Ga naar inhoud

Matten en handdoeken


Shinenzo

Aanbevolen berichten

Hey iedereen

Wij hebben sinds een dikke 3 dagen geleden Lucy in huis genomen, ons eerste echte huisdiertje (in het verleden wel huisdieren gehad bij ons ouders). Nu we willen haar gaar haar vrijheid geven in het huis en hebben daarom met puzzelmatten een area voor haar afgebakend waar ze makkelijk op kan rondlopen, namelijk op de vloer schijft ze nogal uit en momenteel gaat ze dan ook niet uit haar eigen op de vloer.

 

Nu het is me opgevallen dat ze nogal veel in handoeken bijt en sinds deze ochtend ook in de puzzelmatten, hoe kan ik dit het best haar laten afleren ? En is dit gevaarlijk voor haar maagje, moet ik een andere ondergrond voorzien ? 

 

Als we zien dat ze het doet klap ik 1x in de handen en zeg luid en streng neen ma zo'n 3x proberen toch in de matten te bijten geeft ze het toch uiteindelijk op en speelt ze gewoon voort met iets anders. Moet ik dit gewoon zo voort doen? Maar wat als ze dan alleen zit. 

 

We willen haar graag een vrij gevoel geven en niet dat ze opgesloten moet zitten als we niet thuis zijn of gaan slapen zijn :c 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat leuk dat jullie Lucy in huis hebben genomen!

 

Afleren gaat helaas niet bij konijnen en een gladde vloer is inderdaad niet fijn voor ze. Die puzzelmatten lijkt me inderdaad slecht voor haar maag, handdoeken valt wel mee als ze er een beetje in knaagt, maar grote hoeveelheden zijn zeker niet goed. 

 

Wat je kan doen is een groot laagpolig kleed voor haar kopen. Ook zou je vinyl kunnen leggen, maar ook hier moet je ervoor zorgen dat ze niet bij de eindjes kan. Dit zou je dan dus moeten afplakken met plastic randjes, of een ren zo neerzetten dat ze er niet bij kan. 

 

Voor beginnende konijnenbassjes is onderstaand artikel nog leuk en handig om door te lezen. Ik heb er zelf heel veel aan gehad (en aan BunnyBunch) toen ik bijna 2 jaar geleden begon met konijnen. 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/tips-voor-beginnen-aan-konijnen

 

Stel gerust al je vragen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .