Ga naar inhoud

Konijn eet weinig


Muisie

Aanbevolen berichten

Dit kan zeker liggen aan het feit dat ze heel bang is nog. Ze is alleen en jong en heeft niemand om te vertrouwen. 

 

Wat geef je haar te eten? Wat voor hooi geef je? Ik zou haar helemaal met rust laten en zorgen dat ze een goed plekje heeft waar ze zich kan schuilen. 

 

Het kan ook zijn dat er iets anders aan de hand is. Maar sowieso is het goed om met zo'n klein konijntje naar de dierenarts te gaan voor een algehele checkup. Je zal niet de eerste zijn die een voedster koopt wat later toch echt een rammetje blijkt te zijn.

 

Wist je dat er heel veel goede informatie in artikelen op dit forum staat? Vond ik heel erg handig en fijn om me goed in te lezen toen ik 2 jaar geleden met konijnen begon. Zoals deze bijvoorbeeld;

https://www.bunnybunch.nl/informatie/tips-voor-beginnen-aan-konijnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Muisie zei:

En ik weet dat het beter is om konijnen met ze tweeën te houden maar ik heb daar nare ervaring mee dus dat liever niet en ik geef haar veel aandacht

 

Wat moeilijk dat je door die vervelende ervaring nu misschien heel lang een eenzaam konijntje hebt, terwijl je zo graag het allerbeste voor haar wil. Een mens of ander dier kan nooit een konijnen-maatje vervangen. Als je naar een goede opvang gaat om haar als ze oud genoeg is te laten koppelen dan sla je 3 vliegen in één klap: jouw dametje wordt gelukkig met een vriendje dat ze zelf uitgezocht heeft op karakter, een (gecastreerd, volledig nagekeken en gevaccineerd) opvang-heertje gaat samen met jouw dametje een gelukkig leven hebben en jij bent van je rotgevoel af door het gelukkige echtpaar wat je dan dagelijks meemaakt. 🥳 Ik ga ervan uit dat die nare ervaring niet opgedaan is na een koppeling bij een goede opvang? 

  • Mee eens! 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap wat je bedoelt en ik zou heel graag en vriendje voor haar willen maar ik ben nog maar een kind maar ik weet niet of dat ook mag van mijn ouders ( ja ik ben een kind) aangezien je dan 2x sneller eten, zaagsel, hooi etz.. moet kopen en tja ik zou het wel willen maarja😔

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan jou dan de schone taak om een goed verhaal te hebben om je ouders te overtuigen. Benoem dat konijnen groepsdieren zijn, maak een berekening van de kosten, doe een voorstel wat je eventueel kunt bijdragen van je zakgeld, etc. Je zou ook eens kunnen kijken of je goedkoper aan voer en hooi kunt komen. Ik bestel bijvoorbeeld Science Selective voer online per 10 kilo, dat is voordeliger dan de kleinere verpakkingen die je in de winkel kunt kopen. Alle informatie is hier te vinden. Vorig jaar had er zelfs iemand een PowerPoint gemaakt voor haar ouders, en het was haar gelukt om ze te overtuigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O, je bedoelt het moment dat een konijn van juniorvoer over mag stappen op volwassen voer. Daar houden ze inderdaad 20 weken (5 maanden) voor aan. Een konijn groeit snel tot ongeveer 6 maanden, daarna groeit het nog een aantal maanden langzaam door. Rond een jaar zijn ze wel volgroeid, maar vaak nog niet uitgepuberd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .