Ga naar inhoud

Schijnzwanger


X_Dominique

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal, 

 

Mijn voedster is denk ik schijnzwanger. Ze sleept telkens met stapeltjes hooi in dr bekje naar een plekje en legt het daar neer, moet ik hier iets aan doen of gewoon laten ? En kunnen de konijnen gewoon samenblijven ? Omdat ik las dat ze erg terretoriaal kunnen worden over het nest ? Heb schijnzwangerschap nog nooit meegemaakt dus is weer wat nieuws .. 

Haar castratie staat wel gepland over twee weken 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon lekker laten doen. Als ze er niet meer naar omkijkt kun je het nestje weer weghalen. De konijnen kunnen zeker gewoon samenblijven, mits ze niet echt gaan vechten. Maar als het goed koppeltje is zal dat wel meevallen. Mocht er toch teveel onrust ontstaan dan zou ik ze tot twee weken na de castratie apart houden. Maar komt tijd komt raad. Zolang het goed gaat gewoon samen laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reactie! Het nestje ga ik dan gewoon zo laten totdat ze er niet meer naar omkijkt. Hoe lang duurt dat bij de meeste konijnen ongeveer ? Ze zijn nu sinds ongeveer een week echt een stabiel koppeltje, daarvoor nog veel dominantie problemen. Ik zou het in de gaten houden hoe het gedrag gaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .