Ga naar inhoud

Konijn eet geen biks meer na narcose


Mijntjesnijntjes

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Bunny (2,5 jaar) is 3 weken geleden onder narcose geweest om een teentje te amputeren. De week erna at hij wel weer biks, maar sinds anderhalve week eet hij geen biks en snoepjes meer. Wel eet hij hooi, groenvoer en snoept buiten planten. Hij is ook gewoon actief. Kan het zijn dat hij door de narcose en medicatie bepaalde dingen niet meer lust? Of zijn hier andere redenen voor? En heeft iemand tips om hem weer biks te laten eten als dit nodig is? 

 

Alvast bedankt! 

 

aangepast door Mijntjesnijntjes
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Mijntjesnijntjes wijzigde de titel naar Konijn eet geen biks meer na narcose

Ik zou naar de dierenarts gaan en gebitsproblemen uit laten sluiten. Selectief eten wijst vaak in die richting. Ik heb bij medicatie eigenlijk nog nooit gemerkt dat er dingen niet meer gegeten werden, wel kan stress er voor zorgen dat een dier minder/niet eet. Maar aangezien hij selectief eet, denk ik meteen aan het gebit.

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook meteen aan een gebitsprobleem en herken het gedrag van mijn eigen voedster. Een narcose kan er wel voor zorgen dat een klacht die er al beginnend was, plotseling meer zichtbaar is. Pijn aan de geamputeerde teen kan ook, maar dan verwacht je niet zozeer selectief eten, maar meer een wat verminderde eetlust algemeen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Kolino zei:

Ik zou naar de dierenarts gaan en gebitsproblemen uit laten sluiten. Selectief eten wijst vaak in die richting. Ik heb bij medicatie eigenlijk nog nooit gemerkt dat er dingen niet meer gegeten werden, wel kan stress er voor zorgen dat een dier minder/niet eet. Maar aangezien hij selectief eet, denk ik meteen aan het gebit.

Voor de narcose is hij helemaal nagekeken, dus het lijkt me dat ze dat dan wel opgemerkt zouden hebben? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Jamesthebunnybutler zei:

Ik denk ook meteen aan een gebitsprobleem en herken het gedrag van mijn eigen voedster. Een narcose kan er wel voor zorgen dat een klacht die er al beginnend was, plotseling meer zichtbaar is. Pijn aan de geamputeerde teen kan ook, maar dan verwacht je niet zozeer selectief eten, maar meer een wat verminderde eetlust algemeen. 

Zou hij dan geen biks eten omdat dat te hard is en pijn doet? Hij eet wel andere harde snoepjes die we soms geven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou kunnen, maar mijn ervaring is dat het heel wisselend is. Mijn voedster is nu plotseling gestopt met brokken en eet wel hooi en groentes. Mijn rammetje met gebitsproblemen at juist opeens geen groentes en hooi, maar wel brokken. Waar dat mee te maken heeft weet ik niet, misschien met de plek waarop een haakje zit. 
Soms blijven ze dan harde snoepjes wel eten, omdat ze die lekkerder vinden ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .