Ga naar inhoud

Tegen castratie opzien


Lindaenluna

Aanbevolen berichten

Hallo konijnenbaasjes,

 

Luna wordt volgende week woensdag gecastreerd. Het is een voedster. Maar op aanraden van de konijnenopvang na een mislukte koppeling en de verhalen hier heb ik de knop doorgehakt en een afspraak gemaakt. Ik zie er alleen zo tegenop. Ik ben zo bang dat er iets misgaat. Herkennen jullie dit? Ik heb alle verhalen al goed doorgelezen en ook het fotoverslag bekeken. Ze is kerngezond, dus ze zal het waarschijnlijk gewoon goed doorstaan. Maar toch ben ik bang, nu al. Iemand tips? En wanneer is het te warm voor een operatie? Ze leeft bij ons binnen en we hebben eventueel airco. Ons huis wordt namelijk een sauna met de zon op het huis. Maar vraag me af of airco goed is na de operatie? Of is dan juist warmte beter? 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Herkennen jullie dit?

Een beetje, maar ik heb dat bij elke operatie van huisdieren wel. Maar het heeft geen zin om je druk te maken over het "wat als". Dat is zonde van je energie. Zolang je geen bericht hebt dat er iets mis is, altijd uit gaan van het goede 😄 Ik heb inmiddels zoveel dames laten castreren dat ik mij er niet meer enorm druk om maak. Soms is het herstel de eerste dagen er na eventjes wat lastig, veel zorg, maar dat is eigenlijk altijd alleen een dag of 2-3 na de castratie. Ik zorg dus altijd dat ik die dagen veel thuis ben om die zorg dan ook te geven.  Bij mijn dames is er verder nooit iets mis gelopen, het kwam altijd goed. 

 

En wanneer is het te warm voor een operatie?

Alles tot aan een graad of 25 is prima, als ze nou echt een hittegolf van 28-30+ graden afgeven, dan zou ik het persoonlijk niet graag doen, maar dat ligt er ook een beetje aan hoe lang je in de auto moet en hoe je ze thuis kan huisvesten. 

 

Maar vraag me af of airco goed is na de operatie? Of is dan juist warmte beter? 

Ik zou haar niet in de tocht zetten (want lage weerstand door operatie) en ik zou de airco niet op standje koelkast zetten. Maak de overgangen ook niet te groot. Maar als het echt heel warm is, is een snugglesafe overdag (en mogelijk ook 's nachts) niet nodig. Als je de airco gewoon op 21 graden ofzo zet, is dat prima. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Lindaenluna zei:

Ah fijn om dit te lezen. De dag erna ben ik sowieso de hele dag thuis en die vrijdags is mijn vriend zo lang mogelijk thuis. Ze zit dan hooguit 3 uurtjes alleen in de namiddag. Maar dat moet te doen zijn, lijkt me? 

Ja, 3 uurtjes kan wel hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .