Ga naar inhoud

Vriendje voor Snickers

nikki21

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik wil heel graag een vriendje erbij voor Snickers, mijn konijn.

Nu zou ik alleen graag willen dat snickers hem zelf uit kan zoeken omdat de koppeling dan waarschijnlijk beter gaat dan dat ik een konijntje ergens ga halen en dan probeer te koppelen.

Snickers is 1 jaar en 8 maanden en ik wil haar binnenkort laten sterriliseren.

Ze is erg lief. Maar knaagt vaak aan haar kooi en ik wil niet dat ze eenzaam is.

Weet iemand misschien een konijnen opvang waar ik mer snickers naar toe kan zodat ze een vriendje uit kan kiezen??

Alvast bedankt,

Nikki

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk dat je een vriendje voor Snickers wilt zoeken! (Leuke naam ook trouwens! :))

Zoals Margreet al zei zijn er opvangen door heel Nederland.

Maar niet in alle opvangen is het hetzelfde, zo worden in de ene opvang alle rammen gecastreerd, maar in de ander niet. En ook niet in elke opvang heb je een zogehete "koppelren". Het is wel belangrijk om daar naar te informeren.

Wil je zo snel mogelijk beginnen met het koppelen? Dan is het wel een goed idee als je een gecastreerde ram hebt. Want ook al heb je een gecastreerde voedster (*) dan kan ze alsnog als het ware "verkracht" worden.

(*) = Gecastreerde voedster ja, bij een castratie worden (als ik het goed heb) de gehele baarmoeder mét eierstokken verwijderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon in Bussum ( 20 min van amsterdam) . Ik wil ook graag in een konijnen opvang koppelen en het maakt me niet echt uit als ik er wat verder voor moet rijden. Ik heb een auto dus ik kan overal komen inprincipe. Ik dacht misschien heeft iemand goede ervaringen met koppelen in een konijnen opvang. Dan weten ze tenminste ook echt zeker of het een mannetje is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel voor alle reacties! Ik ben over 2 weken een week vrij en dan ga ik samen met snickers naar een opvang. Ik had zelf ook konijnen opvang jamies gevonden en wil daar als eerst heen gaan. Nu heb ik nog 2 weken de tijd om eerst een mooi nieuw groot hok te maken! Zodat ze dan alle ruimte hebben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klopt, een gecastreerde ram is rusiger... ik heb ook een gecastreerde ram, die is lekkr rustig. ook makkelijk handteerbaar

Ik heb ook een gecastreerd rammetje, die is ook wel rustig maar zeker niet makkelijk hanteerbaar. Dus die vlieger gaat niet op, het ligt er ook aan wat voor ras je konijntje is (als het dat al is) en 'gewoon' het karakter :baby:.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Babbel is nu 8, en sinds 3 jan. 2008 geen "echte man" meer,

Ik merk eigenlijk weinig verschil. Hij was al redelijk rustig en makkelijk handteerbaar met zo nu en dan hyper buien, en eigenlijk is hij geen spat veranderd na de castratie :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .