Ga naar inhoud

Rare keutels


Anoniem6

Aanbevolen berichten

Dit lijken dubbele keutels, twee keutels die op elkaar gebotst zijn en er dus in een geheel uit zijn gekomen. Het duidt op een tragere darmwerking. Zie je er ook haren in als je het uit elkaar haalt? Dan zou het namelijk een beginnende verstopping kunnen zijn. Of iets anders waardoor de darmwerking vertraagd is. Kan vanalles zijn, van een wormbesmetting tot megacolon. Eet en drinkt je konijn nog goed? Krijgt het groenvoer?

Hou het eetgedrag en de keutels even goed in de gaten. Bij minder gaan eten of minder/niet keutelen direct een afspraak bij een konijnkundige dierenarts maken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, Anoniem6 zei:

Ik heb nog een middeltje van de dierenarts liggen om de spijsvertering op gang te helpen. Zou ik hem daar wat van kunnen geven?

Zou ik niet meteen uit jezelf doen zonder overleg met de dierenarts. Het gaat hier niet om een meteen levensbedreigende situatie. Sowieso even goed in de gaten houden en evt een afspraak maken bij de dierenarts. 

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik het probleem gevonden heb! 
ik heb nogal een autistisch konijn. 
nu heb ik pas zijn hok veranderd en het hok waar hij zijn wc had staan was nu niet meer bij zijn hok betrokken. Daardoor moest hij poepen op een ander wc tje. Alleen doet hij dit niet en denk ik dat hij daarom niet gepoept heeft.

 

ik heb nu het andere hok er weer bij betrokken en daar zit hij nu heerlijk op zijn wc te poepen en hooi te eten😂

  • Vind ik leuk 1
  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .