Ga naar inhoud

Konijn zwanger maar al 5 dagen overtijd

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, 

Mijn konijn is per ongeluk zwanger geworden en het was helemaal niet de bedoeling dat ze überhaupt zwanger zou worden. Het mannetje was ineens ontsnapt (we weten nu nog steeds niet hoe) en ik zag het vanuit het keukenraam gebeuren dus ik snel proberen het mannetje er af te halen maar toen is het al gebeurd. Nu zou ze 22 juni 28 dagen zwanger zijn en nu is het al de 37e dag. Eerst was ze nog erg speels en rende gewoon door de hele tuin. Maar vanochtend toen ik de ren open deed bleef ze gewoon zitten op een plekje, net na het eten heb ik haar verzorgd en ze zit nog steeds op het zelfde plekje. Ze komt ook altijd naar mij toe en wilt geaaid worden maar nu niet. Ook lag er gister en eergister goed rood bloed in de wc en nu is dat bloed erg donker. Ook zijn de poepjes kleiner en was er veel minder ontlasting. Ze heeft wel een enorm nest gemaakt, het lijkt wel op een kussen.

Wat kan ik doen? Ik maak me ENORM zorgen en natuurlijk snap ik dat het zo ook in het wild zou gaan maar toch maak ik me zorgen. 

MVG nathalie5161 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je je echt zorgen maakt over het welzijn van het konijn zou ik zo snel mogelijk een dienstdoende dierenarts proberen te bereiken (die verstand heeft van konijnen). Met name omdat je ook aangeeft dat het al dag 37 is, lijkt me dat de beste zet. Dat is toch al best ver over tijd, mocht ze zwanger zijn.

Eet en drinkt ze nog wel goed? Omdat je zegt dat de keutels minder worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook contact opnemen met een konijnkundige dierenarts. Als je geluk hebt is ze niet zwanger, maar het kan ook zo zijn dat er iets mis gaat met haar zwangerschap. Toevallig laatst een konijn in de opvang dat binnenkwam met een buiten baarmoederlijke zwangerschap. Daarbij werd een hoofdje geboren en bleef de rest van het konijntje in de buik van moeder zitten. Dat moet er dan zsm uit. Sorry voor dit horrorverhaal hoor, niet om bang te maken, maar zeker als ze ook niet zo goed eet zou ik het door een konijnkundige dierenarts laten checken. Je wil geen gedonder krijgen.

Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi even een update.

Ik ben net terug van werk en zie dat er onder het trappetje een dood baby konijn ligt met de placenta (als het goed is). Mijn konijn zit heel snel te ademen. Kan het zijn dat er nog babys komen?? Kan ik iets doen om mijn konijn tot maandag te helpen? (kan maandag terrecht bij de dierenarts)

groetjes nathalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou echt even naar de weekend dienst dierenarts gaan met dit.  Dit klinkt echt niet goed. Dierenartsen werken meestal samen met andere praktijken om de weekend dienst op te vangen, zodat je altijd ergens in de buurt terecht kan. Ook op weekend dagen en snachts. Als je belt naar je eigen dierenarts word je of automatisch doorverbonden, of krijg je een bandje te horen dat verteld welke arts je kan bellen. Sterkte. 

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het kan dat er nog meer komen, maar het verhaal dat je vertelt klinkt alsof er iets niet helemaal goed gaat. Ik zou dus echt contact met de dierenarts van dienst zoeken. Niet tot maandag wachten hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

H

Op 2-7-2022 om 17:38, nathalie5161 zei:

Hoi even een update.

Ik ben net terug van werk en zie dat er onder het trappetje een dood baby konijn ligt met de placenta (als het goed is). Mijn konijn zit heel snel te ademen. Kan het zijn dat er nog babys komen?? Kan ik iets doen om mijn konijn tot maandag te helpen? (kan maandag terrecht bij de dierenarts)

groetjes nathalie

Hoe is het afgelopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .