happy211 Geplaatst: 29 juli 2022 Delen Geplaatst: 29 juli 2022 9 uren geleden, Dollie zei: Overigens zie ik dit vaker gebeuren, dat mensen een leeftijd noemen waarbij ik weet dat die niet klopt met andere bekende gegevens (oornummers of oud-opvang konijn zoals deze). Je moet maar geloven wat mensen bij afstand zeggen, wat kun je anders, maar wel lastig soms hoor. Moet zeggen dat mensen vrijwel altijd het konijn ouder maken dan het is om de één of andere reden, dus dat is dan misschien nog soort van gunstig..? De andere kant op is erger, als je denkt dat je konijn drie is en hij blijkt zeven te zijn of zo. Al is het dus niet gunstig meer als mensen problemen maar gelijk onder de noemer ouderdom wegschuiven en behandeling niet nodig/zinvol vinden. Misschien omdat mensen toch nog een verkeerde schatting hebben van de leeftijdsverwachting van een konijn. Ik hoorde bijvoorbeeld van de week klanten van de opvang overleggen of een konijn van 4 jaar niet te oud zou zijn, want ze wilden niet al snel weer afscheid moeten nemen. Ik begrijp die gedachte helemaal, alleen zou dat ik dat bij 4 jaar echt nog niet hebben. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 30 juli 2022 Delen Geplaatst: 30 juli 2022 Ik vind leeftijd ook niet zoveel zeggen. Behalve dan heel jong of heel oud. Ik heb een voorkeur voor gewoon volwassen, ergens tussen de 2 en de 6 als het even kan. Maar een jong konijn kan 2 maanden later ook ineens doodgaan aan een gasbuik, dus wat dat aangaat 🤷. Ik zou niet meer voor een jonkie of pubertje gaan als het even kan. Maar ja, uiteindelijk kiezen de konijnen, dus ik sluit ook niet uit dat er weer eentje in huis komt. En daarbij. Gijs is nu 3 en nog net zo strontvervelend. Dat lag dus helemaal niet aan de puberteit, maar gewoon aan hem 🤣. 4 vind ik juist een hele fijne leeftijd. Nog jong, maar wel volwassen. Betsy en Milly waren ook ongeveer 4 toen ze hier kwamen. Geen enkel bezwaar tegen hoor. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sjenien88 Geplaatst: 31 juli 2022 Delen Geplaatst: 31 juli 2022 Liekie is bijna 8 en Thea is 5. Liekie doet het super goed. Vrolijk en nog steeds zo ondernemend als een paar jaar geleden. Thea is wel constant aan het niezen.. luchtweg infectie enzo. Medicatie heeft ze gehad, niets helpt. Dus denk aan iets van hooikoorts.. wat apart is bij konijnen natuurlijk. Verder doen ze het allebei heel goed. En hopelijk zijn ze blij met het nieuwe hok dat ze binnenkort krijgen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten