Ga naar inhoud

Koppelen met zga blind konijn.

Kroliki
 Delen

Aanbevolen berichten

Iemand tips hoe het beste te koppelen met een zga blind konijn? Ik heb 1 “blind” konijn welke ik straks wil gaan koppelen aan 2 jonge Vlamen. Nu gaat het met afscheiding er tussen goed. Likken, neuzen, naast elkaar rusten. Maar mijn gevoel zegt dat het  werkelijke koppelen op zich anders zal gaan dan als je konijnen zonder beperkingen koppelen gaat. Of zie ik apen en beren. Alle tips zijn welkom. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, je zorgen zijn terecht. Heb je voldoende ruimte om aan twee tweetallen ruimte te bieden? Mijn advies is denk ik niet wat je wil horen namelijk.

Ik betwijfel of een blind konijn gelukkig gaat worden in een drietal, al helemaal als dat ook nog met jonge konijnen die de puberteit nog door moeten is.

Persoonlijk zou ik voor het blinde konijn een afspraak maken bij een konijnenopvang en hem daar aan een heel rustig, zorgzaam volwassen konijntje laten koppelen waar hij steun aan heeft.

En dan eventueel kijken of de twee vlamen gewoon samen kunnen, of dat lukt als ze opgroeien. Dat is namelijk al een onzeker punt.

• Mee eens! 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb voldoende ruimte. Evt ook om ze apart te houden. Het koppelen heeft voor mij ook geen haast. Maar merkte dat “blind” konijn wat eenzaam begon te worden. Daarnaast een partner die met 2 Vlamen thuis komt 🙄
Ik ben in de Vlamen gedoken maar had nog niets gevonden dat deze niet samen kunnen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ras maakt niet uit, karakter wel. En een konijn met een handicap is over het algemeen het best aan een volwassen, bij voorkeur gemoedelijk en zorgzaam type konijn te koppelen. Ik zou zelf dus niet snel de keuze maken voor twee jonge konijnen. De manier van koppelen is niet heel anders, maar ik zou wel het bijna blinde konijntje eerst even de koppelruimte laten verkennen voor je de koppeling start en goed opletten dat er voldoende rust is. Gelukkig heb je plek voor een plan B.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou dit ook een beetje too much vinden voor een blind konijn. Ik heb zelf mijn blinde ram van 11 vorige maand opnieuw gekoppeld (en in januari ook al), dat is echt geen enkel probleem geweest beide keren. Ik heb heel gericht kalme konijnen gekozen en niet op neutraal terrein gekoppeld maar gewoon in zijn eigen ren. Ik moet wel zeggen dat mijn ram héél sociaal en makkelijk te koppelen is, altijd al geweest ook. Slecht zicht betekent niet automatisch dat ze ook watjes of makkelijk zijn. De juiste match voor zijn karakter is dus gewoon heel belangrijk, waarbij ik dus wel als basis een volwassen, geneutraliseerd konijn dat niet heel fel of heel dominant is zou zoeken. Ik heb zelf een opvang dus dat maakt het natuurlijk iets makkelijker, ik hoef hem niet mee te nemen naar een andere locatie voor een kennismaking en kan zelf goed inschatten wat matcht. Voor dat stukje zal je in dit geval aangewezen zijn op de deskundigheid van iemand anders.

• Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Evee zei:

Ras maakt niet uit, karakter wel. En een konijn met een handicap is over het algemeen het best aan een volwassen, bij voorkeur gemoedelijk en zorgzaam type konijn te koppelen. Ik zou zelf dus niet snel de keuze maken voor twee jonge konijnen. De manier van koppelen is niet heel anders, maar ik zou wel het bijna blinde konijntje eerst even de koppelruimte laten verkennen voor je de koppeling start en goed opletten dat er voldoende rust is. Gelukkig heb je plek voor een plan B.

Ja als het aan mij had gelegen had ik een andere oplossing gezocht of in ieder geval niet 2 erbij🙄 Ik ben toen ook gelijk een plan B gaan bedenken. Moet wel zeggen dat ik nog nooit zulke rustige jonge konijnen heb gehad. Maar goed, de puberteit komt nog 🙈 Qua karakter zijn beide jongen erg layed-back en de bijna blinde is ook vrij rustig. En ja, ik houd de afscheiding voor rust mocht dit nodig zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .