Ga naar inhoud

Wat is jouw laatste konijnenspeelgoed aankoop?

Evee

Aanbevolen berichten

Ik koop nooit speelgoed, voor geen enkel dier. Ik maak het altijd zelf. Op die manier kunnen ze veel meer speelgoed genieten en ze hebben er net zoveel lol mee! En ik heb minder moeite als het gesloopt wordt 😉

Veron heeft wel wat gekocht speelgoed, maar dat heeft hij niet van mij gekregen. Oja, nu ik er aan denk, ik heb een keer voor 2,50 een tennisbal met zo'n werpstok voor hem gekocht, voor zijn verjaardag. Veron doet mega voorzichtig maar toch was de tennisbal dezelfde dag nog stuk, prutsding 😞De werpstok vond hij wel fantastisch, maar dan moet er van hem wel een tennisbal inzitten die niet stuk is. En alle tennisballen zijn kwijt 😞. Mijn advies, koop nooit tennisballen bij de Ranzijn 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een gevulde wilgentunnel. Artemis past er nooit doorheen en Apollo doet dat niet, maar ik vul hem steeds opnieuw met hooi en geef hem niet elke dag, dus hij gaat al bijna 2 maanden mee! Op een gegeven moment is hij zo ver doorgeknaagd dat er geen hooi meer in blijft zitten, en die restantjes wilgentakken laten ze altijd liggen, maar voor nu zijn ze er nog erg blij mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...
  • 3 weken later...

Screenshot_20220816_154744.thumb.jpg.1657a7b3c3cd0ae91c98ea5b73549eca.jpg

Ook leuk: Een wc-rol. Hij hangt net, ze zijn al begonnen met knagen! Ik heb al een boel voordelen ontdekt. Ze kunnen niet bij de basis zodat hij zo lang mogelijk heel blijft. Hij kan gewoon door de tralies blijven hangen en mocht je een open hok hebben kun je natuurlijk ook gewoon een closetrolhouder gebruiken. Het staat grappig naast de wc. Het is zacht om nestjes te maken. Het is goedkoop. Ze hebben in 1 keer heel veel knaagmateriaal. Het neemt amper ruimte in. Ik denk dat ik dit vaker ga doen 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie toch echt hapjes er uit, leggen ze die op de grond dan? Ik zou zelf in ieder geval geen wc-papier in de buikjes van mijn konijnen willen. Ik krijg bij wc-papier wel het gevoel dat het obstructie kan geven in de darmen als ze het opeten. Van mij mogen ze spelen met lege wc-rollen, maar echt niet met volle!

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, To van de Veluwe zei:

De cavia's zullen vast langer met de closetrol doen als dat ik het doe. Haha, ik vind het wel humor zo'n rol. Haha. 

Weet je dat zeker? Word je wakker zie je dit 🙄

Screenshot_20220817_091617.thumb.jpg.bb65c9dcc1b97649b049e7feb15255ee.jpg

Het lijkt ook net of Koko's kontje ook van wc-papier is. Echt alsof een driejarige zojuist op eigen initiatief naar de wc is geweest. Volgens mij hebben ze lol gehad 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Ik heb hardop zitten lachen. Hahaha. Cavia's zijn toch ook leuke dieren. Haha. Vroeger heb ik een zandkleurige gehad: Sebastiaan. Ik had hem in de klas.

Alleen 😞

Gelukkig weten mensen steeds beter hoe je voor dieren zorgt 👍. Bij alle huisdieren die ik heb gehad heb ik wel eens een fout gemaakt/iets gedaan wat ik achteraf anders had gedaan. Dat is zo goed als onvermijdelijk en ergens moet je toch beginnen. Jouw wijze opa had daar ook iets over gezegd toch? 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Lollie zei:

uw wijze opa had daar ook iets over gezegd toch? 😉

Inderdaad. haha. Vorige week nog toen een caissière (jong gewillig meisje) een fout maakte en zich excuseerde heb ik ook gezegd: ik hoop voor je dat je nog veel fouten maakt etc. Mijn vader had ook een gezegd dat bij mij is blijven hangen: "je moet niet opkijken tegen mensen die boven je gesteld zijn maar ook niet neerkijken op mensen die onder je gesteld zijn. We hebben elkaar allemaal nodig."

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Inderdaad. haha. Vorige week nog toen een caissière (jong gewillig meisje) een fout maakte en zich excuseerde heb ik ook gezegd: ik hoop voor je dat je nog veel fouten maakt etc. Mijn vader had ook een gezegd dat bij mij is blijven hangen: "je moet niet opkijken tegen mensen die boven je gesteld zijn maar ook niet neerkijken op mensen die onder je gesteld zijn. We hebben elkaar allemaal nodig."

Een wijze uitspraak. Misschien minder wijs om dat als ouder tegen je kind te zeggen 🤣

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 9 maanden later...

Ik kocht een wilgenbrug, omdat ik er eindelijk eentje vond die groot genoeg was. Ik helemaal blij, want dan zouden ze er onder kunnen zitten als ze willen.

Ze doen er dus 0,0 wat mee. Ik heb hem al een paar keer erin gezet... maar nee. Ze kruipen wel in de wilgentunnel om er hooi in te eten of liggen erin. Dan zou je denken dat ze dit ook leuk vinden. Helemaal niet dus! Ze knagen er wel aan, dus er is wel interesse. Ik snap er niets van, maar goed, het zijn konijnen, misschien gaan ze er later wel mee aan de slag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, bobbyonthefloor zei:

Zo is mijn laatste aankoop (zo'n 3 maanden geleden denk ik) 2x cat cube. Ik helemaal blij, konijnen keken er niet naar om. Tot vorige week. Nu slaapt Meike er overdag in🥰

Geduld @bunnyempress is een schone zaak😄😉

Ik weet het, ik weet het. Maar je hebt zoiets van: "dit is toch bijna hetzelfde, dus dan snappen jullie toch wel dat dit leuk is!" Maar dat gaat natuurlijk niet op.

Wat leuk dat ze nu toch in de cat cubes liggen!

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .