Ga naar inhoud

Bevroren eten


Carry_xzx

Aanbevolen berichten

Hi allemaal,

 

Ik ben de trotse eigenaar van hope en vlekkie 

 

Nu vroeg ik mij af of ik ze met dit warme weer "ijs" mag geven 

 

Ik zat er zelf aan te denken om bvb olvarit in een ijsblokjes vorm te doen of gewoon een stukje wortel met wat water 

 

Want mijn konijnen liggen niet graag op de koude steen die ik heb voor ze

 

Ik hoor graag jullie mening of dit wel of niet goed is voor nijnen😊

 

 

Alvast bedankt😊

IMG_20220620_211228_071.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel ik ooit een konijn had dat perenijs kwam jatten zou ik niet aanraden om een konijn ijs te geven. Het probleem met een koude substantie innemen is dat het lichaam denkt dat het verwarmt moet worden, waardoor het konijn het eerder nog warmer krijgt. Ik weet dat het in is om huisdieren "ijsjes" te geven, heb het al voor honden, paarden, katten etc gezien. Geef ze liever wat groente, zodat ze wat extra vocht binnen krijgen 🙂

  • Bedankt 1
  • Mee eens! 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Kolino zei:

Hoewel ik ooit een konijn had dat perenijs kwam jatten zou ik niet aanraden om een konijn ijs te geven. Het probleem met een koude substantie innemen is dat het lichaam denkt dat het verwarmt moet worden, waardoor het konijn het eerder nog warmer krijgt. Ik weet dat het in is om huisdieren "ijsjes" te geven, heb het al voor honden, paarden, katten etc gezien. Geef ze liever wat groente, zodat ze wat extra vocht binnen krijgen 🙂

Dank je wel voor je berichtje 

Ik had dus echt geen idee dat het zo werkte😅

 

Groenvoer krijgen ze elke avond om lekker te snoepen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een leuke foto! Ik zou ze ook nooit ijs geven, dat lijkt me heel onnatuurlijk. Ze hebben meer aan extra vocht, een koel plekje of een bevroren flesje water met een sok (waar ze waarschijnlijk mee gaan gooien 😄). Als ze binnen zitten, zal het ook wel meevallen met de warmte. Het is natuurlijk wel warm, maar niet zoals buiten in de volle zon.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Suus1978 zei:

Wat een leuke foto! Ik zou ze ook nooit ijs geven, dat lijkt me heel onnatuurlijk. Ze hebben meer aan extra vocht, een koel plekje of een bevroren flesje water met een sok (waar ze waarschijnlijk mee gaan gooien 😄). Als ze binnen zitten, zal het ook wel meevallen met de warmte. Het is natuurlijk wel warm, maar niet zoals buiten in de volle zon.

Nou, in mijn huis is het al snel 10 graden warmer dan buiten hoor, tenminste als ik de airco's niet aan doe.

 

2 jaar geleden was het 50 graden in huis toen ik terug kwam van vakantie, dat is het buiten natuurlijk nooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Konijnenliefhebber1993 zei:

Nou, in mijn huis is het al snel 10 graden warmer dan buiten hoor, tenminste als ik de airco's niet aan doe.

 

2 jaar geleden was het 50 graden in huis toen ik terug kwam van vakantie, dat is het buiten natuurlijk nooit.

 

Dat heb ik alleen op zolder. Mijn vissen (elritsen, Nederlandse koudwatervisjes) stonden op zolder en zijn tijdens een hittegolf gestorven aan de hitte. Dat is al wel weer jaren geleden.

 

Verder ben ik het eens met @Kolino, @Evee en @Suus1978, ik zou konijnen geen ijs of ander bevroren spul geven.

aangepast door Lollie
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Carry_xzx zei:

Dank je wel allemaal 😊

 

Dan ga ik het ze natuurlijk zeker ook niet geven 

Heb wat flesjes water koud gelegd voor morgen want het word in mijn huis toch wel erg warm soms zelf met ventilator aan 

Dat het warm wordt met een ventilator is niet gek.

Want een ventilator koelt de lucht niet, maar verplaatst alleen de warmte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .