Sjenien88 Geplaatst: 3 augustus 2022 Delen Geplaatst: 3 augustus 2022 Ik zou graag jullie advies willen. Wij hebben een koppeltje Ex-ram van ongeveer 8 en voedster van ongeveer 6. Beide zijn dwergjes. Nu hebben ze lang met 3 voedsters bij Liekie gezeten. Alleen zijn 2 dames helaas vorig jaar overleden. Nu twijfel ik al een hele poos of we niet nog 1 of 2 voedster erbij zullen nemen. Of miss nog een ex-ram en voedster. Ik weet niet wat kan. Nu mijn reden hierachter, ik ben bang dat 1 van de 2 alleen komt te zitten.vooral voor Liekie zou ik dat heel erg vinden aangezien hij al 3 vrouwtjes is verloren. (1 ouderdom, 1 ziek en 1 ?) Wachten is geen probleem hoor, als het Niet kan, dan kan het niet. Maar ik wou weten hoe jullie hier tegen aan kijken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 3 augustus 2022 Delen Geplaatst: 3 augustus 2022 Ik vind het op zich geen gekke gedachte, maar pak het dan wel goed aan. Daarmee bedoel ik om ze te laten koppelen door een goede opvang met ervaring met groepskoppelingen. Dan zoeken ze konijnen uit die qua karakter bij die van jou passen. En ook doet niet ieder konijn het goed in een groep. Als je zelf gaat proberen met willekeurige konijnen, dan heb je kans dat door de onrust je bestaande koppel uit elkaar valt. In mijn groep gingen twee voedsters vechten, nadat ik de aanstichter had laten helpen heeft de opvang geprobeerd of ze weer samen konden. Die twee gingen weer vechten, en van de stress gingen de twee anderen, die altijd dikke mik waren, ook vechten. Gelukkig is het tussen die twee weer goedgekomen, maar ik wil hiermee aangeven hoe gevoelig konijnen zijn. 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 4 augustus 2022 Delen Geplaatst: 4 augustus 2022 Eens met Marjolein. Jouw konijnen hebben eerder in een groep geleefd, dus dan zouden ze daar van karakter wel geschikt voor zijn verwacht ik. Het enige wat lastig is, is de juiste partners voor erbij zoeken. Als je dat via een konijnenopvang doet kunnen ze daar het begin van de groepskoppeling op neutraal terrein doen en kijken welke van de asielkonijnen passen bij de konijnen die je hebt. Houd wel in je achterhoofd dat er altijd wel wat kan gebeuren met konijnengroepen waardoor je op een bepaald punt toch wat met konijnen moet schuiven. Ik had vroeger ook konijnen in een groep, maar moest toch wel eens een konijn eruit halen en met een eigen maatje huisvesten, omdat het toch niet meer ging. Als dat kan en geen bezwaar is, zou je het zeker kunnen proberen. Als je het alleen doet om het niet alleen zitten na het overlijden van een maatje, mijn ervaring is dat je in zo een situatie meestal met 1 week, maximaal 2 weken wel terecht kan bij een konijnenopvang voor een koppeling, en ze dus maar heel kort alleen hoeven te zitten. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sjenien88 Geplaatst: 4 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2022 Ik zou koppelen sowieso door een opvang laten doen. Maar ik denk dus dat wachten het beste is. Laat ze lekker met z'n 2en zitten. Bedankt voor jullie hulp ❤ 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten