Ga naar inhoud

Hoeveel water drinkt een konijn?


Evee

Hoeveel water drinken jouw konijnen?  

56 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoeveel water drinken jouw konijnen gemiddeld per dag?

    • minder dan 50 ml water per dag per kg konijn
      9
    • 50-100 ml water per dag per kg konijn
      28
    • 100-150 ml water per dag per kg konijn
      11
    • 150-200 ml water per dag per kg konijn
      6
    • Meer dan 200 ml water per dag per kg konijn.
      5


Aanbevolen berichten

Een nieuwe poll voor bovenaan het forum, dit keer een vraag over de hoeveelheid drinkwater!

 

Het gaat er om hoeveel mililiter water jouw konijnen gemiddeld drinken per dag, en dan per KG konijn. Heb je dus twee klein formaat konijnen van elk 2 kg, en drinken die 500 ml water per dag samen. Dan deel je 500 nl door 4 kg. Dus 500 / 4 = 125 ml

 

Gemiddeld zou een konijn ongeveer 100 ml per dag horen te drinken, maar dat is wel afhankelijk van het verdere voedsel.

 

Misschien dat jullie in dit topic nog meer uitleg willen geven over je antwoord, konijnen die bijv. geen groenvoer krijgen drinken meer dan konijnen die veel groenvoer krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier drinken ze best veel, net iets meer dan 150 ml per kg konijn per dag. Er zal misschien ook wel wat verdampen uit de waterbakken, zeker nu in de zomer.

Ik geef ook wel redelijke groenvoer porties per dag, hoewel dat vroeger wel meer was dan nu. De konijnen die ik nu heb zijn vrij kieskeurig in hun verse groenvoer. Ze eten vooral vers gras en kruiden, zijn niet echt van de groenten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen drinken heel weinig de laatste tijd, ik heb minder dan ook minder dan 50ml per konijn per dag ingevuld. Mijn konijnen krijgen in de zomer veel groen uit de tuin. In de winter krijgen ze minder groen en drinken ze ook wat meer, maar dan nog niet meer dan 50ml per kg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

100-150 ml Ze zijn wel meer water gaan drinken sinds ik twee waterflessen heb naast de waterbak. Voornamelijk omdat ze de waterbak altijd ingraven en erdoorheen banjeren. Ze waren dan in de middag altijd heel enthousiast over water, dat is nu meer verdeeld over de dag.

Ze krijgen amper groenvoer, want daar kan Brammetje niet goed tegen en opbouw lukt niet verder dan 6 grassprieten 🙈

aangepast door Kimie
Toevoeging
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb handige flesjes met onderaan een drinkbak, eigenlijk voor grote parkieten. Altijd schoon water. Die ververs ik 2x pd en ze zijn dan meer dan de helft leeg. Ik begrijp nooit waarom de ene dag weinig en de andere dag veel wordt gedronken. Ik zie geen duidelijk verband met groente of hitte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier drinken ze 153 ml per kg konijn, ik heb ook het idee dat mijn ene konijn meer drinkt als de andere, of in ieder geval gulziger. Ik kijk 2x per dag en dan is het bakje leeg, als die dan al een poosje leeg staat zouden ze normaal gezien misschien meer drinken als ik hem eerder bij vul. Misschien maar een groter bakje neer zetten of 2 in plaats van 1.

Het is nu niet warm en ze krijgen ook groente

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .