Ga naar inhoud

Schijnzwanger of niet?


Tamaaraa

Aanbevolen berichten

Vandaag naar de dierenarts geweest voor de jaarlijkse enting. Helaas ontdekte ik 2 zachte bulten bij Vaja. Daar is naar gekeken en uitgeknepen. Er kwam bij elke tepel pus of melk uit. Het leek op melk omdat het niet stonk. Vaja is geholpen,verder gezond, levendig,speels en eet perfect.

Is er nu een kans dat ze niet al het weefsel hebben weggehaald bij de castratie?! Ik wil haar dat niet nog een x aandoen hoor,ze reageert heel slecht op narcose! De tepels zien er goed uit,de huid ook en er is totaal geen irriratie. Ook Vaja heeft nergens last van. Dierenarts heeft ze geënt en belt vrijdag hoe het gaat. Voor nu geen antibiotica of ontstekingsremmer omdat dat niet in combo met de enting kan. 

Nu eenmaal thuis, ze eten alles en rennen vrolijk rond.

Stel, ze hebben niet alles weggehaald..is er dan nog steeds een verhoogde kans op kanker?

Zit me toch erg dwars dit.. 😞

 

Nog wat info:

Vaja is gecastreerd toen ze 3 jaar was. Ze wordt binnenkort 5 jaar. Heeft geen andere symptomen wat betreft schijnzwanger of iets. Is nog steeds super vrolijk en eet/drinkt/ ontlast goed. 

aangepast door Tamaaraa
Meer informatie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat nog niemand heeft gereageerd. Pus of een abces bij konijn is vaak heel dik van textuur, meer een soort pasta, dat heeft dus geen melkachtige structuur. Ontstekingsremmer kan wel samen met een vaccinatie, dit heb ik zelf meermaals meegemaakt met een van mijn konijnen. Of dat ook voor antibiotica geldt weet ik niet. Heeft de dierenarts geen diagnose/oorzaak aangegeven? Mocht het toch een abces zijn dan kan dat inderdaad weer terugkomen, maar een abces is in principe geen kanker. Abcessen worden veroorzaakt door bacteriën en daarom wordt er dan vaak antibiotica ingezet. Mocht je dus merken dat het terugkomt lijkt het me verstandig om direct bij de dierenarts aan de bel te trekken, voor de nodige behandeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie. Ik heb vandaag 2 bel afspraken met de dierenarts gehad, een duidelijke oorzaak heb ik niet echt gekregen. Ze heeft bevestigd dat Vaja gecastreerd is en dat ze het voor nu willen aankijken. Ze maken zich geen erge zorgen omdat ze totaal geen zieke indruk maakt en voor de rest lekker haarzelf is. Na het uitknijpen zijn die 2 bulten weg, ik bekijk elke dag haar tepels / huid en die zien er goed uit. ( Ik knijp er niet in) Ik voel geen andere bulten en er vloeit ook niks uit.  Helaas ben ik dus niet veel wijzer geworden maar ik hou dit in de gaten. Mocht ik weer iets ontdekken ga ik gelijk naar de dierenarts. Ben er gewoon erg van geschrokken omdat ik het raar vind dat uit al haar tepels melk ( was echt geen dikke pasta structuur) kwam ( 2 waren gezwollen) terwijl ze geholpen is. Verder geen schijnzwanger symptomen ook. Gelukkig reageerde ze beiden goed op de enting en eten/ drinken ze goed. Ze huppen nu heel vrolijk rond dus daar probeer ik maar moed uit te halen. 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .