Ga naar inhoud

Konijn ziek?


Gwen123

Aanbevolen berichten

We hebben sinds mei 2 dwerg konijntjes uit 1 nest. Het rammetje is 2 weken geleden gecastreerd. Het koste wel wat moeite bij de voedster toen hij terug kwam. Hij was bang voor de voedster en de voedster viel hem aan. Dit is nu voorbij. Het rammetje is soms nog wel bang maar ze zitten wel gewoon naast elkaar en de voedster valt hem nooit meer aan.

Sinds gister heeft het rammetje kale plekken op zijn buik en pootjes. En witte schilfers. Vanmorgen voelde ook dat hij mager is. We hebben ze gewogen. De voedster weegt 900 gram en het rammetje 600 gram. Is dit gevaarlijk? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt alsof je naar de dierenarts moet gaan. 600 gram klinkt als behoorlijk mager, maar ik weet natuurlijk niet hoe oud hij is. Eet en keutelt hij goed?

Ik zou niet te lang wachten en een afspraak bij een konijnkundige dierenarts maken. Het zou mijt kunnen zijn, maar vanaf het forum is dat niet te beoordelen, dat moet toch echt een dierenarts doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mee eens! Iets zegt me dat een blaasontsteking of iets in die richting ook nog zou kunnen. De beschrijving lijkt ook op urinebrand. Ik zou hem even goed door laten lichten door de dierenarts. Als het goed is, is hij door de dierenarts ook gewogen voor de castratie en zou je eventueel gewichtsverlies makkelijk moeten kunnen vaststellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .