer 100 euro voor goed gaas van 1 meter breed. Plus een kattennet voor bovenop. Wij hebben de mazzel dat mijn man bij een houtbedrijf werkt dus die heeft goedkope en afgeschreven tuinpalen mee kunnen nemen. Één korte kant van de ren is de muur van de schuur, één lange kant is de schutting maar daar hebben we nog een dichte, houten wand tegenaan gezet. Het hok met nachthok hebben we ooit overgenomen van iemand voor 50 euro. Heel stevig en door die persoon zelfgemaakt. De ren is 3,5 x 2,7 meter in oppervlakte en 2 meter hoog. 

Screenshot_20220804-144037-799.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gestemd op 100-250 euro. Niet allemaal in 1 keer, maar alles opgeteld kom ik daar wel op uit. Een stuk zeil, 5 cartcubes, hooiruif/toilet, matjes, drinkbak, nog een verdwaald huisje, een trap. Dat is wat er nu staat. Ik heb natuurlijk meer, omdat ik eerder een binnenren had. Maar dat staat er nu niet dus heb ik niet meegeteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 1000 euro of meer ingevuld. 
Mijn ren is 2,5x3 meter en heeft me in totaal een kleine 3000 euro aan materialen gekost. Nu moet er een nieuw dak op omdat het huidige dak stuk is gewaaid. Samen met het schuilhok, de catcubes en de wc die er in staan kom ik dan wel aan 3500 euro.

Een hoop geld natuurlijk, maar tegelijkertijd echt wel elke cent waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, mammafelina zei:

Mijn ren is 2,5x3 meter en heeft me in totaal een kleine 3000 euro aan materialen gekost.

Mijn ren is 3 x 6 meter en daar heb ik ietsje meer dan jij voor betaald. Maar is inclusief zeer duur marterproofgaas en de ren is ook van aluminium.

Speeltjes reken ik niet mee. De tegels gratis gekregen. Wel hebben we met zand op moeten hogen en die 20 kuub zand moet er eigenlijk ook nog bij.

En ik denk wel eens als je bij de benzinepomp staat en er gaat nu voor meer dan 100 euro brandstof in, is het even slikken. Maar je doet het wel.

En ach, we gaan de laatste jaren niet meer op vakantie, dus geven we het nu hier maar aan uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb iets meer dan €1200 uitgegeven aan een ren van 12m², gemaakt met volièrepanelen: volièrepanelen rondom en bovenop, nertsengaas ingegraven. Een fikse investering, maar volledig veilig en hopelijk goed voor de komende 20 jaar. 😁

Het nachthok was bijna gratis, op wat beits na, het was een gratis kastje dat met resthout tot een nachthok is gemaakt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik aan het hok van Tara en Blackie denk ik tussen de 400 en 500 euro. Ik heb het hok en de grote ren tweedehands gekocht, wel deels het gaas moeten vervangen. Het tussenstuk en het schuilhuisje zijn nieuw.

De volière was volgens mij zo'n 400 euro, en daar kwam nog 300 euro hout en gaas bij (maar ik kon maar een keer stemmen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaas zo'n 250 euro schat ik. Het gaas zit ook aan de bovenkant

Schuilhok 169 euro

Vloer zijn steenklinkers.  Die lagen er al in.

Mijn partner heeft nogal wat op ons perceel liggen. Het gebruikte hout kostte dus niks.

Aluminium golfplaten voor het dak hebben we gekregen van een buurman die geholpen is door partner met een groot project. 

De 2 grendels heeft hij wel nieuw gehaald

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 650 euro uitgegeven aan het verblijf van Artemis en Apollo voor het hok en de zelfgebouwde ren. Ben er ontzettend blij mee, ze hebben heerlijk de ruimte, zitten veilig en droog, en ik kan overal super makkelijk bij.

Hun oude combinatie van 2 rennen met een nieuw schuilhok en een geleende van de opvang zijn nu in gebruik als 2 rennen voor pleegkonijnen. Dat heeft met toen ik alles nieuw kocht 175 euro gekocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb werkelijk geen idee, maar ik denk tussen de 500 en 750 euro. Mijn konijnenverblijf is ontstaan uit de basis van een tuinhuisje met een haardhout hok er aan. Daar hebben wij een ren aan gemaakt, van houten raamwerken met gaas. Het verblijf is verschillende keren uitgebreid (is op te delen in verschillende grotere of kleinere gedeelten) en staat er inmiddels al zo lang dat er delen vervangen en opnieuw geschilderd zijn/moeten worden. Het gedeelte waar de pleegkonijnen verblijven moet bijvoorbeeld weer een nieuw dak en een nieuwe vlonder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er leuk uit. Bij ons zou dat niet gaan omdat marters door dat gaas heen kunnen. Als die hier niet zouden zitten, zou ik goedkoper uit geweest zijn.

Vreemd he, toen wij konijnen hadden die altijd buiten liepen, maakte ik me geen zorgen. Sneeuw of vriezen, het maakte ze niet uit. Nu zit ik al over de winter in. Ze zitten buiten in overdekte ren op trottoirtegels en voor mijn gevoel is dat 'binnen' mar ergens ook koud door die tegels.. Eerder konden ze buiten een hol maken en hier natuurlijk niet. We gaan het zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorgen maken hoeft niet hoor. Konijnen krijgen een flinke wintervacht. Als ze ook een beschut nachthok hebben, dat je volstopt met stro, dan kunnen ze de warmte opzoeken. En dan zul je zien dat ze overdag gewoon op de koude tegels slapen. Hier in elk geval wel. Voor mijn eigen gemoedsrust leg ik een hennepmatje in de catcube.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Ziet er leuk uit. Bij ons zou dat niet gaan omdat marters door dat gaas heen kunnen. Als die hier niet zouden zitten, zou ik goedkoper uit geweest zijn.

Vreemd he, toen wij konijnen hadden die altijd buiten liepen, maakte ik me geen zorgen. Sneeuw of vriezen, het maakte ze niet uit. Nu zit ik al over de winter in. Ze zitten buiten in overdekte ren op trottoirtegels en voor mijn gevoel is dat 'binnen' mar ergens ook koud door die tegels.. Eerder konden ze buiten een hol maken en hier natuurlijk niet. We gaan het zien.

Konijnen kunnen beter tegen kou dan warmte hoor! Alles boven de 5 graden is geen probleem. Onder de 5 graden zorgen dat ze goede schuilplekken hebben, en tot aan -10 a -15 kunnen ze het dan zonder problemen aan. Gelukkig is dat niet zo vaak in Nederland. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Evee zei:

Konijnen kunnen beter tegen kou dan warmte hoor! Alles boven de 5 graden is geen probleem. Onder de 5 graden zorgen dat ze goede schuilplekken hebben, en tot aan -10 a -15 kunnen ze het dan zonder problemen aan. Gelukkig is dat niet zo vaak in Nederland. 

Stelt gerust. Ik ga ook de Cat Cubes van stro voorzien en het hok. Ik hoop dat daar in willen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .