Ga naar inhoud

Honden en warm weer

Evee
 Delen

Aanbevolen berichten

27 minuten geleden, Evee zei:

Ik geef namu wel eens een klein hondenijsje, die maak ik in een ijsblokjesvorm (konijntjes natuurlijk 😉 ijskonijnen). Fruit pureren met water en dat invriezen, of hondenbrokjes weken en invriezen. Of een koekje invriezen met water. Vrij basic dus. 
Bevroren kongs krijgt ze ook wel, die ik zelf vul. Dat doe ik vaak met groenten. Maar die ijsbekers, ik vraag mij wel af wat er in zit... zuivel? granen? er staat dan bijv. wel watermeloen op, maar hoeveel watermeloen is het? Dat zou ik zelf dus niet zo snel kopen. 

Ah ik heb even op de website gekeken van smoofl

Samenstelling mix: fructose, maltodextrine, guar gum, tapioca zetmeel, cellulose poeder, aardbei concentraat, rode biet concentraat., 

Samenstelling mix: fructose, maltodextrine, guar gum, tapioca zetmeel, cellulose poeder, gekarameliseerde suikersiroop, toevoegingsmiddelen: pindakaas aroma.,

Wat een troep zeg! Wat moet je als hond nou met... Fructose? Guar gum? Gekarameliseerde suikersiroop? Klinkt als chemische onzin. En waar zit de watermeloen dan?

aangepast door Lollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Yula krijgt ook bevroren kongs, maar dat komt niet bevroren in haar maag aan, omdat het al ontdooid moet zijn voor ze het er überhaupt uit heeft gekregen. Ga er maar weer een paar invriezen voor de warme dagen. Verder heeft ze een koelmat en ondernemen we gewoon weinig met haar op warme dagen. Ze ligt wel een stuk meer op de vloer dan op de bank en haar mand de laatste 2 weken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij warm weer zoekt onze hond zelf steeds de plavuizen in de hal of de keuken op.

Wij wonen 50 meter van het bos en dat is echt een voordeel bij hitte. Ik hoef niet eerste een stuk door de zon. Onder de bomen kun je wel even een rustig rondje lopen, daar blijft het toch wat koeler.
Als het 1 dag erg heet is, doe ik die dag gewoon een keer bijna niks. Duurt het langer, dan wil ze wel graag weer eens wat actie.

Omdat onze auto in de (goed geïsoleerde) garage staat, is die nooit erg warm. Dan rijden we naar een plek waar ze even kan zwemmen. Omdat ze lekker nat weer mee terug in de auto gaat (die inmiddels toch warmer is geworden in de zon) wordt het voor haar niet zo gauw te warm. Omdat haar vacht erg snel droogt, laat ik haar vaak, nadat we nog een eindje gelopen hebben, nog weer even in het water om weer even nat te worden.
Ik maak mij met erg warm weer eigenlijk geen zorgen om mijn honden, meer om de konijnen 😟

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben dan wel altijd blij om te zien dat hoewel ik de eerste was, toen ik rond een uur of 6 weer bij de bus was en naar huis ging er wel overal mensen hun hond aan het uitlaten waren. Goed om te zien dat er dus wel veel mensen bereid zijn netjes op tijd op te staan en de hond een wandeling te geven als het nog koel is, en de weg ook niet heet is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben net weggeweest met Yula, kwart voor 8 vertrokken en nu net weer binnen. Het was prima te doen, maar ik voelde de temperatuur wel oplopen. Het is nu duidelijk warmer dan toen we de deur uit gingen. Heel langzaam gelopen en flink laten snuffelen. 2 van haar grote vrienden tegengekomen, een enorme rottweiler en zo'n Hooch hond. Ze zit nu onder het kwijl dus ik raak haar niet aan, mag zichzelf even wassen eerst. Ik blijf dat spannend vinden met die enorme reuen, maar die zijn allemaal verliefd op haar. Ben blij dat ik een teefje heb dat zo vriendelijk is. Er wonen best veel lastige reuen hier in de wijk, maar wij hebben daar tot nu toe geen last van, Yula is bevriend met alles en iedereen, met een voorkeur voor gigantische hondenrassen waar ik zelf iets minder dol op ben 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Namu gaat nu ook nog prima met alles, maar ze is nog jong. Dat kan best nog veranderen.

Aangezien Namu nu loops is blijf ik lekker weg bij al die reuen en onbekende honden 

Eergisteren liet iemand dr hond in onze voortuin schijten... ook lekker normaal. Gelukkig ruimde ruimde ze het wel op. Maar toch, zo moeilijk is het toch niet om je hond uit een voortuin te houden.

Het waren toch wel rare lui, grote honden, muilkorven. Vier stuks en ik heb niet het idee dat de baasjes controle hebben. Ze zitten in een woning die in gebruik is als vakantiewoning.  Die honden vlogen gisteravond bijna door het raam en gooiden alles van de vensterbank toen we voorbij liepen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou gelukkig zijn ze op vakantie en geen nieuwe dorpsbewoners 😅😅. Raar om je hond in de tuin te laten schijten zeg. Ik voel me al *ananas* als Yula in zo'n boomspiegel poept of plast waar mensen wat leuks van hebben gemaakt. Maar ja, ze moet toch ergens haar behoefte doen. Ik ruim het wel netjes op natuurlijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Eefje zei:

Ik besef me inderdaad wel dat het nog kan veranderen met die andere honden. Ik hoop het alleen niet! Ik hoop wel dat het overenthousiasme wat af zal nemen. Als ze nu een andere hond ziet is ze moeilijk mee te krijgen 😅🤣.

Herkenbaar, hoewel nu wij daar op trainen op cursus dat wel echt veel beter gaat al. 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb natuurlijk nog helemaal geen hond, maar ben echt wel benieuwd naar hoe de dingen in het dagelijks leven straks gaan. Ik moet natuurlijk wel een paar keer per week naar mijn werk en de kinderen naar school, dat betekent dat de hond toch al snel een uurtje of 4 a 5 alleen thuis moet blijven.

Wat betreft de hitte: ik snap niet dat er mensen zijn die op het heetst van de dag met de hond gaan lopen. Ik vind dat zelf al niet fijn, laat staan zo’n beestje. Gelukkig heb ik een tuin waar in geplast kan worden indien nodig 😅

Een paar jaar geleden op de camping in Frankrijk een Nederlands stel met een hondje. Dik 40 graden buiten en die mensen gingen met het hondje over het asfalt lopen, gevolg verbrandde voetjes 😢 zo zielig voor het hondje en zo ongelofelijk stom en onverantwoordelijk van de baasjes 😠

• Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen thuis blijven is echt weinig over te zeggen. Het moet aangeleerd worden en de ene hond kan dat beter en sneller dan de andere. Yula kan het goed, maar niet op elk moment van de dag en als wij tegelijkertijd de deur uit gaan trekt ze dat ook nog niet. We moeten zorgen dat ze rustig is en de spanning er af houden door alvast sleutels te pakken, schoenen aan te trekken, dan weer 5 minuten gaan zitten etc. Een kong helpt hier wel goed en ze blijft ook rustig als die op is, maar Namu van @Evee vond/vindt(?) dat heel lastig. Ook kan lang niet elke hond er tegen om dan overal mee naartoe te gaan, als alleen thuis blijven nog niet kan. En het kan wisselen. Yula heeft nu een angstfase, het gaat sinds gisteren weer iets beter, maar ze kon ineens helemaal niks meer aan. Je moet er rekening mee houden dat dat best een tijd kan duren, als in maanden, en dat je daar iets op moet verzinnen. Want het is precair en als het niet goed gaat en je hond verlatingsangst ontwikkelt daardoor zit je helemaal met een probleem wat niet zomaar even op te lossen is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschilt per hond. Onze eerste twee malamutes konden prima alleen zijn, wel moeten opbouwen, en dat ging ook niet altijd gelijk lekker. Daar deden we dan ook ruim 3 maanden over voor het ging. Maar uiteindelijk ging dat super. Namu is lastiger, die heeft best verlatingsangst en is heel onzeker, wat je dus ook terug ziet in het alleen zijn.  Die blaasontstekingen die ze als pup had hebben helaas ook wel een stempel achter gelaten op het knaaggedrag en alleen zijn, heb ik het idee. We hebben haar al 8 maanden inmiddels. Nou hebben wij er wel de tijd voor om het rustig op te bouwen, dat scheelt ook. Hoe het gaat of niet ligt echt aan de hond. Dat weet je niet van te voren. Maar het is wel voor veel honden een probleem, er dus standaard maar vanuit gaan dat het als je een hond net een paar weken hebt (meestal kun je niet meer dan 2-3 weken vakantie nemen voor zo iets) al voor zo lang lukt, dat is erg ambitieus. Het is dus wel goed om er rekening mee te houden en na te denken hoe je het op kan lossen. Wij losten het bij onze eerste honden op door om de beurt vakantie op te nemen, en daarna draaide mijn man middag en nachtdiensten zodat ze nooit langer dan een halve dag alleen waren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sowieso hoeft het gelukkig niet elke dag  en al helemaal geen hele dagen. Ik ben inderdaad van plan om het zo te plannen dat ik vakantie heb als de pup komt en de kinderen aansluitend aan die periode schoolvakantie hebben.

Daarnaast heb ik een goede vriendin in de buurt die eventueel wil oppassen, is mijn werk vrij flexibel, werk ik in mijn woonplaats en zou mijn man ook vrij kunnen nemen. Ik wil zsm beginnen met bench training en hem aanleren om alleen te zijn. Zsm betekent in deze context dan uiteraard op het tempo wat de hond aan kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ok, dat plasje in de tuin werkte niet, ze deed alles behalve plassen. Toch maar even de straat op gegaan, daar plaste ze bij de derde boom en natuurlijk meteen weer teruggegaan. Ze heeft een zwembadje in de tuin, vindt ze maar een eng ding, maar ze durft er nu in te staan als er een halve cm water in zit en ik er brokjes in gooi. Dat heb ik dus gedaan toen we terugkwamen, zodat ze meteen weer lekker opgefriste pootjes had. Ik had de stoep wel gecheckt met mijn blote voeten. Mijn theorie was: als ik er met blote voeten en tijdje stil op kan blijven staan, dan kan Yula er ook wel overheen lopen zonder dat het erg is. Nu ligt ze op haar koelmat. Poeh, nou, hebben we dat plasje bij 40 graden ook weer overleefd 🤣.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat valt mij ook op, dat er meer mensen op tijd met hun hond wandelen. Hoewel ik het zelf ook echt heerlijk vind (als je maar even het punt van erg vroeg opstaan gehad hebt 😁). Ik moest vanmorgen daarna ook nog een extra keer naar de konijnen van mijn zus waar ik i.v.m. hun vakantie op pas, dus had er al een halve dag op zitten toen ik om 8 uur op mijn werk kwam...

Ik heb altijd teefjes en dan merk je dat je eigenlijk geen problemen hebt met de 'agressieve' reuen waar men het over heeft (die mensen hebben dan zelf ook een reu) maar dat jij dan soms weer even omloopt als je die bepaalde teef ziet aankomen (waar de reuenmensen dan weer geen problemen mee hebben.
Hier in de buurt loopt iemand met een Rottweiler teef waar ik altijd graag een straatje voor omloop als ik die zie aankomen. Die hond loopt altijd los en de eigenaar moet (daarom ook) steeds schreeuwen 'kom hier', 'hier blijven' enz. terwijl die hond mijn hond met stijve poten benaderd en vaak naar haar uitvalt. Ik snap niet zo goed waarom je zo'n hond dan niet gewoon aan de lijn houdt trouwens. Nee, geef mij dan maar een reu, die zijn eigenlijk altijd wel galant naar een teefje.

Ja, een cursus is vooral erg fijn om je hond in een gecontroleerde omgeving te leren om zijn aandacht op jou te richten. Tijdens de wandeling ben je erg afhankelijk van de goodwil en vooral ook kennis van de andere hondenbezitters. Met medecursisten heb je allemaal dezelfde uitleg en zijn de honden allemaal aangelijnd en kun je de afstand langzamerhand kleiner maken. Dat te oefenen was voor mij eigenlijk altijd de belangrijkste reden om altijd gewoon weer een cursus te doen met mijn pup/jonge hond.

Rond de middag heb ik een klein rondje gelopen in het bos hier 50 meter vandaan. Het is daar echt koeler dan op straat. Mijn hond wil niet plassen of poepen in de tuin, ze gaat dan heel nadrukkelijk bij de poort staan van 'waar blijf je nou?'
Het is hier in huis 24 graden en de plavuizen in de hal zijn heerlijk koel. Geen zorgen dus om mijn hond.

Hoorde trouwens van mijn moeder dat een buurman daar aan het einde van de morgen een eind met zijn labrador had gelopen en dat die hond bijna niet meer wilde lopen, steeds ging liggen. Hij moest hem gewoon naar huis toe lokken. Bizar toch hoe sommige mensen lijken te denken dat voorzorgsmaatregelen voor iedereen gelden behalve voor hem/zijn hond...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in de straat woont ook zo'n echte teef 🤣. Altijd aangelijnd en ze valt niet uit, maar Yula stuitert nogal en die hond houdt gewoon niet zo van andere honden, dus die gromt en grimast dan flink. Komt niet agressief over, meer ongemakkelijk. Mijn buurthond is een vijfjarige golden retriever reu. Hij is ook niet zo dol op andere honden. Ontwijkt de meesten liever, hij gedraagt zich echt Awkward als een hond komt snuffelen, zo van ok.. ok... Wat moet ik nu???. Specifiek reuen en puppies worden niet gewaardeerd, naar puppies gromt hij ook, maar hij zal ze niks doen. Dat doet hij bij Yula ook. Ze is gewoon veel te wild voor hem, hij vindt dat niet leuk. Alle andere honden ontvangen Yula juichend 🤣. Dat is ook lastig, want haar gedrag wordt zo wel erg beloond steeds, dat moedigt ook niet aan om het anders te doen natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veron moest er op vakantie toch echt af en toe even uit, maar al die paden waren van zwart asfalt. In de tuin mag ook hij niet poepen en plassen, en normaal gesproken wandelt hij dik 2 uur per dag. De oplossing? Hij kreeg witte babysokjes aan. Ik heb hem nog nooit zo uitgelachen 🤣! Hij zag er echt belachelijk uit. Maar het werkte wel, en daar ging het om. Hij raakte wel overal zijn sokken kwijt. Ik vond ze een keer bij de bowlingbaan. Ik wist 100% zeker dat het het sokje van Veron was, maar geen idee wat hij daar deed, hij en ik waren daar beiden nog niet eerder geweest. Vermoedelijk had iemand het sokje gevonden en meegenomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .