Ga naar inhoud

Voedster eet niet en plast rood na castratie


LukeJane

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn voedster is gisterochtend gecastreerd. Ze leek  snel op de been te komen en at al redelijk snel 1 klein stukje andijvie. Maar hierna heeft ze niks meer gegeten.

 

We hebben haar vandaag pijnstillers en darm stimulerende medicijnen gegeven. Maar desondanks eet ze niet. Ook dwangvoeren is bijna onmogelijk, ze krabt en trapt met haar achterpoten.

 

Nu moest ze net plassen en het was helemaal rood, er kwam ook ook een klein beetje smurrie ( bruin/grijzig) mee.

 

We weten niet meer wat we moeten doen en of er meer aan de hand is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de dierenarts even bellen om dit voor te leggen. Niet eten is wel normaal, maar zou toch langzaam wel op gang moeten komen. Wat je beschrijft aan smurrie in de urine herken ik niet en zou ik zelf wel met een arts bespreken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, LukeJane zei:

In de handdoek is niet te doen, we hebben net wel denk ik 4 ml naar binnen gekregen. Dit is natuurlijk veels te weinig, of is dit voor nu voldoende?

Dat is jammer.. Met z'n tweeën ook geprobeerd? 

Voor nu wel, ik zou het wel over een paar uur weer doen en waarschijnlijk ook 's nachts doorgeven.. Maar de dierenarts kan je hier beter over inlichten.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft ze de hele dag niets zelf gegeten? 

 

De urine herken ik ook niet, dat zou ik bij de dierenarts vragen. 

 

Tips voor medicijnen geven staan hier:

Hoe geef je medicijnen aan een konijn

 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/hoe-geef-je-medicijnen-aan-een-konijn

 

Met de handdoek, de bunny burrito is het mij zelfs met de meest lastige konijnen gelukt. Zeker als je met 2 personen bent  zodat een de rol konijn vasthoud en de hander 2 handen heeft om het toe te dieren. 

 

Hier nog tips voor nazorg:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/zorg-voor-na-operatie-konijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je dwangvoer aanbiedt op een schoteltje? Of misschien met een plastic lepeltje voeren? Dan heeft je konijn niet de stress van de spuit. Ik smeer altijd eerst even het bekje in met dwangvoer, en als ze het dan aflikken dan krijgen ze meestal wel trek, dan ga ik met het lepeltje verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Marjoleink zei:

En als je dwangvoer aanbiedt op een schoteltje? Of misschien met een plastic lepeltje voeren? Dan heeft je konijn niet de stress van de spuit. Ik smeer altijd eerst even het bekje in met dwangvoer, en als ze het dan aflikken dan krijgen ze meestal wel trek, dan ga ik met het lepeltje verder.

Ja dit had ik inderdaad geprobeerd, maar dat werkte helaas niet. Misschien kan ik het later nogmaals proberen. Nu heeft ze nog een afkeer naar eten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het rode plassen was al snel weg, misschien een nabloeding van operatie?

 

Nu is ze weer helemaal actief en een stuk sterker. Alleen eet ze nog niet zoals voorheen, ze eet haar brokjes na een week nog niet op en groente pakt ze wel maar eet niet zoals normaal.

 

Is dit normaal, of misschien door het warme weer? 

(de ander eet wel alles  op met dit weer)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .