Ga naar inhoud

Vacht probleem konijn… tips/advies?


Pukkymukky

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

 

kan iemand mij vertellen waarom mijn konijn een gedeelte van zijn vacht bovenop kwijt raakt? Ze is nu 8 maanden en het lijkt steeds wat kaler te worden. Moet ik hiermee naar de dierenarts of kan ik dit zelf op een andere manier oplossen?

 

Ze zusje uit hetzelfde nest heeft geen last van vacht verlies.

 

Zie foto voor de situatie. Alvast bedankt voor het advies!

 

E476D47C-1773-4134-BAE2-DB388BBCFD55.jpeg

aangepast door Pukkymukky
Foto toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een konijn met hele heftige schurftmijt gehad die dit ook zo had, die heeft maanden achter elkaar injecties nodig gehad om er vanaf te komen. Ik zou zeker naar de dierenarts gaan en niet zelf dokteren. Goed vast laten stellen wat het precies is en behandelen met een konijn-veilig middel. 

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste idee is ook mijt, inderdaad even naar de dierenarts voor onderzoek. Die kan onder de microscoop naar een huidafstijkje kijken. Ik geloof dat ik in deze ook de hokgenoot mee zou behandelen, om er zeker van te zijn dat er geen herbesmetting plaats vindt. De dierenarts weet vast wel of dit daadwerkelijk nodig is, ik zou zoiets in ieder geval navragen.

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .