Lollie Geplaatst: 28 juli 2022 Delen Geplaatst: 28 juli 2022 Haha, hij heeft ze gelukkig alle 4 nog! Met Namu erbij waren dat er waarschijnlijk minder geweest 😄 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MichelleloveElmo Geplaatst: 29 juli 2022 Delen Geplaatst: 29 juli 2022 Op 16-6-2022 om 09:03, Evee zei: Met een sledehond in huis zijn we ons hier behoorlijk van bewust: Wij sporten niet boven de 15 graden, dus niet naast de fiets / voor de kar / hardlopen met de hond bij temperaturen boven de 15 graden. (voor "normale honden is dat volgens mij 18 graden als grens). Namu is er nu toch nog te jong voor, dus op dit moment is het niet zo een probleem. Pas vanaf september kunnen we starten met sporten met haar. Wij hebben een thermometer in de bus waarop we kunnen zien hoe warm het is. En dan zie je dat het in het voorjaar- en najaar op zonnige dagen echt al oploopt van temperatuur in de auto. En dan is het buiten echt nog geen 21 graden. Zorg dat je een koelmatje, vers water, zonnescherm enz hebt om je hond een beetje koel te houden. Of de airco aan, maar niet alle auto's hebben dat. En dit bedoel ik niet om je hond alleen te kunnen laten, dat is in de zomer niet aan te raden, maar voor als je onderweg bent. Hier staat het advies sla grote wandelingen over, maar wij moeten toch echt wel om de dag een wat grotere wandeling doen is onze ervaring, ook als het warm weer is, anders heb je onmogelijke energiebommetjes in huis. In de zomermaanden doen wij 's ochtends vroeg of 's avonds laat de grotere wandelingen, ook niet enorm groot, maar wel gewoon een uurtje lopen in rustig tempo. Overdag doen we dan korte rondjes (10-15 minuten) en laten we de hond in de tuin scharrelen. En bij de rondjes die we doen, kiezen we echt een route met veel schaduw. Maar echt goed op de temperatuur letten. Als het echt een hittegolf is zetten wij de wekker 's ochtends extra vroeg, gerust om 6 uur of nog vroeger, om dan een grotere wandeling te doen. Ook al is het warm, ze moeten toch ook de energie kwijt kunnen. Ook als je niet intensief kan sporten of lang kan wandelen. Dan kiezen wij voor intelligentiespelletjes, puzzels, waterspelletjes, "hondenijsjes", koekjes in het grasveld verstoppen en de neus laten werken. Meer de denkspelletjes dus. Wel mooi dat je zegt, doen wij de grote wandeling, ook niet enorm groot, maar een uurtje... De meeste mensen beschouwen 30 min als een grote wandeling helaas😅... Van de week zag ik weer iemand wandelen met z'n parkiet in een vogelkooitje... Dat heb ik ook nooit begrepen..arm dier. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 29 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 29 juli 2022 6 minuten geleden, MichelleloveElmo zei: Wel mooi dat je zegt, doen wij de grote wandeling, ook niet enorm groot, maar een uurtje... De meeste mensen beschouwen 30 min als een grote wandeling helaas😅... 30 minuten is een normale wandeling bij ons 😉 Een uur is niet enorm groot vind ik, niet als je een sledehond hebt in ieder geval 🤣 Maar op het moment met de puberende Namu wel ruim voldoende. Zeker in de zomer. Komende winter gaan we dat verder opbouwen. 6 minuten geleden, MichelleloveElmo zei: Van de week zag ik weer iemand wandelen met z'n parkiet in een vogelkooitje... Dat heb ik ook nooit begrepen..arm dier. Aan de ene kant: lekker even in de buitenlucht, in het zonlicht, prikkels uit de omgeving, op zich niets mis mee. Ook parkieten hebben dat nodig. Zo heel gek is het uitlaten van je vogel dus ook niet. Ten opzichte van de parkieten die alleen in een woonkamer staan in een mini kooitje en sporadisch misschien een keer los in huis mogen, is het wel al een verbetering. Hoewel ik liever een mooie buiten volière met uitdagende inrichting zou willen zien 😉 En misschien waren ze op weg naar een dierenarts of vakantieoppas adres of zo, dat kan natuurlijk ook. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MichelleloveElmo Geplaatst: 29 juli 2022 Delen Geplaatst: 29 juli 2022 Zojuist, Evee zei: 30 minuten is een normale wandeling bij ons 😉 Een uur is niet enorm groot vind ik, niet als je een sledehond hebt in ieder geval 🤣 Maar op het moment met de puberende Namu wel ruim voldoende. Zeker in de zomer. Komende winter gaan we dat verder opbouwen. Aan de ene kant: lekker even in de buitenlucht, in het zonlicht, prikkels uit de omgeving, op zich niets mis mee. Ook parkieten hebben dat nodig. Zo heel gek is het uitlaten van je vogel dus ook niet. Ten opzichte van de parkieten die alleen in een woonkamer staan in een mini kooitje en sporadisch misschien een keer los in huis mogen, is het wel al een verbetering. Hoewel ik liever een mooie buiten volière met uitdagende inrichting zou willen zien 😉 En misschien waren ze op weg naar een dierenarts of vakantieoppas adres of zo, dat kan natuurlijk ook. Die man loopt vaker met zijn parkiet. Nadeel is dat het diertje in een volledig open kooitje zit, zonder een veilig hoekje of schaduw. Het was toen ook op het heerste van de dag. En het idee van buiten frisse lucht ben ik met je eens, maar wandelen met een kooi vind ik dan niet de meest vriendelijke oplossing. Ik bedoel ook niet dat een uur te veel is oid. Meer grappig dat jullie standaard, zoveel meer is dan de meeste een groot rondje zouden noemen. Vind het juist top dat jullie het ras in achting nemen en veel beweging geven. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 29 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 29 juli 2022 Dat is inderdaad niet ideaal. Je leest en hoort zoveel dat je honden mentaal moet uitdagen, dat alleen wandelen of rennen niet voldoende is. Dat je moet oppassen dat je ze niet te veel laat lopen en rennen. Maar ik merk toch nog bij elke malamute die we hebben gehad dat die wel echt de lichamelijke energie kwijt moeten kunnen in rennen. Nu Namu nog opgroeit missen we echt wel dat we haar dat nog niet kunnen bieden. Ze heeft er behoefte aan. Dat zit er echt gewoon in, hoef je ze ook totaal niet te leren. Links (haw), rechts (ghee) en stop leren is overigens wel handig. 🤣 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten