Evee Geplaatst: 16 juni 2022 Delen Geplaatst: 16 juni 2022 Ter informatie, hoewel ik denk dat de meeste hondenbaasjes hier op het forum zich er al wel bewust van zijn: Bron afbeelding: https://www.facebook.com/HondenLot/ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 16 juni 2022 Auteur Delen Geplaatst: 16 juni 2022 Met een sledehond in huis zijn we ons hier behoorlijk van bewust: Wij sporten niet boven de 15 graden, dus niet naast de fiets / voor de kar / hardlopen met de hond bij temperaturen boven de 15 graden. (voor "normale honden is dat volgens mij 18 graden als grens). Namu is er nu toch nog te jong voor, dus op dit moment is het niet zo een probleem. Pas vanaf september kunnen we starten met sporten met haar. Wij hebben een thermometer in de bus waarop we kunnen zien hoe warm het is. En dan zie je dat het in het voorjaar- en najaar op zonnige dagen echt al oploopt van temperatuur in de auto. En dan is het buiten echt nog geen 21 graden. Zorg dat je een koelmatje, vers water, zonnescherm enz hebt om je hond een beetje koel te houden. Of de airco aan, maar niet alle auto's hebben dat. En dit bedoel ik niet om je hond alleen te kunnen laten, dat is in de zomer niet aan te raden, maar voor als je onderweg bent. Hier staat het advies sla grote wandelingen over, maar wij moeten toch echt wel om de dag een wat grotere wandeling doen is onze ervaring, ook als het warm weer is, anders heb je onmogelijke energiebommetjes in huis. In de zomermaanden doen wij 's ochtends vroeg of 's avonds laat de grotere wandelingen, ook niet enorm groot, maar wel gewoon een uurtje lopen in rustig tempo. Overdag doen we dan korte rondjes (10-15 minuten) en laten we de hond in de tuin scharrelen. En bij de rondjes die we doen, kiezen we echt een route met veel schaduw. Maar echt goed op de temperatuur letten. Als het echt een hittegolf is zetten wij de wekker 's ochtends extra vroeg, gerust om 6 uur of nog vroeger, om dan een grotere wandeling te doen. Ook al is het warm, ze moeten toch ook de energie kwijt kunnen. Ook als je niet intensief kan sporten of lang kan wandelen. Dan kiezen wij voor intelligentiespelletjes, puzzels, waterspelletjes, "hondenijsjes", koekjes in het grasveld verstoppen en de neus laten werken. Meer de denkspelletjes dus. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 16 juni 2022 Delen Geplaatst: 16 juni 2022 Dat water kan broeien op de bovenkant van een vacht en dat honden dus niet mogen zwemmen als 't warm is, is nieuw voor mij.. Volgens mij lieten wij de hond altijd wel gewoon zwemmen als ze dat wilden. Rolden ze zichzelf wel altijd droog in het gras of zand trouwens.. Is 't echt een ding om een hond niet te laten zwemmen? Dat je asfalt moet vermijden zijn we helaas wel op de verkeerde manier achtergekomen. Onze eerste hond heeft een keer haar voetzooltjes verbrandt aan asfalt 😥 We waren verdwaald in Spanje en dachten als we de weg volgen komen we vanzelf bij de auto. Wat wel waar was, maar met een super zielige hond als resultaat. Dan voel je je echt super schuldig 😞 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 17 juni 2022 Delen Geplaatst: 17 juni 2022 Ah ja dat is sneu zeg van die voetjes! Ik heb net de langere wandeling met Yula gemaakt, meestal doen we in de ochtend maar een klein rondje. We gaan zo even de tuin in tot het te warm wordt en dan in de middag deur dicht en binnen lekker slapen. Klein wandelingetje en vanavond weer de langere. Ze heeft een koelmatje dat ze gisteren heeft ontdekt en vindt wat nevel van de tuinslang wel fijn. Zoekt gelukkig ook de schaduw goed op, maar gaat ook wel in de zon liggen met die zwarte vacht 😅. Mijn vorige hond hield niet van zwemmen, Yula volgens mij wel, maar daar heeft ze nu geen gelegenheid voor, aangezien ze nieuwe gebieden nog niet goed aankan. Ze heeft een hele dunne vacht, als ze zich uitschudt en ik haar met een handdoek afdroog is ze alweer bijna droog, ik denk wel dat dat veel verschil maakt tegenover een lange dichte pluisvacht. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 17 juni 2022 Auteur Delen Geplaatst: 17 juni 2022 @Miekmoek Niet zwemmen met warm weer is volgens mij vooral voor honden met een dikke / lange vacht het geval. Dat blijft gewoon te lang vochtig en dus broeierig met warm weer. Beter pootje baden om af te koelen dus. Asfalt kan inderdaad loei heet zijn, soms savonds ook nog behoorlijk lang, als de zon alweer weg is. Wij hebben gisteren de sproeimat voor het eerst gebruikt, Namu vond het eerst spannend, daarna heel leuk. Maar het liefst niet te hoge stralen 😉 Dat was nog niet zo simpel want ik had hem aan de regenwatertonnen gekoppeld en dat is alleen aan of uit. Maar ze heeft zich er eventjes lekker mee vermaakt. 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 17 juni 2022 Delen Geplaatst: 17 juni 2022 Yula ligt te zonnebaden in het ochtendzonnetje. Er is wel nog sluierbewolking. Over een half uurtje moeten we wel naar binnen denk ik. Ook even aandacht voor het feit dat ze zo rustig ligt te chillen in de tuin! Van korte duur denk ik, maar het is weer een flinke vooruitgang! 5 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 17 juni 2022 Auteur Delen Geplaatst: 17 juni 2022 Hier is het inmiddels aardig ellendig met Namu. Ze wil naar buiten, ze wil wandelen. Dat doen wij normaal altijd om 2 of 3 uur. Maar ja, vandaag dus niet. Ze heeft al wel een hondenijsje gekregen. Maar ik denk dat ik straks met allerlei denkspelletjes aan de slag mag, als ik haar zo zie nu 😄 Buiten kan ze overigens helemaal haar draai niet vinden, ze loopt van schaduwplek naar schaduwplek, gaat telkens liggen, hijgt van de hitte. Dat is echt niets. Binnen is het goed te doen. Zeker op de koude tegelvloer. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 17 juni 2022 Delen Geplaatst: 17 juni 2022 1 uur terug, Evee zei: Ze heeft al wel een hondenijsje gekregen. Ik lees hier dat hondenijs ook niet heel goed is: https://www.libelle.nl/persoonlijk/waarom-je-je-hond-nooit-een-ijs-blok-je-mag-geven~bd1913ae/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F Veron vindt een plastic flesje nu helemaal leuk. Als denkspelletje er snoepjes uitpuzzelen of gewoon vullen met koud water, hij tilt het dan heel schattig op, gaat er trots mee door de tuin lopen en al het water dat morst drinkt hij keurig op. Veron is geen sloper, maar voor de slopers onder ons zou ik wel een wat steviger type drinkfles gebruiken. Het kan denk ik ook met iets van hondenleverworst o.i.d, dan krijg je denk ik een soort Kong idee. En als de fles leeg is is het een leuk trekspeeltje. Dat rennen met warm weer niet goed is wist ik niet. Ik heb net nog een stukje met hem door de straat, over het grasveld en in de speeltuin gerend. Hij rende al niet zo hard als anders, dacht dat het kwam dat hij al iets vermoeiends had gehad waar ik niet vanaf wist of zo. Maar de warmte dus. Het is ook al wel een stuk warmer dan een uurtje geleden, het is elk uur weer een stuk warmer. Ik verlang alweer naar de winter ❄️ @Evee na jouw verhalen over Namu valt het me toch nog wel mee dat die sproeimat nog niet verscheurd is 😄 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 18 juni 2022 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2022 Ik weet het van het hondenijs, alles heeft voor en nadelen. Soms maak je gewoon wel keuzes voor bepaalde dingen. Ik maak ze in ijsblok vormpjes, kleine ijsjes dus. Met fruit en water, dus niet veel geks. In konijnenvorm zelfs 😉 Namu is wel gewend met regelmaat iets uit de diepvries te krijgen want ook de kongs vriezen we regelmatig in. Er zijn heel veel dingen die niet kunnen voor Namu, plastic flessen knaagt ze echt stuk en eet ze delen van op, dat is dus ook geen optie. Ze is echt een extreme knager. @Lolliede sproeimat was maar 5 euro, dus ik vond het wel een poging waard. Hij heeft één gaatje extra nu, dus het valt nog mee! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 18 juni 2022 Delen Geplaatst: 18 juni 2022 1 uur terug, Evee zei: Ik weet het van het hondenijs, alles heeft voor en nadelen. Soms maak je gewoon wel keuzes voor bepaalde dingen. Ik maak ze in ijsblok vormpjes, kleine ijsjes dus. Met fruit en water, dus niet veel geks. In konijnenvorm zelfs 😉 Namu is wel gewend met regelmaat iets uit de diepvries te krijgen want ook de kongs vriezen we regelmatig in. Er zijn heel veel dingen die niet kunnen voor Namu, plastic flessen knaagt ze echt stuk en eet ze delen van op, dat is dus ook geen optie. Ze is echt een extreme knager. @Lolliede sproeimat was maar 5 euro, dus ik vond het wel een poging waard. Hij heeft één gaatje extra nu, dus het valt nog mee! Over hondenijs gesproken... Ik at gisteren een ijsje, komt Veron naar me toe (meestal voor zijn dagelijkse portie knuffels) dus ik begon hem te aaien... Gaat 'ie heel stiekem achter mijn rug om aan mijn ijsje likken! 🤣 Gek beest. Van Veron kan ik zoiets wel hebben dus heb ik mijn ijsje wel gewoon opgegeten. Dat had ik niet van hem gedacht, want fruit, zoetigheid etc. vindt hij doorgaans helemaal niks. Maar het is natuurlijk wel lekker koud. Zulke ijsjes, behoorlijk zoet dus: Als hij zoiets stuk krijgt, dan geef ik je groot gelijk, met die plastic flessen. ⬇️ En doppers zijn misschien iets te kostbaar? 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 18 juni 2022 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2022 Dat gaat er zeker ook aan, dat soort flessen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 18 juni 2022 Delen Geplaatst: 18 juni 2022 Pff die Namu is er wel eentje hè 😄 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 18 juni 2022 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2022 Ze is verschrikkelijk 😄 Ik heb ook bijna niets meer van speelgoed. Terwijl Qila zo leuk met knuffeltjes kon. Met Namu gaat alles er aan. Dat was met Keiko overigens ook zo vroeger. De knaaghoutjes (coffeewood, koffiehout en olijfhout) zijn veilig speelgoed waar ze haar knaagbehoefte op kwijt kan. Die liggen her en der in huis zodat ze niet op de bank knaagt. Van kong gaan de zwarte (extreme) varianten goed die je met voedsel kan vullen. Flostouwtjes gaan ook wel, hoewel ze er soms wel heel erg projectjes van maakt en er dan wel ook van eet, en dat is dan ook weer niet de bedoeling. Ze heeft ook een Kong bounzer, die leeft ook al een tijd. Daar heb ik een nieuwe tweede van in de kast liggen. Tennisballetjes gaan ook goed, maar die gebruiken we eigenlijk alleen als we zelf actief met haar spelen. Ik koop wel eens een goedkope action bal, maar die gaat 15 minuten mee op z'n meest. Omdat ze ballen ook veel sloopt heeft ze nu een boomer ball. Die gaat goed, behalve dat als wij er tegen willen schoppen we ongeveer onze tenen breken. Kong wubba's heeft ze als pup wel veel gehad, maar zelfs als we die alleen gebruiken als we actief met haar spelen gaan die kapot. De slierten worden er af gebeten, de naden worden vakkundig open geknaagd. En echt in korte tijd. Afgelopen week had ik haar aan een lange lijn in de tuin gelegd omdat ik spullen uit de voortuin moest sjouwen. Die lijn is dus ook doorgeknaagd en mevrouw was los. Ze is gewoon echt lastig te entertainen. Want als ze niets te spelen / slopen / knagen heeft en ze is wel wakker en actief, dan ben ik de klos. Of de meubels. Of de planten in de tuin. En hoewel ik het echt niet erg vind om haar af en toe lekker bezig te houden en wat te trainen en te entertainen, is de hoeveelheid aandacht die mevrouw vraagt behoorlijk extreem. Zeker als je bedenkt hoeveel we al met haar doen. En je wil ook niet zoveel doen dat ze constant overprikkeld is en haar lijf te veel belast. Heel lastig om de balans er in te vinden. Ik zal blij zijn als we na de zomer kunnen gaan sporten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 18 juni 2022 Delen Geplaatst: 18 juni 2022 Yula gaat in de zon liggen met dat zwarte lijfje 🤷 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 18 juni 2022 Delen Geplaatst: 18 juni 2022 (aangepast) 5 minuten geleden, Eefje zei: Yula gaat in de zon liggen met dat zwarte lijfje 🤷 Weet zij veel dat je daar sneller warm van wordt. En af en toe een beetje zonnen is best lekker, ook als hond. 18 juni 2022 aangepast door Lollie Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 18 juni 2022 Delen Geplaatst: 18 juni 2022 3 uren geleden, Evee zei: Ze is verschrikkelijk 😄 Ik heb ook bijna niets meer van speelgoed. Terwijl Qila zo leuk met knuffeltjes kon. Met Namu gaat alles er aan. Dat was met Keiko overigens ook zo vroeger. De knaaghoutjes (coffeewood, koffiehout en olijfhout) zijn veilig speelgoed waar ze haar knaagbehoefte op kwijt kan. Die liggen her en der in huis zodat ze niet op de bank knaagt. Van kong gaan de zwarte (extreme) varianten goed die je met voedsel kan vullen. Flostouwtjes gaan ook wel, hoewel ze er soms wel heel erg projectjes van maakt en er dan wel ook van eet, en dat is dan ook weer niet de bedoeling. Ze heeft ook een Kong bounzer, die leeft ook al een tijd. Daar heb ik een nieuwe tweede van in de kast liggen. Tennisballetjes gaan ook goed, maar die gebruiken we eigenlijk alleen als we zelf actief met haar spelen. Ik koop wel eens een goedkope action bal, maar die gaat 15 minuten mee op z'n meest. Omdat ze ballen ook veel sloopt heeft ze nu een boomer ball. Die gaat goed, behalve dat als wij er tegen willen schoppen we ongeveer onze tenen breken. Kong wubba's heeft ze als pup wel veel gehad, maar zelfs als we die alleen gebruiken als we actief met haar spelen gaan die kapot. De slierten worden er af gebeten, de naden worden vakkundig open geknaagd. En echt in korte tijd. Afgelopen week had ik haar aan een lange lijn in de tuin gelegd omdat ik spullen uit de voortuin moest sjouwen. Die lijn is dus ook doorgeknaagd en mevrouw was los. Ze is gewoon echt lastig te entertainen. Want als ze niets te spelen / slopen / knagen heeft en ze is wel wakker en actief, dan ben ik de klos. Of de meubels. Of de planten in de tuin. En hoewel ik het echt niet erg vind om haar af en toe lekker bezig te houden en wat te trainen en te entertainen, is de hoeveelheid aandacht die mevrouw vraagt behoorlijk extreem. Zeker als je bedenkt hoeveel we al met haar doen. En je wil ook niet zoveel doen dat ze constant overprikkeld is en haar lijf te veel belast. Heel lastig om de balans er in te vinden. Ik zal blij zijn als we na de zomer kunnen gaan sporten. Had op internet iets gelezen over een jollybal voor paarden. Maar dat lijkt me een beetje hetzelfde als een boomer ball. En iets veelbelovends over speelgoed dat in dierentuinen gebruikt wordt voor leeuwen en tijgers. Eindigen ze mooi met: ''maar ik weet niet meer hoe die webshop heet''. Heb je lekker veel aan 🙄 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 18 juni 2022 Delen Geplaatst: 18 juni 2022 51 minuten geleden, Lollie zei: Weet zij veel dat je daar sneller warm van wordt. En af en toe een beetje zonnen is best lekker, ook als hond. Kan lekker zijn, het is wel degelijk schadelijk en soms moet je ze tegen zichzelf in bescherming nemen. Zo mag ze nu ook niet wild spelen en rennen en dus ook niet in de zon van 35 graden liggen. Ligt nu aan de lijn in de schaduw. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 18 juni 2022 Delen Geplaatst: 18 juni 2022 1 uur geleden, Eefje zei: Kan lekker zijn, het is wel degelijk schadelijk en soms moet je ze tegen zichzelf in bescherming nemen. Zo mag ze nu ook niet wild spelen en rennen en dus ook niet in de zon van 35 graden liggen. Ligt nu aan de lijn in de schaduw. Tsja, als Veron het te warm vindt zoekt hij vanzelf de schaduw op. Maar hij heeft dan ook een witte vacht (wel een dikke). Ieder baasje kiest weer zelf wat verstandig lijkt. Ik zou hem dan eerder naar binnen halen omdat hij daar denk ik gelukkiger van wordt dan van vastzitten. Maar Veron is ook wel erg gesteld op zijn vrijheid, een bench is bijv. echt no-go voor hem. Dat is bij de meeste honden net wat makkelijker. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 18 juni 2022 Delen Geplaatst: 18 juni 2022 38 minuten geleden, Lollie zei: Tsja, als Veron het te warm vindt zoekt hij vanzelf de schaduw op. Maar hij heeft dan ook een witte vacht (wel een dikke). Ieder baasje kiest weer zelf wat verstandig lijkt. Ik zou hem dan eerder naar binnen halen omdat hij daar denk ik gelukkiger van wordt dan van vastzitten. Maar Veron is ook wel erg gesteld op zijn vrijheid, een bench is bijv. echt no-go voor hem. Dat is bij de meeste honden net wat makkelijker. Yula zit veel liever buiten aan de lijn dan binnen. Ze kan absoluut niet in een bench, maar dat hoeft gelukkig ook niet. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 18 juni 2022 Delen Geplaatst: 18 juni 2022 9 minuten geleden, Eefje zei: Yula zit veel liever buiten aan de lijn dan binnen. Ze kan absoluut niet in een bench, maar dat hoeft gelukkig ook niet. Veron hoeft ook niet in de bench, hij heeft als puppy ook een benchtraining gemist (hij was al volwassen toen hij hier kwam). Misschien komt er ooit nog een rennetje voor s' nachts, om zijn mand heen. Het is nl de bedoeling dat hij s' nachts gewoon in zijn mand ligt maar hij gaat vaak op de bank liggen. Wat op zich niet zo erg is, maar hij plast ook weleens op de bank, en dat wil ik echt niet hebben. Waarom hij dat doet is onduidelijk. Hij heeft wel last van verlatingsangst, vooral omdat zijn vorige baasjes hem hier hebben afgezet. Volgens de hondentrainster die ooit aan huis kwam hadden wij hem beter bij de vorige baasjes kunnen ophalen, dat voelde voor hem minder als ''in de steek laten''. Maar zoiets weet je achteraf pas. Mogelijk is dat ook de reden dat hij weleens op de bank plast. Een bench is in elk geval echt geen optie voor hem. Daar komt nog bij dat het lelijk staat in huis. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 4 juli 2022 Delen Geplaatst: 4 juli 2022 @Evee waar heb jij die sproeimat vandaan? Denk dat Tumtum die ook wel heel erg leuk vindt! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 4 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 4 juli 2022 5 minuten geleden, JacB zei: @Evee waar heb jij die sproeimat vandaan? Denk dat Tumtum die ook wel heel erg leuk vindt! Die was in de aanbieding bij een groothandel waar ik spullen voor de webwinkel bestel, dus ik heb er ééntje meebesteld voor Namu. Ik heb er inmiddels al wel meer voorbij zien komen, onder andere één bij action (niet specifiek voor honden, ik denk wel iets kwetsbaarder plastic): https://www.action.com/nl-be/p/waterspeelmat/ volgens mij is de mat die ik heb van het merk kowloon. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zarte Geplaatst: 11 juli 2022 Delen Geplaatst: 11 juli 2022 Dit is wel een leuk idee om je hond koel te houden met deze warme temperaturen https://welkhondenras.be/lekkere-hondenijsjes-om-je-hond-koel-te-houden-nu/ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 13 juli 2022 Delen Geplaatst: 13 juli 2022 Op 11-7-2022 om 16:29, Zarte zei: Dit is wel een leuk idee om je hond koel te houden met deze warme temperaturen https://welkhondenras.be/lekkere-hondenijsjes-om-je-hond-koel-te-houden-nu/ Ik zou dat echt niet zomaar voor de lol geven. Deze link al eens eerder in het topic geplaatst: https://www.libelle.nl/persoonlijk/waarom-je-je-hond-nooit-een-ijs-blok-je-mag-geven~bd1913ae/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F Als je er niet al te veel gekkigheid van maakt zou het misschien één keer kunnen. Maar dat zou ik niet zomaar doen... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 13 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2022 Ik geef namu wel eens een klein hondenijsje, die maak ik in een ijsblokjesvorm (konijntjes natuurlijk 😉 ijskonijnen). Fruit pureren met water en dat invriezen, of hondenbrokjes weken en invriezen. Of een koekje invriezen met water. Vrij basic dus. Bevroren kongs krijgt ze ook wel, die ik zelf vul. Dat doe ik vaak met groenten. Maar die ijsbekers, ik vraag mij wel af wat er in zit... zuivel? granen? er staat dan bijv. wel watermeloen op, maar hoeveel watermeloen is het? Dat zou ik zelf dus niet zo snel kopen. Ah ik heb even op de website gekeken van smoofl Samenstelling mix: fructose, maltodextrine, guar gum, tapioca zetmeel, cellulose poeder, aardbei concentraat, rode biet concentraat., Samenstelling mix: fructose, maltodextrine, guar gum, tapioca zetmeel, cellulose poeder, gekarameliseerde suikersiroop, toevoegingsmiddelen: pindakaas aroma., Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten