CelineS Geplaatst: 19 juli 2022 Delen Geplaatst: 19 juli 2022 Hallo allemaal! Ik heb twee konijnen waarvoor ik een aantal maanden gelegen een zandbak heb aangeschaft. Dit is zo'n blauwe schelp en ik heb daar speelzand van de praxis in gedaan. Nu is een video van mijn konijnen viral gegaan op instagram en heb ik enkele opmerkingen gekregen dat droog zand slecht is voor konijnen en ziektes kan veroorzaken aan de ogen of luchtwegen. Ik kan hier verder niks van vinden, maar ik wilde het hier toch voor de zekerheid even checken. Is het speelgoed zand voor kinderen echt slecht voor ze of kan dat prima? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 19 juli 2022 Delen Geplaatst: 19 juli 2022 Speelzand voor kinderen kan prima voor konijnen, dat is schoon genoeg en ook niet enorm fijn of stoffig, dat zou voor kinderen immers ook slecht zijn. Bij mij zijn er met speelzand geen problemen bij konijnen bekend, ik kan mij ook niet herinneren dat er hier op het forum iemand gekomen is in al die jaren met problemen daardoor. Je moet wel oppassen als je andere types zand kiest. Bijv. zand wat onder bestrating hoort te liggen kan wel schadelijke dingen bevatten. En voorkom dat katten uit de buurt het zand als kattenbak kunnen gebruiken, het best weer je katten helemaal uit je konijnenren. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CelineS Geplaatst: 19 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2022 Oke goed om te weten dan houden we dit zand gewoon. Ja ze leven bij ons binnen en de zandbak staat op het balkon 3 hoog. Ook zit er een deksel op dus dat zit wel goed dan 🙂 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Konijntjes 22 Geplaatst: 19 juli 2022 Delen Geplaatst: 19 juli 2022 8 uren geleden, Evee zei: Je moet wel oppassen als je andere types zand kiest. Bijv. zand wat onder bestrating hoort te liggen kan wel schadelijke dingen bevatten. Ik las uit interesse dit topic maar ik begin nu toch wel te twijfelen. Wij hebben een aantal weken geleden onze tuin aangepast. De hele ren bestaat uit zand behalve een klein stuk waar steen ligt zodat het hok goed blijft staan. Alleen lag dat zand er al en er stonden altijd bloemen in. Is het dan wel veilig? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 20 juli 2022 Delen Geplaatst: 20 juli 2022 20 uren geleden, Konijntjes 22 zei: Ik las uit interesse dit topic maar ik begin nu toch wel te twijfelen. Wij hebben een aantal weken geleden onze tuin aangepast. De hele ren bestaat uit zand behalve een klein stuk waar steen ligt zodat het hok goed blijft staan. Alleen lag dat zand er al en er stonden altijd bloemen in. Is het dan wel veilig? Dat ligt er een beetje aan wat voor zand het is en wat er in / tussen zit. Maar in dat geval weet je meestal niet of het helemaal veilig is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 26 juli 2022 Delen Geplaatst: 26 juli 2022 Ook ik heb speelzand bij de Karwei vandaan. De zak was erg zwaar omdat het zand nat was. Nu is het zand helemaal droog. De ren is overdekt. Raden jullie aan om af en toe het zand nat te maken zodat het wat moeilijker graaft? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 26 juli 2022 Delen Geplaatst: 26 juli 2022 20 minuten geleden, To van de Veluwe zei: Raden jullie aan om af en toe het zand nat te maken zodat het wat moeilijker graaft? Of ik het aanraad durf ik niet te zeggen, maar wij doen het wel. Met dat super zachte zand doen ze bij ons niet zo veel. Zodra we er wat water bij hebben gegooid is de zandbak ineens weer een hit. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 26 juli 2022 Delen Geplaatst: 26 juli 2022 Ik vind het zo jammer dat ze alleen in de zandbak gaan als het nacht is. Ik zie ze er nooit in maar er ligt altijd zand uit. Net nog even twee zakken van 25 kilo gehaald. Loodzwaar omdat het zo nat is. Bij de ingang stond een bak met rode stoffer en blikken. 4 euro zoveel. mmmm rood dan krijg ik zoveel verschillende kleuren in de ren. Ik werd verwezen naar pad 13 voor de metalen. En tot mijn grote verbazing staan daar ook die rode maar ook de zwarte. Compleet identiek op de kleur na. Alleen een andere sticker. En die was 2,19. Die maar meegenomen om keuteltjes op te ruimen in het hok. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten