xxxsandra1980xxx Geplaatst: 10 juli 2022 Delen Geplaatst: 10 juli 2022 Hoi allen. In ga dinsdag 2 konijntjes ophalen. Het zijn broer en zus van 12 weken oud. Ze zitten nu langs elkaar met gaas er tussen ivm de geslachtsrijpheid van de ram. Ik wil de ram binnenkort laten castreren. Hoe huisvest ik ze thuis het best? Hetzelfde als waar ze nu vandaan komen met gaas er tussen, omdat ze dit gewend zijn? Of, zoals ik het bij het koppeladvies lees, echt helemaal apart van elkaar en pas weer bij elkaar 3 weken na de operatie? Want dan zitten ze zeker 4 weken gescheiden van elkaar terwijl ze dat nu niet zitten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 11 juli 2022 Delen Geplaatst: 11 juli 2022 Helemaal apart van elkaar en pas in de derde week na de castratie weer koppelen, dat zou ik echt aanhouden. Het is niet de makkelijkste manier om met konijnen te beginnen, gedoe van apart houden en je hebt het risico dat als ze opgroeien en gaan puberen ze elkaar niet leuk blijken te vinden. Heb je dit informatieve artikel ook gelezen? Veelgemaakte fouten bij het starten met konijnen. Daar staat een hele uitleg over het starten met jonge konijnen op deze manier en de risico's die er aan zitten: https://www.bunnybunch.nl/informatie/10-fouten-bij-het-houden-van-konijnen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten