Ga naar inhoud

Konijnen(apen)streken

To van de Veluwe
 Delen

Aanbevolen berichten

Apenkoppen zijn het soms. Ik heb vier icepods en steeds liggen er twee in de diepvries. De doosjes had ik bewaard. Ik dacht dat is van de winter makkelijk om in te bewaren. Die bolle dingen stapelen anders zo lastig. Ze liggen in een oud konijnenhok in de ren en in de kap van de PeeWeebak. Vanmorgen kom ik in de ren en wat zag ik? Ze zijn n de eerste verdieping van het hok gesprongen in de omgekeerde bak en hebben heerlijk aan twee dozen van de icepods zitten knagen.

Ik kan me voorstellen als je ze in de kamer hebt, je meubilair eraan gaat. Als ik zie hoe ze soms ook te keer gaan op zo'n wilgentunnel. .....

• Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha wat een karakters! Leuk zeg. Ik heb me hier in het begin over lopen verbazen hoe de hooitunnel (karton met kruiden erop geplakt) te grazen wordt genomen. Hoorde terwijl ik in de serre zat een GIGANTISCH hard geknaag/geschraap wat ik niet helemaal kon plaatsen, tot ik dus dichterbij het hok kwam en zag dat het de konijnen waren die aan die tunnel aan het knagen waren. Net of ze grint aan het eten waren.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat had ik exact hetzelfde. Ik dacht dat er ergens een specht aan het kloppen was. Die wilgentunnel die je in alle bochten kunt vouwen is hier een succes. Zo'n wilgenrol met hooi ook wel. Het hooi is er allang uit maar ze rennen er doorheen en tunnel ligt dan hier en dan daar. Ze vinden het ook niet erg meer om erin te zitten en dat hij dan gaat rollen.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een keer gebeld door de buurvrouw, of de konijnen niet wat minder herrie konden maken. Toen hadden ze een grashuis, met zo'n laagje gedroogde wortel op het dak. Ze waren met hun tanden dat laagje aan het afschrapen, en dat maakte inderdaad nogal wat kabaal.

• Haha 3
  • Verward 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

Zaterdag was ik de ren een goede beurt aan het geven. Ik was met de bezem ijverig in de weer. Flo kwam me steeds achterna en probeerde in de bezem te bijten.

Je lijkt ze geen groter plezier te doen dan de ren schoon te maken. Je bent dan alles aan het verplaatsen en dat wordt dan gelijk door ze geïnspecteerd.

Haha, het zijn geen konijnen maar draken.

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen week is de deur van de ren naar binnen draaiend gemaakt en ik moet zeggen dat het goed bevalt. Maar de konijnen moesten even opgesloten worden want anders zouden ze ontsnappen. Voer in het bakje gedaan en snel de twee deurtjes voor het hok gedaan. Daar zaten ze in de val. Ze knabbelden even later ook druk aan het hooi en het boren en zagen liet ze volkomen koud. Maar Flo beviel het op een gegeven moment niet meer in het hok. Hij is een echt knaagdier. Ik hoorde geknaag maar kon niet zien wat het was. 

Toen ze er na een kleine twee uur opgesloten te zitten uit mochten zag ik dat hij de ruif te pakken had gehad.

IMG_7581.jpg

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

Vanmiddag nieuw vinyl in het hok bevestigd. Omdat ik de bodem van het hok eerst wat schoon wilde maken, moest ik het daarna even met een brander (!) droog maken. De konijnen verblikten of verbloosden niet van het lawaai maar gingen heerlijk door met peuzelen. Ik had even mijn stoffer en blik op de loopplank gelegd en in een mum zat Flo erbij en direct een hapje uit het rubber van het plastic blik. O. o. o.

Het vinyl vast gezet met ijzer langs de randen. Kijken of ze het nu nog kapot kunnen krijgen. Ik heb geloof ik nog nooit zo'n sloper gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze dochter zei van de week. Bijna elke ochtend hoor ik een gerammel. Wat zou dat kunnen zijn? Ik: de eekhoorn die aan de walnoten knabbelt? Nee, zei ze iets van metaal. O, zei ik dan weet ik het al. De bak met groenvoer zal dan leeg zijn en de meeste nachten kiepen de konijnen die uit het hok. Nou, zei ze ze doen dat tegen de morgen. Dat metaal rinkelt natuurlijk op de tegels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .