Ga naar inhoud

Reis naar vakantieopvang in de hitte

Hopper en Doortje

Aanbevolen berichten

Morgen worden onze konijnen tussen 13 en 15 uur verwacht bij de konijnenopvang voor vakantieopvang.

Ik heb ze 5 jaar geleden ook uit deze opvang gehaald en ze gaan er elke vakantie weer naar terug.

Ik ben zeer tevreden over hoe er voor ze gezorgd wordt (ruime hokken, koele ruimte, calciumarm dieet, medicatie etc.) maar deze keer werd ik onaangenaam verrast:

Het is niet mogelijk om de konijnen op een ander moment te brengen. Ik heb gemaild en nog eens gebeld, maar ze zijn onvermurwbaar.

Dat lijkt mij met de extreme hitte morgen niet konijnvriendelijk en ik maak me dan ook enorme zorgen.

Verhuizing is toch elke keer heel stressvol voor ze.

Ons plan is nu om ze morgenochtend binnen te halen (vandaag staan ze goed in de schaduw onder de bomen met vrije uitloop en 2 ventilatoren) en de airco in de auto tijdig te starten.

Koelpads in de transportbox met witte sloop eroverheen voor het piepkleine stukje lopen naar auto/opvang.

Zijn er nog andere dingen waar ik aan moet denken?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou kunnen kijken of je de auto ergens in schaduw (of garage?) kan parkeren, dat die in ieder geval niet te warm is, maar op tijd de airco aan doen zou dat ook al moeten verhelpen. Volgens mij heb je er dus al aardig goed over nagedacht. Ik zou wel liever om 13 uur gaan dan om 15 uur met deze hitte. Zorg dat je water bij hebt en ook voorzieningen mocht je plots in de hitte met pech of in file komen te staan. 

Hier staan nog wat algemene tips voor vervoer, ook bij warmte

https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijn-vervoeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .