Ga naar inhoud

Schuilhuisjes weghalen of niet?

Jonna
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn rammetje Binkie is gekoppeld in de opvang en ik heb Binkie en Bella afgelopen zaterdag op kunnen halen.

Ze zijn daar bijna 3 weken geweest, ze zagen wel groei naar elkaar toe in de opvang maar nog geen affectie. Ze hebben elkaar nog steeds niet gewassen en liggen ook nog niet tegen elkaar aan, maar doen ook wel neusje neusje bij elkaar en liggen ook wel eens naast elkaar. Ook leek Bella regelmatig erom te vragen om gewassen te worden door haar hoofd onder het hoofd van Binkie te schuiven.

Toen ze samen in het verblijf van Binkie kwamen verwachtte ik meer onrust maar eigenlijk was dat er helemaal niet. Tot gister dat ze ineens achter elkaar aan begonnen te jagen. Bella die volgens de opvang dominant zou zijn en dit niet zou pikken liet zich berijden door Binkie, alleen als Bella het terug wilt doen vlucht Binkie weg. Nu zie ik dat Bella alleen steeds achter hem aan zit en dat Binkie dan onder een tunnel gaat zitten waar het voor Bella niet meer mogelijk is hem te berijden. Moet ik deze dingen weghalen zodat Binkie daar niet steeds onder kan gaan zitten schuilen of juist laten staan? 

En hoelang kan het duren voor er verbetering is en ze echt elkaar gaan wassen enzo? Kan het ook zijn dat dat niet komt en Bella uiteindelijk toch weer terug zou moeten of zou dat met tijd wel goedkomen? 

Alvast bedankt!

Groetjes Jonna

aangepast door Jonna
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou inderdaad eerst de dingen waar ze zich in kunnen verstoppen of die ze kunnen claimen weglaten tot ze stabiel genoeg zijn. Een wc en een schuilhok (met 2 in- uitgangen) mogen natuurlijk wel.

Binky is in het voordeel ten opzichte van Bella, omdat hij de weg in het verblijf al kent en het zijn terrein is. Je ziet dus ook dat hij een poging tot machtsovername doet, vandaar de onrust. Hoe groot zitten ze nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja precies. Ze hebben een konijnenhok waarvan  ik het trappetje voor ze kwamen al had weggehaald zodat ze alleen de onderste verdieping hebben, omdat deze maar 1 uitgang heeft heb ik ook de tralies aan 1 zijkant weggehaald. Verder staan er dus meerdere schuildingetjes in het verblijf waar Binkie dus onder gaat zitten zodat Bella niet meer goed kan proberen hem te berijden. 

Ze zitten er al vanaf zaterdag in maar inderdaad lijkt het erop dat binkie ineens besloten heeft dat hij dominant wil zijn. Ze zitten in een ren van 3x2m

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik zou alleen de onderkant van het nachthok toegankelijk maken en verder even alles weghalen waar ze onder of in weg kunnen kruipen. Als je merkt dat ze elkaar echt teveel ontlopen zou je de ruimte iets kleiner kunnen maken, maar ik denk dat het voor alsnog niet nodig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke dan ga ik dat doen, de onderkant van het hok is dus wel redelijk open met alleen tralies en nu dus aan 1 kant een tralies paneel eruit. Maar dat maakt niet uit denk ik? Ze zitten sws overdekt en wel uit de wind alleen misschien geeft het een wat minder geborgen/veilig gevoel als dat het dichte wanden waren geweest

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Jonna zei:

En hoelang kan het duren voor er verbetering is en ze echt elkaar gaan wassen enzo? Kan het ook zijn dat dat niet komt en Bella uiteindelijk toch weer terug zou moeten of zou dat met tijd wel goedkomen?

Dat kan wel een paar maanden duren hoor, voordat het een klef stel is. Het hoeft geen klef stel te zijn of te worden, dus je hoeft niet bang te zijn dat Bella terug moet. Terugbrengen doe je alleen als ze gaan vechten of als er andere dingen goed mislopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige konijnen hebben meer een huisgenoten relatie, niets mis mee hoor 🙂 Nog steeds konijnengezelschap en genoeg konijnengedrag naar elkaar toe om gelukkig te zijn. Maar we hopen natuurlijk allemaal dat ze "de ware liefde' vinden en lekker klef zijn. Dat is alleen in de praktijk niet altijd makkelijk te vinden. En sommige konijnen zijn een allekonijnsvriend, die goed gaan met zo een beetje elk konijn. Terwijl andere konijnen kieskeuriger zijn. Dat zie je meestal ook wel terug in de relaties.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .