mystique Geplaatst: 27 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2022 Trix heet inmiddels Styx. Ik hield van de klank van 'Trix', maar vond het toch wat vrouwelijk, dus werd het Styx. Styx is deze week ingeënt en wordt maandag gecastreerd, om negen uur gaat hij binnen. En 't is zo'n ongelooflijk leuk baasje, dat ik hem stiekem echt wel wil houden, maar ... elke oplossing heeft zijn probleem. Van wat ik kan zien, trekken de mannen, Miel en Styx, enorm naar elkaar, ze zitten steeds bij, of naast, elkaar, elk aan zijn zijde van het gaas. Lilou zat de eerste weken zo ver mogelijk weg van Styx maar zit heel af en toe al wat dichterbij ... maar nog steeds een paar meter weg. Mocht ik voor een trio gaan, zal Lilou haast gegarandeerd uit de boot vallen. Dus ... een vriendinnetje voor Styx en een viertal? Dan kan het nog steeds 3+1 worden. Miel en Styx als koppel en een nieuw vriendje voor Lilou? Lilou is lief, maar niet de meest sociale, dus mocht ze al een vriendje vinden, dan kan het nog steeds 3+1 worden. Ik kan ook een vriendinnetje voor Styx halen en de ren in twee delen. Deze is 6 meter bij 2 meter en kan dus relatief makkelijk in tweeën gedeeld worden. Maar de ren is bewust 6m² betegeld en 6m² gras, dan zit één koppel permanent op beton en één koppel permanent op gras. Geen drama, maar ik vind het toch wat minder. Mijn verstand zegt: Styx naar de opvang, 't is een goede opvang en Styx komt goed terecht. Don't fix something that isn't broken. Je hebt een goed koppel, wees daar tevreden mee. We zien wel, eerst castreren en herstellen, dan nemen we de volgende stap. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 27 augustus 2022 Delen Geplaatst: 27 augustus 2022 Of je laat ze wisselen. De ene keer die een dag op de tegels en de andere dag de andere konijnen. Kan dat niet? Want ik kan me voorstellen dat je zo'n lieverd niet weg kan doen. Dat hij naar je toe komt etc, en zich laat aaien vind ik al bijzonder. Maar een leuk vriendinnetje erbij is ook leuk. Heb je ineens twee koppels. Maar ik begrijp dat het lastig is. Je weet trouwens wel veel van konijnen af! Bij ons is een paar jaar geleden een kat aan komen lopen. Eindelijk kunnen vangen want hij was toch wat schuw. Meegenomen naar de dierenarts en laat het nu een gecastreerde kater zijn! Er is geen eigenaar op komen dagen dus hij mocht blijven. Waren we nu eens goedkoop klaar 😉. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 28 augustus 2022 Delen Geplaatst: 28 augustus 2022 Mijn ervaring is dat als ze met gaas tussen goed gaan, dat echt totaal niets zegt over wel of niet als koppel of groep samen kunnen. Met gaas er tussen zijn aangrenzende territoriums, maar geen overlap. Beide kanten respecteren dan de grens, dat kan niet anders want er zit gaas tussen. Dat is toch wel anders als je daadwerkelijk gaat koppelen en er kan best frustratie uit komen als je dat doet, want bij een koppeling kennen ze elkaar dan al, hebben ze als buren vaak toch wat frustratie en knalt dat er uit als je ze samen zet. Split cage kan handig zijn in sommige situaties, maar voor een eerste koppeling of bij puberen hormonale konijnen die op castratie wachten zou ik er zelf niet voor kiezen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mystique Geplaatst: 28 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2022 14 uren geleden, To van de Veluwe zei: Bij ons is een paar jaar geleden een kat aan komen lopen. Eindelijk kunnen vangen want hij was toch wat schuw. Meegenomen naar de dierenarts en laat het nu een gecastreerde kater zijn! Er is geen eigenaar op komen dagen dus hij mocht blijven. Waren we nu eens goedkoop klaar 😉. Vreemd dat er niemand naar hem op zoek was, gezien hij gecastreerd was, had hij sowieso een baasje op één punt in zijn leven. Maar wel leuk voor jullie, dat jullie er op zo'n gemakkelijke manier een huisgenootje bij kregen. 🙂 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mystique Geplaatst: 28 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2022 6 uren geleden, Evee zei: Mijn ervaring is dat als ze met gaas tussen goed gaan, dat echt totaal niets zegt over wel of niet als koppel of groep samen kunnen. Met gaas er tussen zijn aangrenzende territoriums, maar geen overlap. Beide kanten respecteren dan de grens, dat kan niet anders want er zit gaas tussen. Dat is toch wel anders als je daadwerkelijk gaat koppelen en er kan best frustratie uit komen als je dat doet, want bij een koppeling kennen ze elkaar dan al, hebben ze als buren vaak toch wat frustratie en knalt dat er uit als je ze samen zet. Split cage kan handig zijn in sommige situaties, maar voor een eerste koppeling of bij puberen hormonale konijnen die op castratie wachten zou ik er zelf niet voor kiezen. Ik heb zelf misschien geen hopen ervaring met koppelen, maar ik heb toch al wat succesvolle koppelingen onder mijn riem. Meer dan eentje daarvan was via de split cage methode. 😁 Dit was wel jaren geleden, toen ik maar wat deed, zonder ervaring en ik wist niet eens dat wàt ik deed 'split cage' heette. 🤭 Maar het werkte telkens als een fluitje van een cent. Maar wat ik nu doe met Lilou en Miel, en Styx, is geen split cage koppeling. Zoals ik zei in een van mijn vorige berichten, wou ik Styx plek geven om zijn pootjes te strekken en de enige plek om een ren te plaatsen was naast de ren van Lilou en Miel. Mocht ik de drie, of vier, gaan koppelen, dan doe ik dat uiteraard op neutraal terrein. 🙂 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 28 augustus 2022 Delen Geplaatst: 28 augustus 2022 9 uren geleden, mystique zei: vreemd dat er niemand naar hem op zoek was, gezien hij gecastreerd was, De dierenarts dacht dat deze bij een boer vandaan komt. Die laten de katten wel eens castreren maar niet chippen en lopen ze weg, nou dan lopen ze weg. Het vreemde is dat er tegelijkertijd nog zo'n zelfde kat hier rond loopt. Die loopt hier nu al een jaar of vier en ziet er goed uit. Hij redt zich dus. Niemand weet van wie hij is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mystique Geplaatst: 29 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2022 Ik vind dit maar een vreemde manier om met je 'huis'-dieren om te gaan. Maar gelukkig is 'jouw' kater goed terecht gekomen. 😊 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mystique Geplaatst: 30 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2022 Styx is inmiddels twee balletjes lichter. 🤭 Nog even en hij is klaar voor adoptie. Maar 'k zal die vrolijkerd wel missen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 31 augustus 2022 Delen Geplaatst: 31 augustus 2022 Op 27-8-2022 om 23:43, To van de Veluwe zei: Bij ons is een paar jaar geleden een kat aan komen lopen. Eindelijk kunnen vangen want hij was toch wat schuw. Meegenomen naar de dierenarts en laat het nu een gecastreerde kater zijn! Er is geen eigenaar op komen dagen dus hij mocht blijven. Waren we nu eens goedkoop klaar 😉. Haha, bij ons bijna hetzelfde! Onze poes kwam ook aanlopen, ze was erg schuw en elke dag legde ik eten voor haar onder ons bankje. Na een tijdje begon ze zich steeds meer te laten zien en ze bleek een enorme knuffeltante. Toen hebben we de eigenaars opgespoord 😄 en kwamen erachter dat ze Molly heet. Uiteindelijk hebben we haar “geadopteerd” en nu is ze van ons 😄 Ze is de leukste poes van de wereld! Ze is heel aanhankelijk, net een hondje, ze volgt me door de hele tuin. Leuke naam, Styx! Dat is toch een rivier? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 31 augustus 2022 Delen Geplaatst: 31 augustus 2022 De Styx is in de griekse mythologie de rivier die je moet oversteken om bij de onderwereld te komen. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mystique Geplaatst: 31 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 31 augustus 2022 Inderdaad, en ook een rockband. 😄 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 31 augustus 2022 Delen Geplaatst: 31 augustus 2022 14 uren geleden, Annasbeestenbende zei: Ze is de leukste poes van de wereld! Z Ik heb wel eens gelezen dat soms poezen zelf een eigenaar opzoeken. Ze kiezen die dan zelf uit. Dus laten we ons vereerd voelen! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mystique Geplaatst: 5 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2022 Styx zit vandaag zijn eerste dag terug buiten. Het was té zielig, hele dagen in de traliekooi. Hoe mensen dat kunnen, zonder schuldgevoel, hun nijn de hele dag in een kooi houden ... 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mystique Geplaatst: 8 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2022 Styx zat in de ren toen het begon te regenen. Gelukkig zijn konijnen waterdicht. 😁 En 't heeft maar even geregend. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 9 september 2022 Delen Geplaatst: 9 september 2022 Oelewapper😅 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hemmel Geplaatst: 9 september 2022 Delen Geplaatst: 9 september 2022 Toen ik bij een nieuwe dierenarts aankwam met mijn konijnen, zei hij: "ze zijn vuil." En dat was ook zo, ze zaten in het zand in de regen toen we moesten vertrekken, dus ze gingen bespat met modder op visite. 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mystique Geplaatst: 10 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 10 september 2022 Denk dat hij in zijn jonge leven nog geen regen had meegemaakt. 😁 Het was hier al maanden gortdroog. Gelukkig is het inmiddels al een paar dagen flink aan het regenen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mystique Geplaatst: 10 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 10 september 2022 Mail naar de opvang, tot afstand, is gedaan. Nu wachten op antwoord, wanneer zij, en ik, tijd hebben. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 10 september 2022 Delen Geplaatst: 10 september 2022 Ik lees dit topic nu pas. Een knapperd, die Styx. En een bofkont. Ik kan me voorstellen dat je hem graag had gehouden, maar ik denk dat je er goed aan doet om hem naar de opvang te brengen. Zo’n jonge stuiterbal bij je 2 sokken ( 😅) plaatsen gaat ze waarschijnlijk alle drie niet echt gelukkig maken. Een viertal proberen te maken zou ik in dit geval ook niet doen. Dan blijft de optie van het maken van 2 aparte koppels nog over, maar als ik het zo lees is dat ook niet zo praktisch en wil je dat eigenlijk niet. Heel lief dat je hem eerst nog hebt laten castreren en het zo de opvang makkelijker maakt. Met zo’n uiterlijk en wil om te knuffelen vindt hij vast snel een mooie plek. Succes, het afscheid zal vast lastig zijn. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mystique Geplaatst: 10 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 10 september 2022 Dank je wel, @Lienappelsien, het is inderdaad niet makkelijk om hem af te staan. Het is niet míj́n dier, maar ík moet hem wel afstaan, voor de eerste keer ooit. Tot nu toe ben ik altijd de adoptant geweest. Maar ik ben er, net als jij, zeker van dat hij vlot een nieuw baasje vindt, met een vriendinnetje en een permanente ren. Afstaan kan enkel zaterdag en ik werk de meeste zaterdagen, dus ik heb hem nog wel eventjes, en natuurlijk moet de opvang ook plek voor hem hebben. Maar het is goed voor Styx om te verhuizen, hij verdient meer dan ik hem kan geven. 😊 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mystique Geplaatst: 15 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 15 september 2022 Met een beetje geluk heb ik een baasje voor Styx gevonden. Een dame uit de buurt, die ik ken via haar hond, Paco. Zij heeft een eenzame voedster, Vlekje, en een ruime ren. Zaterdag ga ik al eens langs om te babbelen, daarna spreken we af om de koppeling te plannen. 🤞🤞🤞 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 15 september 2022 Delen Geplaatst: 15 september 2022 Dit zou toch wel enorm leuk zijn als die koppeling gaat lukken. Dan kun je af en toe nog even op visite gaan en voelt het afscheid minder zwaar. Het is gewoon een verhaal met naar het schijnt een goede afloop. Ik ben zeer benieuwd. Leuk dat je ons op de hoogte houdt. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mystique Geplaatst: 15 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 15 september 2022 Ik hoop van harte dat de koppeling lukt, het ziet er alleszins veelbelovend uit. En inderdaad, het zou fijn zijn om af en toe nog eens wat van Styx te horen. 😊 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 16 september 2022 Delen Geplaatst: 16 september 2022 Dat zou leuk zijn! Dan zie je dus echt waar hij terecht komt, als het klikt. Styx blij, Vlekje blij (anders kreeg ze misschien geen maatje?), en andere rammen in de opvang blij dat ze een plekje naar voren zijn geschoven. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mystique Geplaatst: 16 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2022 @Lienappelsien, Vlekje zou inderdaad geen maatje meer gekregen hebben, omdat baasje ervan uit ging dat konijnen elkaar van jongsaf moeten kennen, dat koppelen op latere leeftijd niet meer ging. Vlekje heeft tot deze zomer een vriendje gehad, ze is dus gezelschap gewend. Ondanks weinig koppelervaring bij het baasje is de rest wel dik in orde: een mooi hok, een ruime permanente ren vol tunnels en brugjes, ze krijgen SS te eten, ... Baasjes hebben alles al overlegd en afgesproken, nu moeten enkel de hupsels nog opschieten met elkaar. 🙂 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten