Ga naar inhoud

To van de Veluwe

To van de Veluwe
 Delen

Aanbevolen berichten

Ook ik zal me even voorstellen. Getrouwd en kinderen waarvan er al een paar uit huis zijn.

Wij hebben altijd al konijnen gehad. Ik als kind al. Zielig. Eén konijn in een hok die een paar keer per dag eten naar binnen zag schuiven. En mijn vader maar gras plukken.

Volgens mij hebben ze hem een keer weggedaan. Ik wilde altijd graag een hond maar dat zat er niet in op een bovenhuis. Konijn stond op een plaats beneden.

Toen kreeg ik eindelijk een poes. Een kater uit het asiel gehaald. Wat was ik er blij mee. Maar toen het maart was, bleek de hij een zij te zijn en moest hij weg van mijn ouders. Ze werden gek van dat krolse gedoe. Wat een verdriet. Een hondje is er later wel gekomen: derdehands. Tot zijn dood toe gehad.

Vele konijnen hebben we gehad.. Velen zijn er in de loop van de jaren doodgegaan. Ook diverse honden gehad en katten komen hier gewoon aanlopen. Nu ook weer een aanloopkat. Hij bleek gecastreerd te zijn en we hebben hem nu al weer vier jaar. Overdag buiten en 's nachts binnen. We hebben er weinig last van. Hij is  vegetariër want we zien hem nooit met een muis en gelukkig niet met een vogel. Hij lust geen stukje vlees, gehakt of zalm. Alleen brokjes. Hij houdt alleen niet van kinderen en vreemden. Dan zien we hem de hele dag niet en komt hij heel laat naar binnen. Slechte ervaringen mee?

Als je zoveel dieren gehad hebt, wen je er ook aan dat ze er een keer niet meer zijn. We gaan ermee naar een DA als onze huisapotheek niet meer helpt maar het heeft eigenlijk nooit echt geholpen. Veel onkosten en ze gingen alsnog dood. Maar de vorige konijnen zijn - net als bij de buren - spoorloos verdwenen. Gestolen? lijkt me onwaarschijnlijk. Ze waren niet te vangen voor een ander. Marter? Vos? Marters en vossen zitten hier. Ook gezien. De buren denken dat het een vos was. Maar zo vreemd: twee tegelijk. Bij de buren was ook het gaas doorgeknaagd. Ik heb er in mijn hart wel om gehuild. Dat ik ze niet heb kunnen beschermen. Het knaagt nog steeds aan mijn geweten. Met die twee was ik gek. Nu weer een koppel uit de konijnenopvang gehaald bij Kaatje Keutel in Lelystad. Een eindje rijden maar ik heb het er voor over. Wat een topvrouw. Eerder zaten er ook opvangen hier in de buurt maar die zijn gestopt.

Ik heb van internet een filmpje op mijn telefoon gezet wat je allemaal met een konijn kunt bereiken. Ik promoot dus het houden van twee konijnen en halen bij een opvang. De reacties zijn: nooit geweten dat een konijn zo slim is. Zelf heb ik ook een filmpje gemaakt. Altijd weer verbaasde gezichten.

Ik ben blij met dit forum. Het was me al bekend. We hebben er in het verleden al veel aan gehad. En nu heb ik door tips op dit forum weer twee Cat Cubes erbij gekocht via MP en met de PeeWeebak ben ik ook blij. Ook met de tips.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...
  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .