mystique Geplaatst: 17 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2022 Styx is weg. Voelt voornamelijk 😄 maar ook een beetje 🙁. Maar het klikte vrij goed met Vlekje en de bazin had zich inmiddels helemaal ingelezen in koppelen en had er een goed gevoel bij. Ik hoop dat de koppeling lukt en Styx kan blijven, want 't is écht een droomthuis. 🥰🥰 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 17 september 2022 Delen Geplaatst: 17 september 2022 Oh wat fijn dat het klikt met Vlekje! Echt super dat hij zo goed terecht komt. En ook top dat het baasje zich helemaal heeft ingelezen. Het zal een opluchting voor je zijn, maar ik kan me goed voorstellen dat je misschien ook een traantje weg pinkt bij het zien van zijn lege ren bij jou thuis, zo zonder die vrolijke stuiterbal. Zet ‘m op, Styx en Vlekje! 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mystique Geplaatst: 17 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2022 @Lienappelsien, het was een vreemde sensatie, zonder Styx terugkeren. Ik herken het gevoel van toen ik nog honden fosterde: een beestje dat tijdelijk bij je komt wonen, tot er een baasje gevonden wordt, je ernaartoe rijdt met het dier in de hoop dat het klikt, om vervolgens met een lege achterbank terug naar huis te rijden. En dan begint het wachten, want na de eerste geslaagde kennismaking komt het echte samenleven en dan kan het nog steeds spaak lopen. En dat zorgt voor het ongemakkelijke gevoel dat ik nu heb, want de eerste kennismaking verliep vrij vlot, maar ik zal pas gerust zijn binnen een paar dagen, wanneer de koppeling 'rond' is. Dus nu is het nagelbijten en hopen. 😬 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 17 september 2022 Delen Geplaatst: 17 september 2022 Zeker weten: niet uit het oog en niet uit het hart. Je gaat vast nog regelmatig kijken en als je de hond uitlaat, ontmoet je die vrouw vast wel eens. Misschien mag je wel gaan verzorgen in vakantietijd! Je goede daden worden wel beloond met een fijn huis. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mystique Geplaatst: 18 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2022 @To van de VeluweVeluweVeluweVeluweVeVeluweVelVeluweVeluweVeluwe Wat is dit?? 😂😂 Hoe dan ook ... Het nieuwe baasje gaat me op de hoogte houden, en foto's sturen. Ik hoop nu vooral dat de koppeling lukt, daarna is het officieel hààr dier. Dan is het verhaal rond, op een mooie manier. Al hoop ik toch nog weleens iets van Styx te horen. 😊 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 18 september 2022 Delen Geplaatst: 18 september 2022 16 uren geleden, Lienappelsien zei: Het zal een opluchting voor je zijn, maar ik kan me goed voorstellen dat je misschien ook een traantje weg pinkt bij het zien van zijn lege ren bij jou thuis, zo zonder die vrolijke stuiterbal. Precies die reden maakt dat wij geen dieren en kinderen meer "opvangen", want ik ben gewoon niet dapper genoeg om weer afscheid te nemen dus is tot nu toe alles gebleven. Daar kun je niet mee door blijven gaan natuurlijk. 😁 Ik heb groot respect voor degenen die wél tijdelijke zorg en opvang kunnen geven, want dat is echt super belangrijk. Styx is een boffertje en Vlekje ook nu ze een vriendje heeft gekregen. Duimen dat het inderdaad een goede combinatie blijkt. 🤞 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 18 september 2022 Delen Geplaatst: 18 september 2022 17 uren geleden, mystique zei: @Lienappelsien, het was een vreemde sensatie, zonder Styx terugkeren. Ik herken het gevoel van toen ik nog honden fosterde: een beestje dat tijdelijk bij je komt wonen, tot er een baasje gevonden wordt, je ernaartoe rijdt met het dier in de hoop dat het klikt, om vervolgens met een lege achterbank terug naar huis te rijden. En dan begint het wachten, want na de eerste geslaagde kennismaking komt het echte samenleven en dan kan het nog steeds spaak lopen. En dat zorgt voor het ongemakkelijke gevoel dat ik nu heb, want de eerste kennismaking verliep vrij vlot, maar ik zal pas gerust zijn binnen een paar dagen, wanneer de koppeling 'rond' is. Dus nu is het nagelbijten en hopen. 😬 O ja, je hebt ook een tijd honden opgevangen. Dus je hebt er in ieder geval al ervaring mee… Offtopic, maar hoe gaat het nu met Tom (ik weet het, dat was geen opvanger)? En was er daarna uiteindelijk toch nog een hond bij gekomen? Ik kan me niet meer helemaal goed herinneren hoe dat ging. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mystique Geplaatst: 18 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2022 9 uren geleden, JokeC zei: Precies die reden maakt dat wij geen dieren en kinderen meer "opvangen", want ik ben gewoon niet dapper genoeg om weer afscheid te nemen dus is tot nu toe alles gebleven. Daar kun je niet mee door blijven gaan natuurlijk. 😁 Ik heb groot respect voor degenen die wél tijdelijke zorg en opvang kunnen geven, want dat is echt super belangrijk. Styx is een boffertje en Vlekje ook nu ze een vriendje heeft gekregen. Duimen dat het inderdaad een goede combinatie blijkt. 🤞 Fijn dat jij ook gefosterd hebt. Dat je geen afscheid kan nemen na het fosteren is niet slecht, je hebt sowieso dieren en kinderen een goede thuis gegeven. 😊 Wie is er allemaal bij je blijven plakken? *Ben helemaal niet benieuwd, hoor. 😉* Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mystique Geplaatst: 18 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2022 6 uren geleden, Lienappelsien zei: O ja, je hebt ook een tijd honden opgevangen. Dus je hebt er in ieder geval al ervaring mee… Offtopic, maar hoe gaat het nu met Tom (ik weet het, dat was geen opvanger)? En was er daarna uiteindelijk toch nog een hond bij gekomen? Ik kan me niet meer helemaal goed herinneren hoe dat ging. Wat een geheugen. 😮 Onze Tom heeft weer een paar hoofdstukken bij in zijn medische dossier. 😁 In 2017 heeft hij tien dagen in de dierenkliniek van Merelbeke gelogeerd, nadat hij het nodig vond een hele doos rozijnen op te eten. Hartstikke gevaarlijk voor honden. De eerste vijf, zes dagen bleef hij amper in leven, hij lag erbij als een vod. Onze dagelijkse bezoeken gaven hem blijkbaar toch enige motivatie en stilaan kwam hij weer tot leven. Na nog een hele periode op speciale voeding bleek hij volledig hersteld. Daarna ging het een paar jaar goed, tot januari 2021, toen zijn knieband begon te scheuren. Enige goede oplossing: TPLO, waarbij de kop van het scheenbeen wordt afgezaagd en weer teruggeplaatst onder de correcte hoek en vastgezet met platen en vijzen. Zijn herstel verliep heel erg voorspoedig en algauw liep hij weer vlotjes. Tot een paar weken geleden, toen Tom begon te manken met zijn andere achterpoot. Verdict: gescheurde knieband. Dus: TPLO2. Deze keer verloopt het herstel veel trager. Niet noodzakelijk slechter, maar wel veel trager. Het is nu twee weken geleden, nog één week benchrust, dan mag hij beginnen wandelingetjes maken. Als in: 5 minuten. Maar 't is een begin. Hout vasthouden dat Tom nu rustig oud lag worden zonder verdere rampen. 😊 En dan mijn Bonnie. Mijn eerste fosterfail. Helemaal niet mijn ras (kruising Jack Russell X Pincher), maar de dingen werkten zo mooi uit (net als bij Vlekje en Styx), dat ik het niet kon negeren. Aan haar komst gingen zoveel 'toevalligheden' vooraf, dat het geen toeval meer kon zijn. Ik kon niet anders dan haar zelf houden. En soms mis ik het fosteren, want met Bonnie in huis is dit geen optie, maar dan bedenk ik me dat het geen schande is een dier in nood zélf een thuis te bieden. Fosteren was, ondanks alle moeilijkheden, mijn ding. Ik was er, al zeg ik het zelf, best wel goed in en misschien begin ik er ooit opnieuw mee. 😊 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mystique Geplaatst: 18 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2022 Vanmiddag, haast exact 24 uur na het begin van de koppeling, kreeg ik een filmpje waarin Vlekje en Styx gezellig naast elkaar zaten te eten. Yay. 😍 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mystique Geplaatst: 18 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2022 (aangepast) https://www.facebook.com/100008437714437/posts/pfbid0pMYRgFnmKNjnmPiWH9eVAmBJJU3vnADM5ujg9Fdu7UYWK4yUtJy1X7SqiQ74t7BWl/?app=fbl Oei, 'k weet niet of de link zo werkt. 🤷 Hij ziet er alleszins niet uit .. Is geüpload via facebook ... 18 september 2022 aangepast door mystique Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 18 september 2022 Delen Geplaatst: 18 september 2022 1 uur terug, mystique zei: https://www.facebook.com/100008437714437/posts/pfbid0pMYRgFnmKNjnmPiWH9eVAmBJJU3vnADM5ujg9Fdu7UYWK4yUtJy1X7SqiQ74t7BWl/?app=fbl Oei, 'k weet niet of de link zo werkt. 🤷 Hij ziet er alleszins niet uit .. Is geüpload via facebook ... Hij doet het niet 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mystique Geplaatst: 18 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2022 18 minuten geleden, Marjoleink zei: Hij doet het niet Dacht ik al. Jullie zullen me dus op mijn woord moeten geloven. 😅 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mystique Geplaatst: 18 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2022 (aangepast) Dit is een still uit het filmpje. 18 september 2022 aangepast door mystique 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mystique Geplaatst: 18 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2022 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mystique Geplaatst: 18 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2022 Deze is, doorheen de venster, van 20 minuutjes geleden. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 18 september 2022 Delen Geplaatst: 18 september 2022 15 uren geleden, mystique zei: daarna is het officieel hààr dier. Ze zal je wel dankbaar zijn dat hij gecastreerd is. Dat scheelt geld en gedoe. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 18 september 2022 Delen Geplaatst: 18 september 2022 Ze passen goed bij elkaar qua kleuren. Het lijkt me dat dit wel goed moet gaan. Eind goed al goed? 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 19 september 2022 Delen Geplaatst: 19 september 2022 Het ziet er goed uit op de foto’s. Fijn dat er weer 2 eenzame konijnen minder zijn ❤️ 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 19 september 2022 Delen Geplaatst: 19 september 2022 (aangepast) Dat ziet er inderdaad goed uit! Leuk, het komt vast goed met die twee 🙂 Oei, Tom zit dus weer even in de lappenmand. Maar fijn dat hij herstelt, ook al gaat het iets langzamer dan de vorige keer. Bonnie! Natuurlijk. Er stond me iets van bij dat er uiteindelijk toch een hond bij was gekomen, maar ik was haar vergeten. Mooi verhaal was dat. Ik vond het zo fijn voor je dat na het grote verdriet van je vorige hond Bonnie je weer plezier bracht, en nu dus nog steeds 🙂 19 september 2022 aangepast door Lienappelsien 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 19 september 2022 Delen Geplaatst: 19 september 2022 Wat fijn om te zien dat ze het goed met elkaar kunnen vinden! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mystique Geplaatst: 19 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 19 september 2022 8 uren geleden, To van de Veluwe zei: Ze passen goed bij elkaar qua kleuren. Het lijkt me dat dit wel goed moet gaan. Eind goed al goed? Ja he, ze passen heel mooi bij elkaar qua kleuren. En ook qua leeftijd, want hij zou zo'n zeven maand zijn, zij is elf maand. 😊 Voorlopig, maar ik denk wel dat het blijft duren, eind goed, al goed. 😊 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mystique Geplaatst: 19 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 19 september 2022 8 minuten geleden, Lienappelsien zei: Dat ziet er inderdaad goed uit! Leuk, het komt vast goed met die twee 🙂 Oei, Tom zit dus weer even in de lappenmand. Maar fijn dat hij herstelt, ook al gaat het iets langzamer dan de vorige keer. Bonnie! Natuurlijk. Er stond me iets van bij dat er uiteindelijk toch een hond bij was gekomen, maar ik was haar vergeten. Mooi verhaal was dat. Ik vond het zo fijn voor je dat na het grote verdriet van je vorige hond Bonnie je weer plezier bracht, en nu dus nog steeds 🙂 Bonnie is een godsgeschenk voor me geweest. Ik kan niet anders bedenken dan dat Babs haar naar mij heeft toegestuurd: Bonnie had een baasje nodig en ik een hondje. Soms werken de dingen gewoon uit. ❤️ 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mystique Geplaatst: 20 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2022 🥰 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 20 september 2022 Delen Geplaatst: 20 september 2022 Alle mensen wat een bak met brokken. Ik voer zoveel dat ze er direct opduiken en de bak binnen no time volledig leeg is. Kaatje Keutel zegt altijd: een eierdopje is genoeg voor een dwerg. Dit beeld van een bak met brokjes ken ik dus niet. 😄 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten