mammafelina Geplaatst: 10 juli 2022 Delen Geplaatst: 10 juli 2022 Sinds vorig jaar mei hebben Fluffy en Pip een mooie, ruime ren van 5m2 om in te wonen. Bij het bouwen hebben we toen gekozen voor transparante golfplaten, zodat er zeker weten genoeg daglicht binnen zou komen. Afgelopen najaar zijn er tijdens de storm echter meerdere golfplaten kapot gewaaid, we hebben het toen provisorisch gemaakt, maar voor het komende najaar moeten er nieuwe golfplaten op. Nu vraag ik me af of ik niet beter voor bitumen golfplaten kan gaan. Deze zijn veel steviger dan de transparante. Alleen krijgen de konijnen dan nog genoeg daglicht binnen? Ik zal even een foto toevoegen van hoe de ren er uit ziet om jullie een idee te geven. De kanten met de blauwe/rode strepen zijn inmiddels helemaal dicht om inregenen te voorkomen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 10 juli 2022 Delen Geplaatst: 10 juli 2022 Zijn de kanten die dicht zijn echt helemaal dicht / donker? Of is het dicht met zeil of plexiglas? Als dat allemaal dicht is en je maakt het dak ook dicht is het wel heel donker. Je hebt ook stevigere kwaliteit doorzichtige golfplaten, die heb ik op een oude ren gehad. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 10 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 10 juli 2022 54 minuten geleden, Evee zei: Zijn de kanten die dicht zijn echt helemaal dicht / donker? Of is het dicht met zeil of plexiglas? Als dat allemaal dicht is en je maakt het dak ook dicht is het wel heel donker. Je hebt ook stevigere kwaliteit doorzichtige golfplaten, die heb ik op een oude ren gehad. Ze zijn echt helemaal dicht met houten platen. Ik zou aan mijn man kunnen vragen of we de houten platen voor een deel kunnen vervangen door plexiglas, zodat we meer licht kunnen creëren. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 11 juli 2022 Delen Geplaatst: 11 juli 2022 Wij hebben polycarbonaat platen op de aluminium ren. Ze zitten goed vast en ik denk niet dat de wind eronder kan komen. Maar zeg nooit, nooit. Een polycarbonaat is een thermoplastisch polymeer waarbij de monomeren verbonden zijn door een carbonaatbinding. Polycarbonaat is een stevig, hard en helder transparant materiaal dat in tegenstelling tot de meeste andere kunststoffen hoge temperaturen aankan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten