Ga naar inhoud

Hallo

koliw

Aanbevolen berichten

Hallo Bunnybunch mensen!

Ik ben Wietske, 25 jaar en woon in Zwolle in een fijn appartementje, samen met mijn 2 hamsters Noa ( dwergje, inmiddels omaatje van 1,5 jaar) en Barra (syr, jong volwassen dame van 3 kwart jaar).

Voor een tijdje denk ik erover na om een extra huisdier er bij te nemen. Inmiddels ben ik tot de conclusie gekomen dat het een 2tal cavia's of konijntjes worden. De reden dat ik hier ben is dus om meer kennis en inspiratie op te doen!

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...
Op 7-7-2022 om 14:01, Hupsala en Oeps zei:

Konijnen op een appartement hoeft in principe geen probleem te zijn tenzij je veel ruimte wilt opofferen.Wij hebben onze konijnen los in huis lopen op de benedenverdieping maar de eerste jaren hebben ze aardig wat gesloopt in huis.De plinten,een fauteuil,de muur,de tochtstrip aan de voordeur,de deurmat en nog wel een paar dingen.Dat is wel waar je rekening mee moet houden.Ik heb toen ook wel eens gedacht en nu gaat hij eruit maar ja dat lieve koppie...Of cavia's ook zo kunnen slopen weet ik niet omdat ik ze nooit gehad heb.

Het kan natuurlijk wel, maar ik vermoed dat de meeste mensen niet zo'n zin hebben in al dat gesloop los in huis. En wil je in een appartement een los konijnenverblijf, dan ben je al gauw de helft van je woonkamer kwijt. En je hebt vaak dan al zo weinig ruimte... Dus ik denk dat het voor maar weinig mensen een geschikte optie is. Cavia's zijn over het algemeen minder slopers. Maar ik heb nog nooit gehoord dat die standaard los in huis wonen, en dat zou ik ook niet aanraden. In een appartementje is dat stukje wat cavia's nodig hebben meestal wel te overzien (minimum is 120 cm, ik zou zelf toch eerder richting de 160 gaan maar dat is nog steeds best te overzien denk ik zo). Cavia's lijken mij dus prima flatdieren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .