Ga naar inhoud

Voedster last van hormonen?


Sandwitch

Aanbevolen berichten

Hallo, mijn voedster heeft sinds een tijd het ieder dat ze een nestje krijgt (schijnzwanger). Ze bouwt haar nestjes en berijdt dan ook haar vriendje (gecastreerde ram). Ik heb al zitten denken dat ik haar maar een keer dekken. Ze is een heel mooie Hollander ☺️

Maar ja, is dat wel een oplossing?

Graag zou ik horen wat nu wijsheid is. Ruimte is er genoeg, dus dat zal geen probleem zijn. De hormonen vliegen in het rond, zelfs de gecastreerde ram leeft zich uit, ze wisselen elkaar dus echt af. De voedster heeft ook echt wervend gedrag, ze gaat er echt voor liggen….🙄

 

ik hoor graag wat wijsheid is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Castratie van je voedster lost dit op! Het brengt heel veel rust in je koppel en voorkomt ook baarmoederkanker, iets dat ontzettend veel voorkomt bij konijnen.

 

Haar laten dekken lost het niet op, dan begint ze daarna gewoon weer opnieuw en bovendien zijn wij hier op bunnybunch tegen het vermeerderen van konijnen, om redenen die je in dit artikel terug kunt vinden. 

 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/voortplanting-en-fokken-van-konijnen 

 

 

 

  • Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me aan bij Eefje. Laten dekken gaat het zeker niet oplossen en daar kun je eerder meer problemen door verwachten. Castratie zorgt ervoor dat ze over het algemeen niet meer schijnzwanger worden (ik heb vier voedsters laten castreren en allemaal nooit meer schijnzwanger geweest). Ook worden ze vaak ietsje rustiger, hoewel die garantie er niet is. 

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .