Ga naar inhoud

Slaap


Muisie

Aanbevolen berichten

Hoi ik had even een vraagje maar ik weet niet zo goed onder welk forum dus vraag het hier maar. Ik tref muis heel vaak slapend aan en ik weet dat konijnen overdag veel slapen maar is het bij jonge konijntjes ook zoals bij kleine kinderen, dat ze meer slapen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze vraag mag bij gedrag, ik zal het voor je verplaatsen. 

 

Dat je ze overdag veel ziet slapen komt omdat konijnen schemerdieren zijn die vooral in de ochtend en avond actief zijn. Overdag en midden in de nacht rusten ze en slapen ze vooral. Konijnen slapen niet zoals wij aan één stuk door maar doen korte "hazeslaapjes", dutjes. Ze slapen in totaal als het goed is wel 8 a 9 uur per dag. Maar dus niet aan één stuk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk bij mijn konijnen dat zij in de winter precies overdag actiever waren. Nu kunnen ze ook echt languit liggen slapen, soms wel uren. 's Ochtends zijn ze heel actief en ook 's avonds. Ik zie soms ook aan de verplaatsing van hun speelgoed in de ren dat ze 's nachts wel een feestje bouwen 😄. Ik weet niet of het seizoensgebonden is maar ik heb de indruk dat ze overdag wel actiever waren in de lente of winter. Zij zijn anderhalf jaar oud.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-8-2022 om 15:53, Lio en Leia zei:

dat ze 's nachts wel een feestje bouwen

Hahahahaah, hier ook. 's Morgens ligt de metalen bak van de groente bijna altijd op de vloer. En dingen zijn verplaatst. Haha.

 

Onze konijnen zitten ook vandaag veel te slapen. Soms languit en soms zitten ze tegen elkaar aan te soezen. Vandaag vaak gekeken omdat het heet is. Ze liggen onder een krukje en laten de icepods voor wat het is.

Ik merk nu ook dat ze aan de omgeving wennen. Maar het leuke aan konijnen vind ik wel dat als je overdag in de ren komt, ze gelijk actief zijn en geen ochtendhumeur hebben. Wat dat betreft zijn hamsters anders. (sorry Lollie 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .