Konijnenx Geplaatst: 20 juni 2022 Delen Geplaatst: 20 juni 2022 Hallo, ik heb een vraagje mijn konijn z’n maatje/zusje is een paar dagen geleden overleden ik vraag me nu af of het niet beter is om het ander konijn op mijn kamer te nemen alleen weet ik niet of dat zo’n goed idee is wat hebben jullie voor raad wat ik kan doen met het konijn dat ie zich weer beter zou voelen? Aub antwoord 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 20 juni 2022 Delen Geplaatst: 20 juni 2022 2 minuten geleden, Konijnenx zei: Hallo, ik heb een vraagje mijn konijn z’n maatje/zusje is een paar dagen geleden overleden ik vraag me nu af of het niet beter is om het ander konijn op mijn kamer te nemen alleen weet ik niet of dat zo’n goed idee is wat hebben jullie voor raad wat ik kan doen met het konijn dat ie zich weer beter zou voelen? Aub antwoord Sterkte! Om je vraag even te beantwoorden, een konijn kan nooit alleen zitten! Eigenlijk heb je twee opties, óf je brengt je overige konijn naar de konijnenopvang, óf je haalt een nieuw maatje voor je konijn (bij de konijnenopvang). Zij kunnen je ook helpen met de koppeling. Veel succes! 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 20 juni 2022 Delen Geplaatst: 20 juni 2022 Inderdaad een nieuw konijnen vriendinnetje voor je konijn zoeken, het ene konijn is daar sneller aan toe dan het andere. Als je denkt dat hij zich eenzaam voelt is het tijd om daar actie op te ondernemen. Ik zou je konijn niet verplaatsen, dat geeft alleen maar stress. Hier vind je een konijnen opvang bij jou in de buurt https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnenopvang-asiel-lijst 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Konijnenx Geplaatst: 21 juni 2022 Auteur Delen Geplaatst: 21 juni 2022 Ik heb ook nog 2 andere konijnen die samen zitten en heel goed overeen komen, ik had geprobeerd om ze te koppelen met het andere konijn maar dat ging niet zo goed… ik zal kijken voor een nieuw maatje voor hem bedankt voor de tips 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 21 juni 2022 Delen Geplaatst: 21 juni 2022 Zeker een konijn er bij halen, of als dat geen optie is inderdaad je konijn via een konijnenopvang herplaatsen naar een huisje met konijnenmaatje. Alleen zijn is nooit een optie voor konijnen. Maar maak niet de fout er zomaar een willekeurig konijn bij te zetten, konijnen moeten - net als mensen- een klik hebben met elkaar. In een konijnenopvang kan jouw konijn daten met de aanwezige partners daar, zodat ze kunnen kijken met welk konijn er een klik is. Het konijn waar de beste klik mee is, adopteer je dan als maatje voor jouw konijn. 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 1 juli 2022 Delen Geplaatst: 1 juli 2022 Ik had twee jaar geleden via de website een konijn uitgekozen als maatje voor ons konijn. De konijnenopvang waar ik een konijn zag, trok geen kwartier voor het koppelen uit maar ik moest hem - eigenlijk een haar - een paar dagen daar laten. Het konijn dat ik uitgekozen had, had geen klik met mijn konijn. Dus het is een heel ander dier geworden. Beiden dus verdwenen door...????? Nu heb ik een kant-en-klaar koppel geadopteerd. Jaren geleden ben ik met onze ram naar een andere opvang geweest en daar keken ze gelijk of het lukte met een van de voedsters. Ze zette er een voedster bij en het werd toch knokken. Die vrouw zei: het lijkt wel of het twee rammen zijn en ze keek naar hun voedster en inderdaad het bleek een ram te zijn. Ze hebben dus steeds gedacht dat het een voedster was. Maar dat kan overal gebeuren. Als kind kreeg ik een kat: Peter uit het dierenasiel. Jullie begrijpen het al. In maart bleek het een Petra te zijn en moest hij van mijn ouders weg. Wat een kinderverdriet. Maar de opvang in Lelystad vind ik top. De reis heb ik er voor over. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten