Ga naar inhoud

Konijnenrelaties


Evee

Aanbevolen berichten

Vinden jullie konijnenrelaties ook altijd zo leuk om te bekijken? Hoe zich dat ontwikkelt in de loop van de tijd? Hoe zijn jullie koppeltjes?

 

Joris (9) en Brenda (7) lijken wat meer uit elkaar gegroeid te zijn met dat Joris niet fit is. Ze zitten maar weinig samen, vaak alleen even in de avondzon dat ze samen zitten en elkaar lekker wassen. Maar de rest van de dag en nacht zitten / liggen ze vooral alleen. Brenda is veel actiever dan Joris op het moment, zij is lekker bezig met graven en de wilgentakken slopen, terwijl Joris veel zit te dutten. Verder geen onrust. En ik heb ook niet het idee dat ze echt de perfecte match zijn, maar omdat Joris zo stressig is met koppelen vind ik de vriendschappelijke band die hij met Brenda heeft wel prima voor hun. Gewoon maatjes.

 

Harold en Sofie zitten sinds eind vorig jaar samen, en die zijn echt leuk samen. Sofie is vrij jong, Harold op leeftijd. Het is altijd eventjes afwachten of dat erg is of niet, maar aangezien ik eind vorig jaar zoveel (oudere) dieren had en helaas ook veel afscheid moest nemen had ik toch wel de voorkeur voor een wat jonger konijn erbij.  Beide komen uit asielen en waren vondeling, dus leeftijd is gokken, maar ik denk dat Harold toch al wel een jaar of 7 a 8 is (ik heb hem sinds 2017) en Sofie is ergens begin vorig jaar geboren, 1 dus.

Sofie is echt een druk konijn dat overal op springt, regelmatig race buien heeft, flink graaft. Dat graven kan Harold ook wel wat van en dat doen ze ook regelmatig samen. Maar zij zijn dus wel echt klef. Met de warmte proppen ze zich gerust samen in de catcube, ze eten altijd samen hooi 😄 Echt, als er één in de bak gaat zitten om hooi te eten, gaat de ander erbij om mee te eten. En ze liggen veel samen, zitten veel samen, doen veel vachtverzorging samen. Harold heeft af en toe een beetje een traanoogje, zijn derde ooglid is blijvend zichtbaar, maar Sofie wast dat altijd netjes schoon voor hem. Zij groeien zichtbaar naar elkaar toe, heel leuk om te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soltar en hazel zijn zusjes, samen geboren en nooit meer uit elkaar gehaald. Toen ze 3/4 waren kwamen ze bij mij. Ik vind dat ze echt een zussen-relatie hebben, af en toe ruzie in de tent (jagen,rijden) maar voor de rest doen ze eigenlijk alles samen! Ze liggen vaak tegen elkaar in hun kist, ze eten altijd samen hooi, ze liggen wel eens samen op 1 Icepod 🥰 nu zijn ze iets minder klef, ik denk omdat ik vermoed dat Hazel weer haakjes heeft. 
 

Foep en Loeki zijn een ram en een voedster, Foep is de dame en Loeki de heer. Ze hadden echt een stel- relatie, nooit ruzie, niet de hele tijd klef, maar wel hier en daar een paar likjes en soms ineens superklef 🥰 nu zijn ze eigenlijk helemaal niet klef meer, Foep had ec en daardoor heeft ze een hele poos niks anders gedaan dan in haar hok hooi eten. Loeki kwam wel af en toe likjes brengen, maar dat werd na een tijdje ook minder. Hij is graag in de ren rond aan het rennen. Nu groeien ze hopelijk weer snel dichter naar elkaar 😄

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nieuw wat betreft konijnenkoppels maar Pieter en Kushi doen het totnutoe goed. Ze zijn broer en zus en nu bijna 14 maanden oud.  Pieter is een rustig ventje.. die maakt zich niet zo druk. Overdag slapen ze vaak in elkaars buurt. Kushi wil dan nog wel eens bijdehand doen en Pieter van zijn plekje jagen maar ze zitten ook vaak naast elkaar op het kleine schuilhuisje. Kushi wast Pieter veel... dan zoekt ze hem op. Maar andersom als Kushi zich zit te wassen dan zoekt Pieter haar op en stopt zijn hoofd onder de hare omdat hij gewassen wil worden. Hii heeft bijna altijd succes. Ik heb regelmatig een "awww schattig" moment. Van de week liep Pieter naar Kushi toe en bood zijn kop aan maar Kushi was te druk met zichzelf te wassen. Toen ging hij een soort van inparkeren tot hij vast tegen haar aanzat. Op de 1 of andere manier zit hij altijd links en zij altijd rechts. Gisteren kwam Kushi naast hem zitten en sprong vervolgens over hem heen zo van "ik zit aan de verkeerde kant"

aangepast door Cheeta26
  • Haha 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg Billy en Saar al als koppeltje en toen waren ze al super klef. Altijd bij elkaar gepropt liggen, likjes geven, samen hooi eten, alles. Nu is vooral Billy erg verliefd op Saar hoor, hij volgt haar overal. Ligt Saar op het kleed, dan komt hij er ook snel aan. Staat ze op om wat hooi te knabbelen? Ineens heeft hij ook trek! Erg schattig vind ik 't. We hebben paar maanden terug nog wat catcubes gekocht en nu zie je dat ze 's tijdens de middagdut niet altijd meer samen liggen. Volgens mij vindt Saar het soms ook wel lekker even alleen te zijn en glipt ze ertussenuit als Billy doezelt 😅

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beany en Clarence waren al heel snel een soort van Siamese tweeling. Ze zijn altijd samen, of toch in elk geval bij elkaar in de buurt. Ze wassen elkaar ook heel vaak, al is het meestal maar even. 

Blackie was altijd heel klef met Bunny, en Tara had met allebei wel wat maar ging ook haar eigen gang. Na het overlijden van Bunny vorig jaar waren Blackie en Tara eigenlijk alleen maar huisgenoten, maar nu zie ik ze steeds vaker samen. Soms slapen ze alleen, maar Blackie zoekt meestal Tara wel op.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Brammetje en Miffy wonen nu 15 maanden samen, het lijkt net een stel studenten. Overdag te druk met andere dingen dan elkaar en s avonds samen eten, knuffelen, wassen en dutjes doen. 

Miffy was met Floor veeeeeeel kleffer, maar puberende Brammetje heeft daar het geduld niet voor. Ze zijn wel een team samen en verzorgen elkaar goed. Zo zet Brammetje altijd de oren van Miffy overeind om ze goed te kunnen poetsen en duwt Miffy de oren van Brammetje juist naar beneden om de andere kant goed te kunnen wassen. 

 

Samen eten gaat altijd goed, mits Miffy de eerste hap mag nemen. Als Brammetje net iets eerder een brokje te pakken heeft dan wordt ie het hele hok doorgejaagd en eten ze na een rondje rennen gemoedelijk samen verder 😅

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe ik de relatie van Artemis en Apollo moet omschrijven.

Aan de ene kant zitten ze vaak bij elkaar in de buurt, wassen ze elkaar veel, en zeker hun dutjes doen ze altijd tegen elkaar aan. 

Maar zodra Apollo ook maar denkt dat er eten (vooral brokken) aan gaat komen, dan wordt hij echt super bazig naar Artemis en jaagt haar de hele ren door. Zij probeert dan ook echt uit zijn buurt te blijven, en als ze te snel naar de voerbak komt of te gulzig eet, dan krijgt ze ook weer een snauw. Gelukkig is Apollo wel sneller uitgegeten dan Artemis en gaat hij over naar het hooi, dus ze krijgt wel gewoon haar portie rustig binnen na dat gedoe aan het begin.

Ze laten dus dagelijks beide uitersten van een relatie zien, maar gelukkig overheerst de rust en de liefde.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fluffy en Pip zijn nu 2 jaar een koppeltje.

Aan het begin was de verhouding vooral vriendschappelijk en zaten ze zelden bij elkaar. In de afgelopen 2 jaar is hun band echt wel verstevigd en de relatie veel intiemer geworden. Nu liggen ze vaak bij elkaar in de catcube te slapen, eten ze samen, wassen ze elkaar en zoeken elkaar regelmatig op. Alleen als er brokken in het spel zijn veranderd Pip een beetje in een *vinnige voedster*. Fluffy word dan onder luid gegrom van Pip de hele ren doorgejaagd om vervolgens zij aan zij te gaan zitten eten als de brokken eenmaal in de bak zitten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frits en Wilma waren een klef koppeltje, maar Wilma was veel drukker, dus zij vermaakte zichzelf terwijl hij toekeek. Ook wel samen op boevenpad. 

 

Betsy en Frits waren nog kleffer, maar betsy was gewoon een enorme klefbek. Zij durfde in onze flat de ren niet uit, dus Frits ging dan in zijn eentje op avontuur. Toen we naar dit huis verhuisden en ze in een kleinere kamer zaten gingen ze er wel samen op uit. 

 

Gijs en Betsy waren ook klef, ook dat kwam door Betsy. Zij was oud en ziek, hij heel jong, maar ze beleefde een tweede jeugd met hem. Ze hadden het heel fijn samen, Betsy was een heel sociaal vaardig konijn dat heel goed met Gijs om kon gaan. Wij hadden in die samenstelling dan ook echt niet in de gaten wat voor etterbak het is. 

 

Gijs en Milly zijn een raar stel. Waar de één is is de ander in de buurt, ze liggen vaak samen maar ook vaak apart. Ondernemen dingen samen, maar kibbelen ook wat af. Beide wat voernijd en het is niet uitzonderlijk om eens een pluk haar terug te vinden. Dat was voor ons flink wennen, na al die schattige koppeltjes. Maar ze hebben het toch wel goed samen. Nu een kleine anderhalf jaar bij elkaar en de laatste maanden zien we ze steeds vaker samen liggen, ook in kleine huisjes. Maar kibbelen doen ze nog steeds, ik denk dat ze dat gaan blijven doen. Tenzij Gijs eens normaal gaat doen, maar die is echt als baby op zijn hoofd gevallen volgens mij, dus denk niet dat dat ooit gaat gebeuren.

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Flo en Rosie moeten broer en zus zijn, hoewel ze totaal niet op elkaar lijken. Ze zijn al meer dan een jaar een koppel en ze zijn van 1 maart 2021.

Ze komen uit de opvang van Kaatje Keutel in Lelystad. En waren bij pleegouders ondergebracht. Wij hebben ze nu een aantal weken en het is een goed stel.

Ze wassen elkaar, zitten tegen elkaar aan, liggen soms samen in de catcube. Ze eten samen zonder problemen en grommen of bijten naar elkaar heb ik niet waargenomen. Ook naar mij toe zijn ze erg vriendelijk. Het lijkt het ideale huwelijk. Flo, de ram neemt het voortouw als er iets nieuws in de ren staat en Rosie volgt dan. Ik heb het erg getroffen met ze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .