Ga naar inhoud

Het hok schoonmaken als de konijnen erbij zijn


To van de Veluwe

Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik de ren eens een grote beurt gegeven en  het hok goed schoongemaakt. Ik ga zo de PeeWee bak installeren.

Hebben jullie dat ook als je schoonmaakt? Je zou de konijnen haast doodtrappen. Waar ik loop, zijn zij ook. Mijn man moest wat gaatjes boren om de loopplank ook elders te kunnen bevestigen en ik moest steeds zeggen: kijk uit. Ze zaten overal in en op. Tussen zijn gereedschap en in de gereedschapskist. k had even mijn krukje over een stuk boomstam gezet. Hup, ze sprongen er gelijk op en zaten tussen boomstam en kruk. Sprongen ook in de lege PeeWee bak. Goed zo! Als je de Catcube even overeind zet, moeten ze daar ook gelijk in.

Een hok/ren schoonmaken wordt zo een levensgevaarlijke bezigheid voor de konijnen. Haha.

Een overdekte ren is ideaal. Ik ga er nu ook zitten als het buiten regent en het is dan gelijk een soort veranda. Toch buiten maar niet nat worden.

  • Haha 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja hoor. Vooral als ik het dak van het grote schuilhok open zet. Kushi moet dan eerst op 6 verschillende plekken op haar achterpoten gaan staan om de "nieuwe" situatie te bekijken. Ik wacht dan tot ze de interesse verliest en dan ga ik weer verder

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Marjoleink zei:

om in de gaten te houden wat je weggooit

Ohja ook zo'n leuke, dan kieper je al 't oude hooi wat ze niet meer eten op een grote hoop in 't toilet om weg te gooien, gaan ze er lekker pontificaal op zitten om er toch van te knabbelen 😂 

 

Onze rotzooi is mooi de onze, lekker puh 😜

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen zijn enorm grote bemoeials met schoonmaken 🙂 Hier 'helpen' ze standaard met alles (of nouja, dat denken ze..). Elk sprietje hooi wat je weg wilt gooien moet worden geïnspecteerd, want stel je voor dat het nog eetbaar is. We hebben altijd een emmer mee waar het afval in verdwijnt (en die kiepen we dan om in de afvalcontainer), maar er zit altijd wel een konijn in, aan of op de emmer om alles in de gaten te houden. Stel dat we het verkeerde weggooien joh!

  • Vind ik leuk 1
  • Haha 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze willen inderdaad alles weten. 😂 Hier springen ze ook in de kattenbak waar ik het oude hooi en zo in gooi. Dan moet ik wachten tot ze eruit springen. Hetzelfde als ik de stoffer en blik gebruik. Ene moment is mijn ram bezig om of in de stoffer te bijten en de graven, dan de voedster die met het blik loopt te gooien (minder leuk als je dan weer opnieuw moet vegen). 
 

Ik merk ook dat zelfs als ze ergens van schrikken, ze toch binnen no time weer polshoogte nemen. 😄

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het altijd zo gezellig met schoonmaken bij de konijnen. Ze houden alles in de gaten en willen er bij zijn. Wat ben jij aan het doen? En vooral als je dingen even ergens anders zet tijdens het schoonmaken vinden ze dat reuzeinteressant! Tip: zet dingen na het schoonmaken soms ook op een andere plek, dan kunnen ze zich daar weer een tijd mee bezighouden. 
 

Ik doe soms ook langer over het schoonmaken omdat ik tussendoor rustig aan het bekijken ben wat ze allemaal doen 😃

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het doodeng. Ze lopen zo voor mijn voeten dat ik al over ze gestruikeld ben. Ik bleef net overeind. Heel voorzichtig verzet ik mijn voeten maar dan nog.

Om de twee dagen maak ik de PeeWeebak schoon en ze staan me maar op mijn handen te kijken. Haha. Zodra die weer teruggezet is, wordt hij weer in gebruik genomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .