Ga naar inhoud

Konijnen trainen


To van de Veluwe

Aanbevolen berichten

Op dit geweldig uitgebreide forum (wat staat er niet op?) zocht ik op het trainen van konijnen. Ik zag wat topics staan en wilde daarin verder gaan maar ze waren gesloten.

Is het niet leuk om hier met elkaar ervaringen uit te wisselen?

Ik heb de tips  over het trainen gelezen. De vorige konijnen konden over een hindernis springen. Dat wil ik Flo en Rosie ook leren. Ik ben begonnen met het volgen van de target. Wij hadden nog een werpstok voor een bal liggen. Ik heb er een stukje Johannesbrood ingedaan en dat volgden ze snel. Flo is hier wat beter in. De volgende dag heb ik de stok laten volgen - zonder er iets in te leggen - en met een clicker (ooit hier bij Bunnybunch gekocht) gewerkt en direct beloond. Inderdaad is het moeilijk om het met twee konijnen gelijktijdig te doen. Ik denk dat Flo er geschikter voor is. Vanavond volgde hij de target en die hield ik op een stukje boomstam en .... hij sprong erop. En dat een paar keer.

Deze konijnen zijn nieuw voor me maar erg mak. Ze komen direct naar me toe als ik de ren binnenkom. Ze eten al vanaf het begin uit mijn hand. Dus dat zit wel goed.

Hier las ik ook dat je ze kunt leren een reismand binnen te gaan. Dat is geen gek idee.

Ik heb een keer zo'n officiële hindernis cadeau gekregen. Dat wil ik binnenkort ook met dit koppel gaan proberen. 

Met twee konijnen werken is idd lastig. Flo beloonde ik als hij het goed deed en zei dan enthousiast terwijl ik klikte: goed zo! En als hij zijn stukje Johannesbrood opat, liet ik snel Rosie volgen. Als ze dan een klein stukje achter de stok aanliep, gaf ik haar ook wat.

Hoe doen jullie dat met twee konijnen? Opsluiten wil ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het zo goed lukt. Mijn ervaring is dat dat per konijn heel verschillend kan zijn, dat het altijd even kijken is of ze trainen leuk vinden en zo ja welke vorm dan. Op het moment moet ik bekennen dat ik weinig train met mijn konijnen, vooral met de hond 😉 

 

Had je deze tips al gevonden?

https://www.bunnybunch.nl/informatie/clickertraining-met-konijnen

 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/spelen-met-je-konijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het vorige koppel was de ram beter. Bij dit koppel was ook de ram sneller van begrip maar de voedster springt ook over twee balkjes heen. Ze lijken het leuk te vinden.

Kan ik nog begrijpen ook: de beloning. De hindernis haal ik wel snel weg want de staanders zijn van hout en Flo wilde al aan een hoek gaan knagen.

Ik haal trouwens altijd alles na het trainen weg. Grrrr. Nu nog trainen dat ze alleen de PeeWee gebruiken!

 

Wij hebben geen hond meer. Wel honden gehad en daar deed ik ook altijd gehoorzaamheidscursussen mee. Veel aan gehad en veel geleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .