Lienappelsien Geplaatst: 29 juni 2022 Delen Geplaatst: 29 juni 2022 Prachtig ren! Lekker ruim. Flo en Rosie zijn bofkonten. Het is normaal dat ze de eerste dagen nog aan alles moeten wennen. Na een week zijn ze meestal aardig gewend aan hun omgeving. Zijn ze als koppel in de opvang gekomen? Waarom geef je ze eigenlijk eten in het hok? In het begin is dat handig om ze naar boven te lokken als ze dat nog niet durven, maar als ze gewoon naar boven en beneden durven te gaan in het hok dan kan je ze ook in de ren eten geven. Als jij het liever in het hok geeft is dat natuurlijk helemaal prima, maar misschien had je er nog niet aan gedacht. Zelf vind ik het makkelijk om waterbak, voerbak, hooiruif en toiletbak in de ren te hebben staan als die (gedeeltelijk) overdekt is. Maar voor de konijnen maakt het niet uit. Ik ben benieuwd naar de foto’s van Flo en Rosie in hun mooie ren. Geniet van ze! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 29 juni 2022 Delen Geplaatst: 29 juni 2022 Als je wil dat ze een toilet gaan gebruiken ipv het hele hok, dan kan je het beste alleen bodembedekking in het toilet leggen en verder niet. Ze hebben namelijk verder geen bedekking nodig. Pas in de winter als het koud wordt hebben ze stro nodig. Hopelijk zijn ze dan al mooi zindelijk en blijft dat straks in de winter lang schoon. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 29 juni 2022 Auteur Delen Geplaatst: 29 juni 2022 Ik vind het wel fijn dat ze de ren tot nu toe helemaal schoon houden. In het hok zit een bodem van planken met kieren. Buiten was dat geen probleem maar hier viel gelijk alles tussen de spleten door in de ren. Hier las ik ergens op het forum om er zeil of vinyl in te leggen. Bij een tapijthandel een gratis stuk vinyl gekregen en erin gelegd. Morgen ga ik de tip opvolgen en het hok schoonmaken met alleen de toiletbak met vulling erin. Ik denk maar zo hoe minder op de grond staat hoe meer ruimte. En laat ze maar naar boven lopen. Geeft extra beweging! Een van de konijnen eet weinig groente hoorde ik van Kaatje Keutel maar hij is nu toch aan druivenblad begonnen.. Een voordeel is dat dan van de herfst het blad allemaal weg is. Verder voer ik witlof en andijvie en paardenbloemblad. Ze zijn als koppel begreep ik in de opvang gekomen. Ze zijn ook van dezelfde datum omdat er gezegd werd dat ze uit één nest kwamen. Maar dat is niet te achterhalen. Ze waren afgestaan met een vaag verhaal. Omdat de opvang vol zat, zijn ze naar een pleeggezin gegaan. Ze zaten daar dus al best lang. Maar omdat ze me op het plaatje aan onze vorige konijnen deden denken had ik er gelijk een klik mee. Van dat pleeggezin zijn ze dus naar Kaatje Keutel gegaan, ook nog naar de dierenarts omdat de vaccinatie net aan de beurt was en toen mee naar ons toe. Eerst nog even in de kamer gezeten omdat de tegels nog niet helemaal af waren rondom de ren. Nu dus de definitieve plek. Naar mij toe zijn ze erg mak. Komen gelijk naar me toe als ik de ren instap. Ik ga zo foto's plaatsen. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 29 juni 2022 Auteur Delen Geplaatst: 29 juni 2022 Hierbij de beloofde foto's. 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 29 juni 2022 Auteur Delen Geplaatst: 29 juni 2022 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 30 juni 2022 Delen Geplaatst: 30 juni 2022 Wat een lief en leuk koppel 😊 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 30 juni 2022 Delen Geplaatst: 30 juni 2022 Op 28-6-2022 om 00:54, To van de Veluwe zei: Zo dat lijken me best grote sprongen op zo'n trap. Heb je ook dwergen? Wel grappig zo'n trap. Wij hebben eigenlijk altijd zo'n loopplank gehad en het bevalt goed. Maar ook op de loopplank (met dwarslatten) gingen de vorige konijnen regelmatig zitten. Maar bij hitte ook onderaan onder de loopplank. Is een (kunststof) hondentrap niet wat? Dat lijkt mij ook lekker makkelijk schoonmaken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Donderwolkje Geplaatst: 1 juli 2022 Delen Geplaatst: 1 juli 2022 Wauw wat een grote ren, heerlijk! Hier gaan ze vast heel veel plezier aan beleven 😄 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 1 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 1 juli 2022 Op 30-6-2022 om 15:41, Lollie zei: Is een (kunststof) hondentrap niet wat? Dat lijkt mij ook lekker makkelijk schoonmaken. Wat een ontzettend leuk kunststof trap is dat. Echt heel leuk. De 'trap' die ik nu heb is onze derde trap al. Het hok heeft altijd buiten gestaan en dan verrotte het hout van die plank. Hij was nu echt lelijk. Schoonmaken hoefde ik de trap eigenlijk nooit. Nu heeft mijn zwager een nieuwe loopplank gemaakt en omdat hij binnen staat zal die niet meer verrotten. Dus houd ik het maar bij deze plank. Ze hebben er plezier in om op en af te gaan. En ze gaan ook graag onder de trap zitten onder het uiterste puntje. Voordat ik ga slapen geef ik ze elk nog een lijnzaadbrokje en vul de activitybal met Johannesbrood. Ha, elke morgen zit de bal vast onder de plank. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 1 juli 2022 Delen Geplaatst: 1 juli 2022 Hoe gaat 't nu met de zindelijkheid? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 1 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 1 juli 2022 Aan de maker van de ren had ik gevraagd om de deur naar binnen te laten draaien. Dat bleek niet gebeurd te zijn. De deur draait naar buiten. Hij wil het komen veranderen dus dat is geen punt. Maar..... is dat wel handig? Nu heb ik voor de deur en een stukje van de ren een trespaplankje gezet en er twee krammen over gedaan zodat de plank vast zit. Als ik de deur opendoe, moet ik dus even over 12-15 cm trespa stappen. Mocht er een konijn willen ontsnappen dan zal hij moeten springen. Dat is natuurlijk niet zo moeilijk maar ik probeer daar wel op te letten. Het is iets meer moeite voor ze dan zonder plankje om te ontsnappen. Hoe doen jullie dat? Hebben jullie nog goede ideeën? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 1 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 1 juli 2022 3 minuten geleden, Miekmoek zei: Hoe gaat 't nu met de zindelijkheid? Net (vanavond) heb ik het hok schoongemaakt. Al het stro heb ik weggehaald. Het zeil dat in het hok ligt, heb ik met een borstel en wc-eend schoongemaakt (urinevlekken). Daarna twee wc's erin gezet. In de twee achterste hoeken. Een bakje met hooi en de etensbak. Dus dat is nog even afwachten. In de ren vind ik niets. Daar ben ik wel blij mee. Keutels zijn makkelijk op te ruimen maar urine wat lastiger. Ik hoop dat ze nu niet in de ren gaan plassen. Morgen zal ik meer weten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 1 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 1 juli 2022 Bij het schoonmaken liepen onze vorige konijnen me steeds voor de voeten maar deze ook. Het lijkt wel of ze mee willen helpen. Maar het is goed gekomen. De vorige konijnen liepen buiten en had ik de kliko buiten de ren staan en kiepte ik alles daarin. Nu is dat wat lastiger. De kliko buiten de ren gezet en het stro in een emmer gedaan en dan snel de deur open en in de kliko legen. En weer de emmer vullen. Zo heeft elke huisvesting zijn voor- en nadelen. Ik ben wel blij met deze ren. Af en toe ga ik een poosje op dat krukje zitten. Ik heb konijnenspelletjes en Flo, de ram had de deksels eraf wippen zo door. Rosie niet. 🤐 dat was bij de vorige konijnen ook zo. Zijn mannen slimmer 😏 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 1 juli 2022 Delen Geplaatst: 1 juli 2022 24 minuten geleden, To van de Veluwe zei: Aan de maker van de ren had ik gevraagd om de deur naar binnen te laten draaien. Dat bleek niet gebeurd te zijn. De deur draait naar buiten. Hij wil het komen veranderen dus dat is geen punt. Maar..... is dat wel handig? Nu heb ik voor de deur en een stukje van de ren een trespaplankje gezet en er twee krammen over gedaan zodat de plank vast zit. Als ik de deur opendoe, moet ik dus even over 12-15 cm trespa stappen. Mocht er een konijn willen ontsnappen dan zal hij moeten springen. Dat is natuurlijk niet zo moeilijk maar ik probeer daar wel op te letten. Het is iets meer moeite voor ze dan zonder plankje om te ontsnappen. Hoe doen jullie dat? Hebben jullie nog goede ideeën? Ik wilde inderdaad ook per se een deur die naar binnen draaide, had ik bij de vorige ren ook en ik vind dat heel fijn maar dat bleek geen heel gebruikelijk verzoek. Een uitschuifbaar plankje vergelijkbaar met wat jij hebt maken ze er wel vaker in, maar ik vond dat toch net niet wat. Ik heb één heel brutale dame, de rest valt wel mee. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 1 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 1 juli 2022 1 uur geleden, Dollie zei: Ik wilde inderdaad ook per se een deur die naar binnen draaide, had ik bij de vorige ren ook en ik vind dat heel fijn maar dat bleek geen heel gebruikelijk verzoek. Een uitschuifbaar plankje vergelijkbaar met wat jij hebt maken ze er wel vaker in, maar ik vond dat toch net niet wat. Ik heb één heel brutale dame, de rest valt wel mee. Hij wil het dus komen veranderen maar ik heb gezegd dat ik het nog even aan wil zien. De rand valt niet direct op omdat de hele ren onderaan een witte rand heeft. Wat ik vreemd vind dat de konijnen tegen het gaas gaan zitten en niet tegen de muur of achter het dichte gedeelte als het waait. Ze zitten natuurlijk laag, maar ze moeten dan toch wind voelen. Alleen vanmiddag heb ik ze even tegen de muur zien zitten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 2 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 2 juli 2022 Ze hadden geplast in het toilet maar rondom de wc allemaal keutels. De andere wc was niet gebruikt. Nu heb ik de schone met de vuile verwisseld. Mijn vorige echtpaar was zindelijker. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 2 juli 2022 Delen Geplaatst: 2 juli 2022 Keutels naast het toilet heb ik hier ook, maar dat is vooral met het eruit springen dat ze meevliegen en daardoor er buiten vallen. Maar al wel fijn dat ze alleen in het toilet plassen, keutels zijn makkelijk opruimen en zo meegeveegd. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 4 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 4 juli 2022 Op 2-7-2022 om 23:38, Miekmoek zei: Keutels naast het toilet heb ik hier ook, maar dat is vooral met het eruit springen dat ze meevliegen en daardoor er buiten vallen. Maar al wel fijn dat ze alleen in het toilet plassen, keutels zijn makkelijk opruimen en zo meegeveegd. Inderdaad dat vind ik ook. En keutels kun je eigenlijk gewoon met je handen oppakken. Dan natuurlijk wel de handen wel weer wassen. Maar urine is smeriger. Ik hb toch maar weer wat stro in het hok gedaan. Ik ben al erg blij dat ik niets in de ren vind. Want urinevlekken in de ren. Bah. Is het bij jullie ook zo dat ze niets in de ren doen? Rosie eet erg weinig groente. Dat had Karin van Kaatje K al gezegd. Jammer. Er groeit hier genoeg. Wilde konijnen zie ik trouwens ook steeds meer. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 25 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2022 Vandaag is de deur naar binnendraaiend gemaakt. De maker zei dat het wel een nadeel was dat de deur dan verder open moest zwaaien. Dat valt gelukkig mee. Heel bizar dat de konijnen gelijk in de gaten hadden dat er iets veranderd was. Ze zaten steeds in die ene hoek te kijken. Als ik nu de ren binnenkom, duw je ze als het ware weg. Er is ook een veer aan de buitenkant aangebracht zodat de grendel niet los kan schieten en bovenaan twee plaatjes met een gaatje erin geboord waar een hangslotje door kan als er bijv. kinderen komen. Het viel nog onder de garantie omdat ik in een e-mail aangegeven had dat de deur naar binnen moest draaien. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten