Ga naar inhoud

Konijn binnen enkele minuten verloren bij de DA


LGbunnies

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ons konijntjes poffertje is vandaag (maandag) overleden en we snappen er helemaal niks van en zijn goed van slag. Ik hoop dat iemand misschien meer duidelijkheid kan brengen en als niet van onze situatie kan leren hopelijk. 

 

Ons rammetje poffertje had syfilis kwamen we 3 weken geleden achter, niet extreem erg. Gelukkig alleen wondjes/korstjes bij de mond hoeken. Direct naar de DA gegaan natuurlijken. Hij moest aan de antibiotica. 3x per week moesten we langs komen voor een injectie onder de huid. De antibiotica mocht door de dikte van de vloeistof niet thuis gegeven worden helaas. Daarnaast was het niet toegestaan om dit privé te hebben werd ons verteld. Allemaal goed en wel. Dat snapten we. 

 

Nu was hij klaar na 7 injecties en was alles compleet genezen. 

 

Helaas vorige week kwamen de plekjes weer terug, onze voedster is waarschijnlijk de draagster van het virus. Conclusie was dat we het toch niet lang genoeg hadden voorgezet en dat onze voedster nu ook injecties moest ivm blijvende besmetting. Dus wij vrijdag weer de eerst injectie gehaald. 

 

Nu begon de hel. Maandag ochtend hadden we een afspraak voor de 2de injectie. Het was al erg druk in de wachtkamer en ze liepen uit bij de DA. Mijn partner was er met beide konijntjes. Omdat ze al uitgelopen waren en de injecties echt maar 1 min duren kwam de assistent de konijntjes even snel halen zodat ze weer terug naar huis konden. Mijn partner geeft onze beestje gewoon af, niks aan de hand. We doen dit al 3 weken lang zo dus waarom moeten we er bij zijn dacht hij. We vertrouwden het personeel. Konijntjes waren ook gewoon druk en actief. Niks aan de hand. Ze zijn ook gewend om in de transport bak te zitten. 

 

5 min later komt de assistente mijn partner halen en zegt dat het niet goed gaat met poffertje. Hij gaat direct kijken en ons lieve beestje zit aan de zuurstof en heeft stuiptrekkingen. Binnen enkele minuten komt hij te overlijden. Ons hartje breekt. 

 

Eerste reactie van de assistente was dat bij een allergisch reactie had….. hier zijn ze na het telefoon gesprek al op terug gekomen want dit was injectie nummer 8! Nu zeggen ze het was shock. Ons beestje is zo relaxed als het maar kan. Altijd happy, mega nieuwsgierig, semi brutaal eigenlijk. Hij krijgt altijd lof over hoe leuk hij is bij de DA. Dus dit lijkt ons zo sterk. We hebben zelfs nog een filmpje in de wachtkamer waar hij helemaal zich zelf is. 

 

Heeft iemand misschien een suggestie wat er gebeurd is in die 3 min dat hij van ons weg geweest is? We vinden het zo ontzettend lastig. Zou het kunnen dat de injectie direct in zijn darmen is gegaan per ongelijk ipv onder de huid? 

 

Ze zijn echt deel van ons huishouden, lopen vrij rond binnen, zijn perfect zindelijk. Poffertje hebben we ook pas sinds 3 maanden uit het asiel. Hij is max net 1 jaar geworden denken we. We vinden het zo erg dat dit is gebeurt en ik zelf heb er ontzettend veel moeite mee. We gingen naar de DA om hem beter te maken en binnen enkele minuten was het voorbij. 

 

Misschien is de les vooral je konijntje/beestje nooit alleen laten. Toch altijd opletten wat er gebeurt. Hoe goed iemands bedoelingen ook mogen zijn. 
 

19A7A5C0-AC26-4D0B-87BF-83395C706F26.jpeg.1ac4c739859100894ea88ff53f28c302.jpeg

  • Verdrietig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is zeer frustrerend. Goed dat je het van je afschrijft. Je hebt dan zo'n zelfverwijt. Ik ken dat. Onze konijnen zijn opgegeten/gestolen? en dat blijft knagen aan je. Je hebt ze niet kunnen beschermen en had dat wel kunnen doen. Dat gevoel zul je ook hebben. Had ik maar was ik maar. Maar gedane zaken nemen helaas geen keer.

Drie minuten is idd kort en in die tijd hebben ze ook nog zuurstof aan moeten sluiten....

Sterkte. Veel mensen zeggen: ach, het is maar een konijn maar dat zul je mij nooit horen zeggen. Ik ben ook gek op ze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ontzettend sneu, sterkte! Er zijn wel wat dingen die erg plotseling kunnen gaan, maar dit is wel heel ongebruikelijk. Als ik jou was zou ik vragen of je samen met een medewerker de camera beelden mag bekijken, zodat je het beter een plaatsje kunt geven, omdat het zo snel is gegaan en je niet weet wat er gebeurd is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heftig om je konijn zo te verliezen, heel veel sterkte! Ik moet zeggen dat ik ook niet echt iets kan bedenken waarom het zo snel is omgeslagen, hoewel een konijn heel snel heel slecht kan worden. Zelf zou ik willen weten of de injectie wel goed gezet is, of de dosering juist was en of het juiste middel is gebruikt. Dat er in de darm geprikt zou zijn lijkt me onwaarschijnlijk. Wat ik wel apart vind aan het verhaal, is dat de voedster niet meteen is meebehandeld. Aangezien het besmettelijk is, was de kans al groot dat ze besmet was, dan wel symptoomloze drager. Volgens mij is het redelijk standaard om de hokgenoot mee te behandelen, ik zou daar zelf in ieder geval wel naar vragen. Maar eigenlijk is het de taak van de dierenarts om daar mee te komen en niet pas achteraf als het weer terugkomt.

  • Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een heftig verhaal. Ik moet direct denken aan een allergische reactie op het antibioticum. Ik heb een voedster gehad die achteraf denk ik ook is overleden aan een allergische reactie op antibiotica. Dat kan ook na 8 injecties ontstaan helaas. Andere dingen, zoals een beroerte ofzo, zouden ook nog kunnen. Verder sluit ik me aan bij de reacties hierboven. 

Heel veel sterkte. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ten eerste super lief hoe iedereen reageert. We bevatten het ook nog steeds niet echt. Ging allemaal zo snel. Voel me ook best schuldig, ik had een taak en dat was ons beestje het beste leven te geven. Onze voedster Tompouce is ook erg van slag, ze snapt er niks van. 
 

Onze voedster heeft de eerste prik maandag gehad en daarna kwam poffertje. We hebben nog een na gesprek gehad met de dieren arts en die is er nog achter aangegaan of de dosering klopte. De assistente heeft de prik zet, normaal heeft de DA dat altijd gedaan. Maar omdat het zo druk was dus niet. 

Onze voedster is de eerste ronde niet mee behandelt omdat het een wat gevoelig konijn is, ze is ook echt duf en slapjes van de antibiotica die ze nu wel gekregen heeft. Ik hou haar goed in de gaten verder! 
 

Daarnaast was poffertje nog super jong en had alleen wat korstjes bij de mond hoekjes. We waren er oprecht heel vroeg bij met de syfilis diagnose. Elke avond wordt er gespeeld op de grond dus zo iets valt direct op. Na de eerste behandel ronde was het ook compleet weg, nog 1 extra injectie zelfs gehad voor de zekerheid. 
 

we krijgen verder van de dieren arts ook geen duidelijk antwoord. Ze geven aan dat ze het ook niet weten. Het is gewoon jammer dat er niemand van ons bij was en dat zo iets natuurlijk veel twijfel schept over de hele situatie.

 

Bedankt voor alle reacties, wordt oprecht gewaardeerd. 

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ontzettend naar en ik kan begrijpen dat het twijfels bij jullie schept. Dat zou ik ook hebben denk ik. Ik kan er verder ook niks over zeggen maar wel heel veel sterkte voor jullie het lijkt me heel erg om deze manier je konijntje te verliezen❤

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .