nikki21 Geplaatst: 7 maart 2008 Delen Geplaatst: 7 maart 2008 Hoi, Ik wil heel graag een vriendje erbij voor Snickers, mijn konijn.Nu zou ik alleen graag willen dat snickers hem zelf uit kan zoeken omdat de koppeling dan waarschijnlijk beter gaat dan dat ik een konijntje ergens ga halen en dan probeer te koppelen.Snickers is 1 jaar en 8 maanden en ik wil haar binnenkort laten sterriliseren. Ze is erg lief. Maar knaagt vaak aan haar kooi en ik wil niet dat ze eenzaam is.Weet iemand misschien een konijnen opvang waar ik mer snickers naar toe kan zodat ze een vriendje uit kan kiezen?? Alvast bedankt, Nikki Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
margreet Geplaatst: 7 maart 2008 Delen Geplaatst: 7 maart 2008 Door heel Nederland zitten opvangen.Waar woon je? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 7 maart 2008 Delen Geplaatst: 7 maart 2008 En zorgen dat je in de opvang koppeld zou ik zeggen.Niet een ander leuk nijntje uit kiezen en zelf proberen thuis.Sommig opvangen zijn erg makkelijk.Dat je daar ook op let succes. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 7 maart 2008 Delen Geplaatst: 7 maart 2008 Leuk dat je een vriendje voor Snickers wilt zoeken! (Leuke naam ook trouwens! )Zoals Margreet al zei zijn er opvangen door heel Nederland.Maar niet in alle opvangen is het hetzelfde, zo worden in de ene opvang alle rammen gecastreerd, maar in de ander niet. En ook niet in elke opvang heb je een zogehete "koppelren". Het is wel belangrijk om daar naar te informeren. Wil je zo snel mogelijk beginnen met het koppelen? Dan is het wel een goed idee als je een gecastreerde ram hebt. Want ook al heb je een gecastreerde voedster dan kan ze alsnog als het ware "verkracht" worden. = Gecastreerde voedster ja, bij een castratie worden (als ik het goed heb) de gehele baarmoeder mét eierstokken verwijderd. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nikki21 Geplaatst: 7 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2008 Ik woon in Bussum ( 20 min van amsterdam) . Ik wil ook graag in een konijnen opvang koppelen en het maakt me niet echt uit als ik er wat verder voor moet rijden. Ik heb een auto dus ik kan overal komen inprincipe. Ik dacht misschien heeft iemand goede ervaringen met koppelen in een konijnen opvang. Dan weten ze tenminste ook echt zeker of het een mannetje is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nikki21 Geplaatst: 7 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2008 @ Melizzy: Ik zou ook het liefst een gecastereerde ram nemen. Dan zijn ze vaak ook wat rustiger, toch? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kelly1986 Geplaatst: 7 maart 2008 Delen Geplaatst: 7 maart 2008 een lid van dit forum heeft ook een konijnenopvang.. die als ik me niet vergis momenteel bom en bomvol zit.het is konijnenopvang rabbithutch in mijdrecht! ik weet zeker dat Miriam je wel goed zal kunnen helpen! om voor snickers een leuk vrinedje te zoeken! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kelly1986 Geplaatst: 7 maart 2008 Delen Geplaatst: 7 maart 2008 oooh ja.. misschien handig de website van konijnenvrouwtje even erbij te geven he...rabbithutch.tk Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
YvonneH Geplaatst: 7 maart 2008 Delen Geplaatst: 7 maart 2008 Zeker een goed idee! Mijdrecht is ongeveer een half uurtje bij jou vandaan (woon zelf in muiderberg, vandaar). Dan weet je zeker dat er goed gekoppeld word. Succes! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Petradhd Geplaatst: 7 maart 2008 Delen Geplaatst: 7 maart 2008 Konijnenvrouwtje heeft inderdaad aardig wat konijnen zitten momenteel, meer dan er op de website staan. Je zou ook kunnen kijken bij Jamie's in Hilversum (Welkom bij Jamies Konijnen opvang) als er bij rabbithutch niets van je gading zit. Bij beide opvangen kun je met Snickers terecht zodat ze zelf kan kiezen voor een ram. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nikki21 Geplaatst: 10 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 10 maart 2008 Dank jullie wel voor alle reacties! Ik ben over 2 weken een week vrij en dan ga ik samen met snickers naar een opvang. Ik had zelf ook konijnen opvang jamies gevonden en wil daar als eerst heen gaan. Nu heb ik nog 2 weken de tijd om eerst een mooi nieuw groot hok te maken! Zodat ze dan alle ruimte hebben! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Snuitje68 Geplaatst: 10 maart 2008 Delen Geplaatst: 10 maart 2008 Veel succes met uitzoeken over 2 weken en ook veel succes met het bouwen van een groter hok. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Petradhd Geplaatst: 10 maart 2008 Delen Geplaatst: 10 maart 2008 En natuurlijk willen wij foto's zien van het nieuwe hok en de bewoner(s) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
franzz Geplaatst: 10 maart 2008 Delen Geplaatst: 10 maart 2008 @ Melizzy: Ik zou ook het liefst een gecastereerde ram nemen. Dan zijn ze vaak ook wat rustiger, toch? Het klopt, een gecastreerde ram is rusiger... ik heb ook een gecastreerde ram, die is lekkr rustig. ook makkelijk handteerbaar Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
xHann Geplaatst: 10 maart 2008 Delen Geplaatst: 10 maart 2008 Het klopt, een gecastreerde ram is rusiger... ik heb ook een gecastreerde ram, die is lekkr rustig. ook makkelijk handteerbaarIk heb ook een gecastreerd rammetje, die is ook wel rustig maar zeker niet makkelijk hanteerbaar. Dus die vlieger gaat niet op, het ligt er ook aan wat voor ras je konijntje is (als het dat al is) en 'gewoon' het karakter :baby:. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 10 maart 2008 Delen Geplaatst: 10 maart 2008 Mijn Babbel is nu 8, en sinds 3 jan. 2008 geen "echte man" meer,Ik merk eigenlijk weinig verschil. Hij was al redelijk rustig en makkelijk handteerbaar met zo nu en dan hyper buien, en eigenlijk is hij geen spat veranderd na de castratie Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten